geflitst tijdens proefrit
- V300 register
- Verbannen
-
:no_comment: Dan ken jij alleen de hele nette mensen uit het oosten denk ik.volvofiel;97875 schreef : Hard rijden doen ze hier ook, met een smoes de bekeuring afschuiven op de garagehouder beslist niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De vraag van onze Volvo Nerd was of er een manier is 'om eronder uit te komen'. Het lijkt me moreel bijzonder laakbaar als je daadwerkelijk hebt zitten trappen met de auto en vervolgens de 180 euries bij de handelaar achterlaat. Maar daarom ook mijn opmerking: heb je de beschikking op papier? Daar staan namelijk tijd en locatie op en weet je in ieder geval of je het echt zelf bent geweest, en dat de handelaar in kwestie niet een ander akkefietje probeert te verdoezelen.
- V300 register
- Verbannen
-
maar ik sta luid en duidelijk op de foto van de volvo beweerd de verkoper.
ik krijg een copie van de forms toegestuurd en kan ik die bekijken zegt hij.
er staat ook een foto nummer op dus kan ik de kiekjes aanvragen of zo??
ik heb er niet echt ervaring mee zeg maar.
dus wat eruit komt is het volgende???
LAAT DE GARAGE MAAR BETALEN!!!
zou wel mooi zijn anders moet ik de buurvrouw weer beroven:P
ik snap er niets van maar eerst wacht ik op de brief.
erg tof dat jullie mij helpen mijn complimenten!!!
Groeten michael
- V300 register
- Verbannen
-
en kan hij de boete helaas vrij simpel op jou verhalen.
betaal je niet, krijg je via de officiele weg een herinnering, aanmaning, en daarna incassoburo op je dak. Die gaan vervolgens nog wat dreigen en uiteindelijk kom je voor de rechter, en als je tot het bittere eind doorgaat mag je ipv 180 euro, iets van 550 euro gaan betalen.
Als je herkenbaar op de foto staat zal de handelaar zijn vordering zeker toegewezen krijgen; proefritformulier of niet.
- V300 register
- Verbannen
-
jij hebt toch gereden,neem dan ook de consequenties
als ik de handelaar zou zijn zou je heel lang last van me hebben,en achteraf zou je graag eerder betaald hebben om je die ellende te hebben kunnen besparen
btw je merkt echt wel hoe hard je ongeveer rijd,ook al werk de snelheids meter niet.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als je dit wist had je extra voorzichtig moeten rijden om zo iets te voorkomen. Ca. 30 km/h te hard rijden merk je ?cht wel aan het geluid en je omgeving, zeker in een oudere auto. Dat is in mijn ogen niet extra voorzichtig rijden.Volvo Nerd;97763 schreef : Tw??: de snelheidskabel was niet goed aangesloten en gaf een foute snelheid aan.
Het enige wat ik moest doen was de kabel even GOED in de klok te drukken en klaar.(wist ik toen nog niet)
maar ik wist wel dat hij niet goed was tijdens de testrit.
Was je nu geflitst met 10 km/h te hard dan had je het kabeltje de schuld mogen geven.
Zeker als jij duidelijk op de foto staat vind ik dat je gewoon moet betalen. Lijkt me wel zo fatsoenlijk.
Niks moraalridderij, gewoon een kwestie van fatsoen.
- V300 register
- Verbannen
-
De vraag of de bon terecht is, is absoluut niet het probleem van de garagehouder en staat hier ook 100% buiten. Dat is een probleem tussen jou en Leeuwarden, en als je oud genoeg bent om een rijbewijs te hebben ben je ook oud genoeg om dat soort problemen zelf op te lossen.
(Wow, gaat snel, Ronald en Jeroen zijn het er er ook niet mee eens zie ik)
Disclaimer: als de garagehouder je probeert te n**ien met de boete van iemand anders is het uiteraard een ander verhaal, maar daar lijkt het nu niet op.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Tj??rd;97962 schreef : Dat is een probleem tussen jou en Leeuwarden...
He niet spotten met Leeuwarden!!!!