363 CS...wie wat waar en hoe ?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 19:29 #826630 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
De daadwerkelijke ombouw stelt niks voor. 16v redblock erin hangen (plug & play), dubbele carburateurs erop, een lelijke zwarte box lassen als luchtfilter en het ding een BB look geven, klaar is Frits.

Nee, ik begin er niet aan :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 21:09 #826649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Alleen die schijfremmen achter en dat diff wordt iets lastiger, maar ach, zo belangrijk is dat ook weer niet.

't gaat hem juist om 't 16-klapper blokje :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 21:54 #826664 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Schijfremmen kan je ook beter aan je wielnaaf monteren, en dat is een simpel klusje. Originaliteit is leuk, als het goed is uitgewerkt. Verder hou ik er de Anjo gedachte op na, tenminste als het mij geen extra geld kost. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 22:08 #826674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Op zich is het idee van de remmen tegen het diff aan geknutseld helemaal niet zo vreemd hoor. Kwestie van het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk proberen te houden. Je krijgt alleen wel lompe en lomp wisselende krachten op je assen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 22:15 #826677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Beter goed gejat, dan slecht verzonnen. Aangezien zelfs formuleauto's (en die worden van scratch ontworpen om hard te gaan) en zo'n beetje de gehele automarkt remmen in het wiel hebben...

Onafgeveerd gewicht is leuk, maar er kleven toch teveel nadelen aan. Met name mega torsiekrachten in je aandrijfassen. Over indirect reageren nog niet gesproken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:32 #826683 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
remmerij verplaatsen voor een lager onafgeveerd gewicht en tegelijkertijd een DeDion as behouden schiet ook niet echt op:)

't zal allicht andere redenen gehad hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 22:35 #826684 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
hehe, inderdaad, die lompe as was ik even vergeten :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:36 #826685 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Wellicht was het idee nog niet 100% uitgewerkt en moest DeDion achteras nog aangepakt worden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 22:42 #826688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Maar we zouden wel kunnen zeggen dat dit de grondlegging is geweest voor de 360? Ook een torque tube... Ik snap alleen niet dat ze een compleet nieuw diffhuis hebben ontwikkeld. Of was er toen nog geen handbak zeker? :wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:43 #826689 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
ik denk eerlijk gezegd dat het een feature is wat dat differntieel in z'n oorspronkelijke voertuig ook had:)

ik bedenk me net ook dat dit dus de eerste 300 met torquetube constructie is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD