363 CS...wie wat waar en hoe ?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2010 13:27 #812757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
FFF n update in de zoektocht.

Er zijn na de 363CS nog @ zescilinder proto's gebouwd.
Deze zijn gebruikt om te testen op ,voornamelijk,de duitse "Autobahn "..

Na deze tests zijn ze geheel gedemonteerd en de casco's zijn vernietigd.

Uit betrouwbare bron ben ik er wel achter gekomen dat de torquetube zoals wij die kennen uit de 2 liter versie's,naar voorbeeld gemaakt is van Porsche en niet volgens Alfamodel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 14:38 #812771 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Alleen zit bij Porsche de koppeling zelfs ook achterin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2010 15:42 #812779 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Ja dat klopt maar zoals ik t tot nu toe begrepen heb,werd dat te lastig binnen het volvo parts gamma.
Het zou voor het schakelgedrag wel veel beter geweest zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2010 10:53 #826403 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Ffff n update over de zoektocht.:wtf:

Er is inmiddels ook info binnen over de auto's die door Denzel in Oostenrijk gebouwd zijn.
Ja,ik weet t is geen 363 CS maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wel interessant aan dat verhaal is dat het nagenoeg gelijktydig met het 363 project gelopen heeft.
Korte info:motor 2 liter(B19) met een door Denzel ontwikkelde 16Klepper :yummie: kop!!!!!!Let wel,we praten over 1977.
Deze auto's hadden ook remschijven aan de achteras maar........................
deze zijn niet aan de wielen gemonteerd.......maar aan het het differentieel! :yummie:
Deze configuratie bleek niet te voldoen door koelingsproblemen.Eigenlijk jammer want dat had 'n hoop mogelijkheden met zich mee gebracht.
Bij de Jaguar E-type lightweight die wij voor Albrecht Haase servicen tydens lange afstandswedstrijden hebben we eigenloijk nooit problemen met de remmen .Deze auto heeft ook de schijfremmen aan het differentieel.
Misschien als Denzel destyds de mogelijkheid had gehad om dit verder door te ontwikkelen,dat wij op onze auto's nu ook deze bijzondere constructie hadden gehad:o

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 11:28 #826404 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
hmm gezien de DeDion as vlakbij die steekasjes zit moet die daarvoor ook een ander bochtje gehad hebben, had nog een leuke uitdaging geweest met de brandstoftanks achter de DeDion as:yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2010 11:53 #826407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Denzel heeft geen standaard diff gebruikt maar zelf een gebouwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2010 12:29 #826412 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Stom stom stom.......:crazy1:
Foto's vergeten.

De Denzel343GT proto.
Lijkt erg op n Black beauty dacht ik zo



Van onderen..................................................
let op de plaatsing van de remschijven.Bak is Volvo,M47,Diff is eigenbouw van Denzel



De B19 met door Denzel ontwikkelde 16V kop.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-04-2010 12:34 #826414 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Is er iets bekend over het vermogen van dit blok?
Hoeveel zijn er gemaakt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2010 12:43 #826415 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Voor zover bekend 1 of 2.
Er was sprake van meer auto's (5)maar door onenigheid tussen Denzel en Volvo Zweden is het project vroegtydig stilgezet.Zeer spijtig!

Gegevens over de motor zijn verder (nog niet)bekend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 13:18 #826420 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?

Bart Manders;140544 schreef : Lijkt erg op n Black beauty dacht ik zo

of Denzel is begonnen met een fabrieksnieuwe black beauty:yummie:

gave versnellingsbakophanging incl 2 extra montagepunten, wellicht was dit de inspiratie voor Volvo om met B19 in de 343/345's aan de slag te gaan?

ik vind 't een gaaf ding; het lijkt alsof het ergens in een afgelegen schuurtje gemaakt is, zeker als je bijv naar het ruwe laswerk van de airbox kijkt:D maar ook de aparte locatie van de bobine, positionering van het brandstoffilter etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD