363 CS...wie wat waar en hoe ?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 22:44 #826690 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Welke auto's hadden de schijven aan het diff, Jaguar, welke nog meer? Effe op zoek naar plaatjes van diffhuizen!

Die van een E-type lijkt iig niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 09:06 #826721 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
De alfa 75 had dat ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 13:30 #826740 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Alfa had toch ook auto's met een Torque Tube? Misschien is daar iets te vinden dat geleend is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 22:56 #826805 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Denzel Denzel Denzel

ik loop al dagen te prakkiseren waar ik die naam van ken en zojuist viel het kwartje nadat ik het Typenschein boekje van onze oostenrijkse 360 erbij heb gezocht.

De volvo importeur in Oostenrijk heet: Wolfgang Denzel Kraftfahrzeuge AG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 11:09 #826978 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Het heeft me altijd al verbaasd waarom de 360, 360 heet. Dit spoort namelijk helemaal niet met de Volvo naamgeving :P

Deze man heeft het echter goed weten op te lossen en nu willen we natuurlijk allemaal filmpjes zien :) Want hoe zal zo'n Renault V6 presteren in een "klein" auto'tje als de 360.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2010 21:22 #827026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Met de 3 en de 7 serie is de x60 de luxere versie. Ook de 7 en 9 serie had 4 pitters in de 60's. (en 6 pitters in de 40... zie de diesel die ook in de 2 serie zit overigens)

Op zich overigens wel spannend hoe het een en ander een 3 in geschoenlepelt is. ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 08:12 #827048 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
In die tijd (jaren 70) duide het middelste cijfer in de type aanduiding het aantal cilinders aan van de motor.
In de jaren 80 gooide men dit overboort en was het eerder een indicatie van luxe en exclusiviteit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2010 12:19 #827185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Dan klopt het toch? 343/345 4 pitters, 340 'kaal', 360 'luxe'. De omslag is duidelijk gemaakt toen het aantal deuren dat in het laatste cijfer wordt weergegeven officieel uit het typenummer is gehaald en vervangen door een 0.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2010 12:23 #827186 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
En toch als iemand 760 of 260 zegt, dan verwacht iedereen dat er een 6 cilinder in zal liggen. Tenzij het woordje turbo erachter komt natuurlijk... :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2010 21:16 #827218 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Tja, aan die verwachtingen doe je niets. (Al zou ik een 8 pitter in de 780's niet erg vinden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD