geflitst tijdens proefrit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 11:48 #768322 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic geflitst tijdens proefrit
je kent die plastic wartelmoeren toch, dat breekt af en dan wordt de kabel niet meer goed op zijn plek gehouden. kan zijn dat het vierkantje er in de loop der tijd langzaam uit sukkelt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 11:55 #768323 door V300 register
Eerst maar eens de beschikking zien, dan verder kijken. Voor hetzelfde geld heeft er nog iemand anders mee gereden en klopt heel de locatie/tijd niet met je proefrit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:06 #768328 door V300 register
Alles kan, maar het blijft giswerk. Als iemand mij na een testrit met een boete confronteerd wil ik wel die boete zien voor ie betaald wordt. Geloven is goed, maar controleren is beter. (maar 30 km/u te hard moet je ook opvallen aan de bomen langs de weg, het overige verkeer e.d.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:08 #768330 door V300 register
Vooralsnog,

als je een proefritformulier hebt getekend.. dan ben je de PIII SANNGGG. Zoniet.. dan heeft hij geen bewijs dat jij in die auto hebt gereden. Dus laat 'm dan maar lekker stikken. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:18 #768336 door V300 register
Sorry dat ik het zeg, maar dat is wel de meest asociale actie die je kan uithalen.

Ik kan me dan prima voorstellen dat die handelaar witheet wordt en jij je vers gerepareerde wagen in stukjes terug vindt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:38 #768344 door V300 register
Ik ging in mijn eerste reactie ervanuit dat de verkoper naast 'm in de auto zou zitten. Dus niet zo'n proefritje bij een garage, maar bij een liefhebber. Tsja, ik heb nog nooit een auto gekocht bij een handelaar.

Als ik zelf door heb gehad dat ik geflitst ben, dan zou ik gewoon netjes die boete betalen, het is asociaal om daar dan nog proberen onderuit te komen. Als ik geen idee zou hebben, dan wat Niels zegt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:43 #768346 door V300 register
Ik heb er 3 bij een handelaar vandaan, waarbij de enige die ik naar tevredenheid heb gekocht op de brug heeft gestaan en ik van te voren wist dat ik 2.5x de aanschafwaarde (2000 gulden) aan onderdelen kwijt zou zijn om 'm apk goed te krijgen.

De meeste handelaren werken volgens het principe, groot inkopen, flinke marge en weinig doen en dan weg werken. Garages en dealers werken anders, maar die weten ook wat van de techniek af. (de typische handelaar kan krap aan de wagen wassen, maar heeft geen brug/smeerput voor het elementaire onderhoud)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 12:46 #768347 door V300 register

punkazz;97817 schreef : Ik ging in mijn eerste reactie ervanuit dat de verkoper naast 'm in de auto zou zitten. Dus niet zo'n proefritje bij een garage, maar bij een liefhebber. Tsja, ik heb nog nooit een auto gekocht bij een handelaar.

whaha, ik ben gewoon aan het liegen. ?k vergeet de vleeskleurige 340, die heb ik bij de Volvodealer gekocht. Ook proefritje gemaakt, niks ondertekend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 13:05 #768348 door V300 register
Zo'n proefrit gaat in goed vertrouwen. Degene die de rit maakt vertrouwd erop dat de wagen in orde is (of niet meer gebreken heeft dan germeld), degene die 'm meegeeft gaat er vanuit dat je je aan de verkeersregels houdt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 14:04 #768364 door V300 register
Ghehe, ik zit ook maar te stangen.

Als ik een proefritformulier vergeten zou zijn en er kwam een boete binnen op het moment dat ik een proefrit had... dan zou mn baas het ook niet zo leuk vinden als hij 'm (of uiteindelijk ik) moest betalen.

En dit is geen kleintje.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC