Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 17:33 #804793 door V300 register
Heb zojuist maar even het 0800-0009 nummer gebeld dat staat vermeld op de kilometerprijs site.

Volgens hen blijven alle auto's van voor 1987 gevrijwaard van het kilometerrijden en hoeven derhalve ook geen "kastje" in de auto te hebben.

:D Heb geloof ik zojuist het besluit genomen dat ik mijn 343 toch maar ga houden....., die km prijs zal me een zorg zijn maar toch wel fijn om een auto te hebben waarvan bigbrother niet van kan zien waar ik heen ga:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 19:30 #804814 door V300 register
Ik ben momenteel ook maar eens flink in m'n 244 aan het investeren ;)

Ben weleens benieuwd wat 't precies gaat kosten. Waarschijnlijk wordt 't straks onbetaalbaar om met een niet-old-timer naar het werk te rijden......

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 19:38 #804815 door 16673-dummy
Gelukkig!
Ik zag de studententijd van de 345 al in rook op gaan :)

Ideaal, weten ze ook niet wanneer ik waar geweest ben (althans, voorlopig lijkt het daar op).

Edit: bellen had niet gehoeven:

site schreef : Kilometerprijs
Uitzonderingen

Voertuigen die in het huidige systeem geen motorrijtuigenbelasting betalen, doen ook niet mee met de kilometerprijs. Dit zijn bijvoorbeeld brandweerauto?s, ambulances, politieauto?s en voertuigen zonder kenteken, zoals een landbouwtrekker. Hetzelfde geldt voor taxi?s en OV-bussen; zij betalen ook geen kilometerprijs.
Verder gaan oldtimers van n? 1 januari 1987 meedoen met de kilometerprijs. Bij de behandeling van het Belastingplan 2009 is door de Tweede Kamer namelijk een grens gesteld aan oldtimers. Bij motoren is het te moeilijk om het kastje op een goede en veilige manier in te bouwen. Zij blijven daarom de vaste autobelastingen betalen, in plaats van de kilometerprijs.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2009 23:44 #804955 door V300 register
Daarbij word gesproken van dat het 59% van de mensen goedkoper wordt. Ik denk dat dat aantal terug kan naar 50% of minder. Want in de berekening is niet meegenomen dat we tegen die tijd meer dan 100 euro per persoon kunnen betalen aan inwonerstax. Nu zeggen ze ja dat hoort er niet bij, maar wel in die berekening aangezien ze dat niet vertellen. 40% van de moterrijtuigen belasting zijn opcenten. Zo kan ik ook zeggen dat het goedkoper wordt, door het andere duurder te maken. Creatief boekhouden.

En zo wordt je als vrije jongen nog meer gepakt he. Volgens mij staat dat morgen of overmorgen in de telegraaf: per persoon 100 euro inwonerstax door kilometerheffing... Reken maar uit 1,3 miljard gedeelt door 16 miljoen inwoners. En dan moet iedereen betalen, dat kan niet want sommige hebben niks, die worden gecompenseerd en kunnen andere dus weer MEER betalen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2009 13:03 #804967 door V300 register
Inderdaad...

Oja. Ze hebben OOK verzonnen (weet niet waar dat terug te vinden is) dat voor IEDERE parkeerplaats in NL betaald moet worden. Zodat de gezinnen die 4 auto's hebben ook voor 4 parkeerplaatsen betalen.

Dus ook de parkeerplaats voor je deur, in je rustige woonwijk, in Kanaleneiland, in .... wordt betaald (hoe gaan ze dat doen??)???!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2009 16:24 #804985 door V300 register
simpel:

kilometerheffing: X cent

pakeerheffing: Y cent (ow wacht, bezit wordt dus belast, staat dat niet haaks op de idee?n van de regering?)

Ik zie het gewoon helemaal voor me; de kamerleden zitten gezellig bij elkaar:

"laten we een kilometerheffing toepassen"

"ja met een GPS kassie!"

"Goed idee, dat verkopen we als; alleen het gebruik wordt belast"

"ja perfect, en dan kunnen we ook belasting heffen als een auto op een pakeerplaats staat"

"haha, ja, dan is mijn begrotingtekort ook opgelost!"

"en de gemeenteopcenten kunnen we gewoon via een acceptgiro laten betalen"

"goed plan"

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 16:49 #804989 door Anjo van den Akker
lijkt me onmogelijk dat parkeertax verhaal.

stel je woont op een landhuis met een riant erf; dan parkeer je de auto gewoon op je eigen terrein. hoe hard zal je dan gaan lachen als je een blauwe envelop op de mat vind waarin je duidelijk wordt gemaakt dat je daarvoor moet betalen?

een soortgelijke discussie is ook op v3m gaande en Jani (een fins v3m lid) maakte toen ook al de opmerking; je kunt een wond niet helen door over de met bloed doordrenkte pleister nog een pleister te plakken.

wanneer rinkelt het belletje nou eens bij de overheid dat je niet alle problemen met belasting heffen op kunt lossen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2009 16:52 #804992 door V300 register
Lijkt me voor elke parkeerplaats aan de straat. Zoals jouw plaatsen bijvoorbeeld. Voor land betaal je al onroerend-goed belasting en belasting over belasting mag niet in Nederland. Ja, ze doen het wel maar het is een rekbaar begrip natuurlijk :humor:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 16:59 #804993 door Anjo van den Akker
dan is het voor mij alsnog heel eenvoudig, ik zet ze dan aan de overkant van de straat, is feitelijk een parkeerplaats van terberg (is hun grond).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2009 17:14 #804994 door V300 register
Voor openbare parkeerplaatsen op prive grond gelden andere regels dan niet-openbare parkeerplaatsen op prive grond. Daar moet je rekening mee houden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC