Vandalisme

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 20:57 #628684 door Kevin Kloosterman
Vandalisme is gemaakt door Kevin Kloosterman
Even een topicje ovet het vandalisme wat nogal vaak gebeurt. Ik lees het nog wel eens op het forum hier, antenne of spiegel gesloopt. Iemand die met een sleutel langs je deur gaat. Allemaal enorm vreselijk en heel vervelend! Wij hebben in het museum ook wel eens een steen door de ruit gehad, vorig jaar is nog geprobeerd de LCD TV in de kantine te jatten waarbij de modelbaan met vele honderden uren vrijwilligerswerk onherstelbaar beschadigd raakte. En ze kregen de TV niet eens los :mad:. Men roept dan altijd, ach verzekeringswerk. Ja dat is leuk voor die TV maar niet die modelbaan, dat is niet uit te drukken in geld.

Maar wat ik zojuist op internet las, gaat echt alles te boven. Jaren aan werk in ??n weekend naar de knoppen! forum.locaalspoor.nl/viewtopic.php?t=2270 Deze jongens hebben wel heel erg veel schade!

Maar waar ik eigenlijk wel naar benieuwd ben? Hebben jullie wel eens flink last gehad van vandalisme? En heb je er nog wat geld van terug gezien?

Het word is tijd dat hier wat aan gebeurt, dit kost toch klauwen vol met geld?! :grr:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 21:00 #760812 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vandalisme
sjonge, dat is ziek...

doet me een beetje denken aan de mafia.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 21:01 #760813 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vandalisme
nog voordat ik bekend werd bij de club, maar toen inmiddels al wel wat audio al in de rode aanwezig was.

ruitje kapotgetikt bij de bestuurderszijde, dag later zat er via een sloperij 5km verderop een nieuw ruitje in maar toch maakt die gebeurtenis me tot op de dag van vandaag argwanend.

ben er na 2 dagen al achtergekomen wie het gedaan had, en dit was dus puur uit baldadigheid. heb een riante schadevergoeding geeist anders zou ik direct tegen die persoon aangifte doen. schadevergoeding gekregen, en daarvan nog een paar setjes speakers gekocht:)

afgelopen weekend in leidschendam nog met een schroevendraaier langs de flank van een 340 sedan sloper getrokken, ik kreeg er daarna de kriebels van.. (en voor de duidelijkheid; deuren waren roestig, 60+ parkeerdeuken etc..) ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit leuk vinden, zelfs al is het uit wraak/pesterij etc..

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 21:02 #760816 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vandalisme
Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad.
Ik kan me absoluut niet voorstellen wat er in iemand's hooft om moet gaan wil hij aan andermans spullen zitten... Diefstal, geweld of vandalisme is voor mij totaal en compleet, bovendien helemaal en ook nog eens volledig onvoorstelbaar... :S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 21:06 #760818 door V300 register
Mijn 340 in ieder geval wel. De vorige eigenaar woonde in een Rotterdamse "Kansenwijk" vandaar. Daar zijn in de loop der tijd de beide voorste zijruiten, de achterruit, de beide achterlichten, de radioantenne en een spiegel gesloopt. Vorig jaar werd er dan nog even (maar dat was dan weer niet in Rotterdam) een kras van voor tot achter opgetrokken. Hij heeft dus wel wat voor z'n kiezen gehad zegmaar:snif:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-03-2009 21:07 #760819 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Vandalisme
Met vandalisme hebben wij hier ook wel ervaring..
heeel wat jaren terug zijn ze met carnaval alleen bij onze 2 Volvo's (toen waren het er nog maar 2 ;) ) met een sleutel of de deuren gegaan.. erg zonde!
Verder is bij de grijze 360 al een stuk of 3 keer een spiegel afgebroken.
Vroeger hebben ze ook nog eens de wissertjes van de koplampen eraf gehaald, maar die waren 'zorgvuldig' gedemonteerd, dus daar had dan tenminste iemand nog wat aan (beter dan vandalisme)
En afgelopen herfst de spiegel van mijn blauwe 360 afgebroken..

lijkt me wel genoeg!

Overigens nooit geld gezien ofzo.
1 keer aangiften willen doen van een afgebroken speigel, maar toen we belden zei de politie, ja kom maar naar het politie bureau, en dat was ons eigenlijk al te lastig. De dader vinden ze waarschijnlijk toch niet...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 21:07 #760821 door V300 register
Bij mij was het een jongen uit de straat. Die flipte door, en begon op de eerste de beste auto in te slaan. En dat was de mijne. Deuk in de motorkap..... En uiteraard valt er bij betrokkenne niets te halen.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 21:19 #760828 door V300 register
Ze hebben bij de 940 die ik heb gehad ooit de grille er af getrokken.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 21:20 #760832 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Vandalisme
Ik lees al meer reactie dan ik had gehoopt. Zo te lezen heeft bijna iedereen toch al een keer last gehad van vandalisme. Het is dan toch wel vrij veel :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2009 21:25 #760834 door V300 register
Jaloerse mensen hebben ook ooit een kras van +-30 cm en tot in het metaal getrokken van mijn toenmalige dagelijkse Opel Corsa. Erg jammer. De verzekering kan niets doen en reparatie kostte me toen 600 euro.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC