363 CS...wie wat waar en hoe ?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Alex;155948 schreef : Topic - kick... is er nog iemand verder gekomen met dit project?
Nee,:no:nog niet.
Dr zijn momenteel n hoop dingen die ffff belangrijker zijn maar dat wil niet zeggen dat het hele verhaal nu in de prullenbak kan,integendeel.
Probleem is n beetje dat de bronnen uitgeput lijken te zijn.

Voor volgend jaar staat n vakantie naar Zweden gepland.:groovy:
Als dat idd doorgaat wil ik wel eens gaan kijken of het mogelijk is om de auto daar van ZEER dichtbij te gaan bekijken:woei:.................dus !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- VolvoMafia Walter Saris (GAST)
- Nieuw lid
-
rwdstudent;144544 schreef : En als biturbo in de safrane geleverd! 262pk! Ik zeg, leuke basis voor een V300 :]
Die biturbo staat ook in de allereerste, meertalige brochure van de 780 aangekondigd. helaas heeft die het nooit gehaald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
voornaamste reden van downsizing van V8's naar V6 (ook de Peugeot-Renault-Volvo V6 komt uit die traditie, zie o.a. de plannen voor volvo 780) was toch wel de oliecrisis.
Overigens is bij die SM's de spannendste uitdaging te vinden aan de poeliezijde van de motor. Schijnt voor monteurs ??n van de moeilijkste citroens geweest te zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Van oliecrisis was ten tijde van de SM nog geen sprake, wel van hevige belastingen op auto's met grote motoren. Een 2,7-liter zescilinder was met fiscale klasse 15CV nog enigszins te behapstukken. De SM was overigens niet bedoeld als zuinige sportauto, maar als kilometervreter ? grande vitesse. De autoroutes waren een betrekkelijk nieuw fenomeen en een maximumsnelheid was er nog niet, vandaar dat de SM ontwikkeld is om met het grootste gemak zeer hoge snelheden te behalen en vast te houden. Uit die gedachte komt ook de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (DIRAVI) voort.
Ik vermoed dat Citro?n ook in die rotatiemotorbusiness is gestapt mede om die fiscale geintjes te omzeilen (Itali? kende of kent zelfs nog zo'n opslag voor auto's met meer dan 2,0 liter inhoud, vandaar die gekke Ferrari 208 GTB enzo). Hoe dat is afgelopen weten we ook allemaal (en het verklaart waarom er nooit een V6 in de Citro?n CX heeft gepast).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.