363 CS...wie wat waar en hoe ?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-01-2010 13:27 #812757
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
FFF n update in de zoektocht.
Er zijn na de 363CS nog @ zescilinder proto's gebouwd.
Deze zijn gebruikt om te testen op ,voornamelijk,de duitse "Autobahn "..
Na deze tests zijn ze geheel gedemonteerd en de casco's zijn vernietigd.
Uit betrouwbare bron ben ik er wel achter gekomen dat de torquetube zoals wij die kennen uit de 2 liter versie's,naar voorbeeld gemaakt is van Porsche en niet volgens Alfamodel
Er zijn na de 363CS nog @ zescilinder proto's gebouwd.
Deze zijn gebruikt om te testen op ,voornamelijk,de duitse "Autobahn "..
Na deze tests zijn ze geheel gedemonteerd en de casco's zijn vernietigd.
Uit betrouwbare bron ben ik er wel achter gekomen dat de torquetube zoals wij die kennen uit de 2 liter versie's,naar voorbeeld gemaakt is van Porsche en niet volgens Alfamodel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 14:38 #812771
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Alleen zit bij Porsche de koppeling zelfs ook achterin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-01-2010 15:42 #812779
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Ja dat klopt maar zoals ik t tot nu toe begrepen heb,werd dat te lastig binnen het volvo parts gamma.
Het zou voor het schakelgedrag wel veel beter geweest zijn.
Het zou voor het schakelgedrag wel veel beter geweest zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2010 10:53 #826403
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Ffff n update over de zoektocht.:wtf:
Er is inmiddels ook info binnen over de auto's die door Denzel in Oostenrijk gebouwd zijn.
Ja,ik weet t is geen 363 CS maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wel interessant aan dat verhaal is dat het nagenoeg gelijktydig met het 363 project gelopen heeft.
Korte info:motor 2 liter(B19) met een door Denzel ontwikkelde 16Klepper :yummie: kop!!!!!!Let wel,we praten over 1977.
Deze auto's hadden ook remschijven aan de achteras maar........................
deze zijn niet aan de wielen gemonteerd.......maar aan het het differentieel! :yummie:
Deze configuratie bleek niet te voldoen door koelingsproblemen.Eigenlijk jammer want dat had 'n hoop mogelijkheden met zich mee gebracht.
Bij de Jaguar E-type lightweight die wij voor Albrecht Haase servicen tydens lange afstandswedstrijden hebben we eigenloijk nooit problemen met de remmen .Deze auto heeft ook de schijfremmen aan het differentieel.
Misschien als Denzel destyds de mogelijkheid had gehad om dit verder door te ontwikkelen,dat wij op onze auto's nu ook deze bijzondere constructie hadden gehad:o
Er is inmiddels ook info binnen over de auto's die door Denzel in Oostenrijk gebouwd zijn.
Ja,ik weet t is geen 363 CS maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wel interessant aan dat verhaal is dat het nagenoeg gelijktydig met het 363 project gelopen heeft.
Korte info:motor 2 liter(B19) met een door Denzel ontwikkelde 16Klepper :yummie: kop!!!!!!Let wel,we praten over 1977.
Deze auto's hadden ook remschijven aan de achteras maar........................
deze zijn niet aan de wielen gemonteerd.......maar aan het het differentieel! :yummie:
Deze configuratie bleek niet te voldoen door koelingsproblemen.Eigenlijk jammer want dat had 'n hoop mogelijkheden met zich mee gebracht.
Bij de Jaguar E-type lightweight die wij voor Albrecht Haase servicen tydens lange afstandswedstrijden hebben we eigenloijk nooit problemen met de remmen .Deze auto heeft ook de schijfremmen aan het differentieel.
Misschien als Denzel destyds de mogelijkheid had gehad om dit verder door te ontwikkelen,dat wij op onze auto's nu ook deze bijzondere constructie hadden gehad:o
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2010 11:28 #826404
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
hmm gezien de DeDion as vlakbij die steekasjes zit moet die daarvoor ook een ander bochtje gehad hebben, had nog een leuke uitdaging geweest met de brandstoftanks achter de DeDion as:yummie:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2010 11:53 #826407
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Denzel heeft geen standaard diff gebruikt maar zelf een gebouwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2010 12:29 #826412
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
11-04-2010 12:34 #826414
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Is er iets bekend over het vermogen van dit blok?
Hoeveel zijn er gemaakt?
Hoeveel zijn er gemaakt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2010 12:43 #826415
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Voor zover bekend 1 of 2.
Er was sprake van meer auto's (5)maar door onenigheid tussen Denzel en Volvo Zweden is het project vroegtydig stilgezet.Zeer spijtig!
Gegevens over de motor zijn verder (nog niet)bekend
Er was sprake van meer auto's (5)maar door onenigheid tussen Denzel en Volvo Zweden is het project vroegtydig stilgezet.Zeer spijtig!
Gegevens over de motor zijn verder (nog niet)bekend
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2010 13:18 #826420
door Anjo van den Akker
gave versnellingsbakophanging incl 2 extra montagepunten, wellicht was dit de inspiratie voor Volvo om met B19 in de 343/345's aan de slag te gaan?
ik vind 't een gaaf ding; het lijkt alsof het ergens in een afgelegen schuurtje gemaakt is, zeker als je bijv naar het ruwe laswerk van de airbox kijkt:D maar ook de aparte locatie van de bobine, positionering van het brandstoffilter etc.
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
of Denzel is begonnen met een fabrieksnieuwe black beauty:yummie:Bart Manders;140544 schreef : Lijkt erg op n Black beauty dacht ik zo
gave versnellingsbakophanging incl 2 extra montagepunten, wellicht was dit de inspiratie voor Volvo om met B19 in de 343/345's aan de slag te gaan?
ik vind 't een gaaf ding; het lijkt alsof het ergens in een afgelegen schuurtje gemaakt is, zeker als je bijv naar het ruwe laswerk van de airbox kijkt:D maar ook de aparte locatie van de bobine, positionering van het brandstoffilter etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets