363 CS...wie wat waar en hoe ?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2010 21:31 #811681
door V300 register
Eh,nou 't borrelt wel :fen zeker als ik zie hoeveel plaats er nog overblijft.
Het zou zeker geen "plug and play"verhaal zijn ................
IK heb momenteel niet de werkplaats tot mn beschikking die toch wel belangrijk is in zo'n project :cry2::cry2::cry2::cry2:.
Maar het kan nooit kwaad om verder te kijken dan de Volvo motorkap lang is.En interessant is het wel!
Dus je weet maar nooit.Voorbereidend info verzamelen kan nooit geen kwaad he :yeah::yeah:
Beantwoord door V300 register in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
v0lv0freak;130218 schreef : ontstaan hier plannen?
Eh,nou 't borrelt wel :fen zeker als ik zie hoeveel plaats er nog overblijft.
Het zou zeker geen "plug and play"verhaal zijn ................
IK heb momenteel niet de werkplaats tot mn beschikking die toch wel belangrijk is in zo'n project :cry2::cry2::cry2::cry2:.
Maar het kan nooit kwaad om verder te kijken dan de Volvo motorkap lang is.En interessant is het wel!
Dus je weet maar nooit.Voorbereidend info verzamelen kan nooit geen kwaad he :yeah::yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 18:44 #811753
door V300 register
Dat van die hoofdremcilinder was me ook opgevallen Anjo.
IK heb eens zitten klooien met die die foto om te zien of er tussen de body en de rembekrachtiger eventueel nog een balance-bar zit maar nix te zien en daarbij heeft ie ook maar 1 i.p.v. 2 hoofdremcilders.
Zijn ze bij de bouw nou van een 1400 of van een b19 chassis uit gegaan ? :hmmz2:
Als de aandrijflijn,de achteras na,niet Volvo is hoeft t natuurlijk geen B19 te zien
De constructie van de stabilisatorstang leent zich goed voor een verstelbare versie.
Ik heb wel mn twijfels over de werkzaamheid van de stabi als ie op deze manier is gemonteerd
IK heb eens zitten klooien met die die foto om te zien of er tussen de body en de rembekrachtiger eventueel nog een balance-bar zit maar nix te zien en daarbij heeft ie ook maar 1 i.p.v. 2 hoofdremcilders.
Zijn ze bij de bouw nou van een 1400 of van een b19 chassis uit gegaan ? :hmmz2:
Als de aandrijflijn,de achteras na,niet Volvo is hoeft t natuurlijk geen B19 te zien
De constructie van de stabilisatorstang leent zich goed voor een verstelbare versie.
Ik heb wel mn twijfels over de werkzaamheid van de stabi als ie op deze manier is gemonteerd
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 18:50 #811754
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
77 model dus automatisch 1400 chassis.
bij deze heeft de torquetube een aparte ophanging tov latere b19 chassis, misschien wel gebaseerd op de alfa waar de zooi onder vandaan komt.
ik zie nu idd ook die andere knik in de as, maar die is zekerweten anders als 343/340! as is ook wat breder, de velgen zijn wel dished maar niet ver genoeg om die brede wielkasten zo uit te laten komen.
bij deze heeft de torquetube een aparte ophanging tov latere b19 chassis, misschien wel gebaseerd op de alfa waar de zooi onder vandaan komt.
ik zie nu idd ook die andere knik in de as, maar die is zekerweten anders als 343/340! as is ook wat breder, de velgen zijn wel dished maar niet ver genoeg om die brede wielkasten zo uit te laten komen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 18:56 #811755
door V300 register
Dan zou het dus ook de voorbode van de b19 uitvoeringen geweest kunnen zijn
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 19:06 #811758
door Anjo van den Akker
mwa, denk 't niet. die werd pas 1981 geintroduceerd en deze bak is flink wat breder als een m45r..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 19:22 #811759
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 363 CS...wie wat waar en hoe ?
Balance bar? Wat is dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 19:26 #811760
door V300 register
Het idee is dan iig wel blijven hangen.
Als die bak zoveel breder is dan zou dat eventueel ook verklaren waarom de achteras anders is dan bij de produktie modellen.
Als die bak zoveel breder is dan zou dat eventueel ook verklaren waarom de achteras anders is dan bij de produktie modellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 19:30 #811761
door V300 register
Een balance bar is een constructie waarbij het rempedaal 2 ipv 1 hoofdremcilinders bediend.1 voor de vooras en 1 voor de achteras.
Dmv de balancebar kun je dan de remmen naar wens meer naar voor of naar achter afstellen.
Dmv de balancebar kun je dan de remmen naar wens meer naar voor of naar achter afstellen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 19:32 #811763
door Anjo van den Akker
@ jeroen, balance bar is een mechanisch systeem bestaande uit 2 hoofdremcylinders; een voor het voorremcircuit, en een voor het achterremcircuit.
afhankelijk van de afstelling van de balancebar kun je de rembalans tussen voor en achter verstellen.
ja het idee blijft altijd hetzelfde, motor en bak zitten vast aan elkaar; waar hangen we dat kreng aan op. de vloerplan achter voor de b19 modellen werd op zo'n manier aangepast dat de versnellingsbak vlak naast de bak zelf afgesteund kon worden. voor de b14 handbak modellen werd dat juist niet gedaan zodat de montagepunten bij de vario hetzelfde bleven (de voorste steun van dat subframe is zelfs identiek voor cvt/handbak)
afhankelijk van de afstelling van de balancebar kun je de rembalans tussen voor en achter verstellen.
ja het idee blijft altijd hetzelfde, motor en bak zitten vast aan elkaar; waar hangen we dat kreng aan op. de vloerplan achter voor de b19 modellen werd op zo'n manier aangepast dat de versnellingsbak vlak naast de bak zelf afgesteund kon worden. voor de b14 handbak modellen werd dat juist niet gedaan zodat de montagepunten bij de vario hetzelfde bleven (de voorste steun van dat subframe is zelfs identiek voor cvt/handbak)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 19:33 #811765
door Anjo van den Akker
zeiden zei in koor:)
Moderators: Mark Smeets