Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 23:56 #865968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Daar heeft Erik er toch wel een stuk of 27 van liggen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2011 01:11 #865971 door V300 register
Geen tijd meer voor. Hij schijnt nog een leven naast de volvo's te hebben:woei:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 20:52 #866015 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Ik weet het wel zeker. En dat moeten we wel respecteren.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2011 12:52 #873385 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Weken lang was ik en nog iemand anders bezig om de 343 uit Katwijk weer gebruiksklaar te maken voor een koper. We hebben de oa. voorbalk gerestaureerd. Dit, omdat de auto behoorlijk hard is rondom en aan de onderkant. Verder moest ik op verzoek van de koper een trekhaak monteren en de voorruit vervangen, motor er uit gehaald en keringen en carterpanpakking vervangen. Daarnaast heb ik nog, in mijn enthiousiasme wat extra dingen gedaan, waaronder ml-behandeling en conservering (er zijn behoorlijk wat spuitbussen door heen gegaan). De remmen nog nagekeken en getest. Op verzoek van de koper de auto naar Einhoven gereden en in goed vertrouwen, na handenschudden en afspraken over de betaling, 's avonds sleutels en papieren en auto achtergelaten. Al met al is er behoorlijk veel tijd en geld in gestoken. Bij de rit naar Einhoven bleek hij wel goed te remmen, maar de remaanslag te wisselen, ook het relais van het knipperlicht begaf het (domme pech). Verder kwam de einddemper net tegen de trekhaak aan.
We hadden bij de koop al afgesproken dat, als er dingen zijn die we niet konden voorzien, ik deze zou herstellen. Bij aankomst heb ik ook gelijk de gebreken gemeld en aangeboden dit te herstellen. Ik ben hier heel ver mee gegaan.

Wordt ik de volgende dag opgebeld dat ze de koop wil terugdraaien en de auto niet heeft overgeschreven. Of ik de auto kan komen halen.

Is dit nu fair of niet. Ik voel me flink genaaid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2011 14:11 #873394 door V300 register
Dat is inderdaad een flinke naaistreek :wtf: Ik zou als ik jou was de auto ophalen en maar een deel van het bedrag teruggeven voor de extra moeite die je hebt gedaan, benzinekosten etc.. Zulke mensen verdienen zo'n auto niet :snif:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2011 14:18 #873395 door V300 register
Erik, hoe oneerlijk het ook mag zijn, ik denk niet dat je iemand bij naam zo op internet moet gooien. Ik begrijp echt je frustratie, maar iemands volledige naam en facebook pagina posten is mss een beetje te ver!
Ik meld het niet aan een mod, maar hoop dat je zelf ook inziet dat je dit niet hoeft te doen, ondanks dat je nu dik genaaid bent!

Zoals Marcel zegt, zou ik zeker je verplaatsingskosten niet terugbetalen, je hebt er tenslotte weer tijd en moeite voor moeten doen om hem te brangen en nu ook weer op te halen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2011 14:24 #873396 door V300 register
Daar ben ik het mee oneens, voor verkopers van producten worden ook reviews en meningen geplaatst op internet, waarom dan niet voor kopers?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2011 14:41 #873397 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Je moet soms wel heel diep ademhalen op deze wereld om nog te overleven. Soms zie ik dat ademhalen niet meer zo zitten. Maar goed na de regen komt de zon, en na elke "crisis" ben je een sterker mens. En vergeleken bij andere delen op de wereld heb ik het hier goed. Nu nog een relatie, kinderen etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2011 15:04 #873400 door V300 register

Vermilion;174302 schreef : Daar ben ik het mee oneens, voor verkopers van producten worden ook reviews en meningen geplaatst op internet, waarom dan niet voor kopers?

Tuurlijk wordt dat gedaan, maar meestal gebeurd dat wel via een gebruikersnaam op een verkoopsite. Dit is nogal persoonlijk en volgens mij mag het bij wet ook niet!
Beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen, begrijp Erik echt wel, niets is zo frustrerend, maar we moeten wel MENS blijven.

Komt allemaal wel goed Erik, tis nu effe doorhappen, maar beloningen komen wel! :y:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2011 17:45 #873406 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
valt wel op dat dat soort dingen je erg vaak gebeuren Erik. je vertrouwt mensen en mondelinge afspraken gewoon blind en dat moet je niet willen want dan krijg je dit soort situaties. als ik zoveel werk zou moeten verrichten zonder een duidelijk inzicht in betaling (achteraf) dan zou ik alles op papier zetten met handtekeningen van verkoper en koper, van tevoren samen een lijst maken met gebreken; per punt uitzoeken wat het kost en na wederzijds schriftelijk akkoord en een evt aanbetaling pas aan de gang gaan.

mondelinge afspraken werken gewoon niet, doe het met het sleutelen ook. vertel van tevoren hoelang ik ongeveer bezig ben, wat mn beun-uurloon is en wat ik voor het heen en weer rijden vraag en de klant kan van tevoren wel of niet akkoord gaan met die afspraken. nog nooit heisa gehad, want als het "te duur is" hoor je niets meer (en hoef je er verder geen aandacht aan te besteden, je verspilt dus geen tijd) en als men akkoord gaat kom ik lekker sleutelen en is er weer iemand blij met z'n 343, 345, 340 of 360 die weer werkt zoals het hoort.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC