Vandalisme
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
[/niet-realistische modus]
ALS je de stukken ongedierte te pakken krijgt die dit hebben geflikt, kan je ze beter overdragen aan de politie en zien dat je ze compleet kaal plukt, alle reparatiekosten + onkosten die je zelf hebt gemaakt (niet de normale werkzaamheden kunnen doen == inkomstenderving) op ze verhalen. Laat ze maar betalen!
- V300 register
- Verbannen
-
Alle medewerkers in het OV worden tegenwoordig mishandeld, is de trend??
- V300 register
- Verbannen
-
(ieks, ben ik al zo oud...)
- V300 register
- Verbannen
-
Klaarblijkelijk, hoewel ik nu ook aan mijn leeftijd begin te twijfelen. Ik vind het namelijk ook eigenlijk normaal dat je van andermans spullen af blijft, als je dingen sloopt dat je betaalt, en dat je bij voorkeur altijd netjes blijft. Does that make me ooooold?:confused:huysmans;97808 schreef : Blijkbaar. Uberhaupt is mishandeling en asociaal gedrag een trend blijkbaar. Respecteren van elkaar en elkaars eigendommen is niet iets dat de laatste jaren is aangeleerd blijkbaar. :snif:
(ieks, ben ik al zo oud... )
- V300 register
- Verbannen
-
En dan te bedenken dat ik dit jaar maar 37 wordt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als het woord trend valt krijg ik altijd een beetje jeuk, zal wel door m'n studie communicatiewetenschap komen.slb_340;97798 schreef : Alle medewerkers in het OV worden tegenwoordig mishandeld, is de trend??
Waarschijnlijk is het zo dat dit al veel langer gaande is, maar dat buschauffeurs/maatschappijen er nu pas mee naar buiten komen. De media springen er vervolgens bovenop en volgen nu elk verhaal uit elke hoek van NL. Een soort vicieuze cirkel. Morele paniek is de wetenschappelijke term (waar mensen zich zorgen over maken, wordt vaak uitvergroot door de media). Vergis je niet hoe groot de invloed van media kan zijn op het benoemen van zogenoemde/zogenaamde 'echte' problemen. Natuurlijk zijn de incidenten op zich zelf ernstig, maar volgens mij is er juist geen sprake van een trend (toename), maar afname. Om te illustreren hoe hardnekkig we zijn om dit niet te willen geloven:
www.nu.nl/algemeen/973369/geweld-in-open...ervoer-neemt-af.html
Hierin wordt gesteld dat er sprake is van een afname, maar:
Hoe algemeen kun je zijn? Die uitspraken zijn niet gestaafd. Hier gaan mijn haren echt recht van overeind staan.Openbaarvervoerbedrijf Arriva signaleert geen toename van de veiligheid. "Agressie is nog steeds een groeiend fenomeen", stelt Arriva-woordvoerder Liesbeth de Vis in de krant. "We zijn immers onderdeel van een maatschappij die verhardt.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is hetzelfde als wat de media op dit moment met het winkelend publiek doet. "HET IS CRISIS, HOUD JE PORTEMONNEE DICHT, DE OVERHEID GAAT BEZUINIGEN, KOOP VOORAL GEEN AUTO!!!"
Tsja, daar luisteren mensen naar.
- V300 register
- Verbannen
-