Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2010 22:37 #858295 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Vandaag voor het eerst getankt met goede EMVK, verbruik was 1 op 10,7. Hier wordt ik nog niet echt warm van maar gezien de omstandigheden wel weer een stukje beter en mijn Volvotje rijdt wel weer een stuk lekkerder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2010 23:34 #858307 door V300 register
Nou, hier was het 1 op 8,6! Met 200km 'slechte' en 100km 'goede' EMVK. 160km snelweg, 140km stad. CO hoog afgesteld. En ik moet 'm niet helemaal aftanken, begint ie te stinken, verrassend ;) Hij liep vandaag ook niet meer zo denderend, in de stad wordt hij toch niet echt warm genoeg denk ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2010 11:22 #858322 door V300 register
Volgens mij moet je eerst alles eens lekker schoonmaken, afstellen en i.i.g. alle benzineslangen vervangen. Hoe zijn de bougies, kabels en kap?? Zelf moet ik eigenlijk alleen de carburateur nog doen maar daar heb ik binnenkort een gereviseerde vervanger voor. Het afgelopen jaar heb ik de waterpomp en benzinepomp met alle slangen vervangen. Koelvloeistof en olie ververst en alle filters plus de bougies en de kabels, rotorkapje was nog helemaal top. En nu ik de EMVK ook nog heb laten doen loopt ze toch wel erg lekker. Binnenkort nieuwe Kroonolie 10/w40 er in en nieuw filter want ik heb vanaf febr. toch al 9000 km gereden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2010 13:28 #858326 door V300 register
Ontsteking is eergisteren allemaal vervangen. Olie moet nog ververst worden, evenals filter, klepspeling controleren kan ook geen kwaad. En ik zit (dacht ik toch) met een EGR, nog niet gecheckt of daar wat mis mee is. Benzineslangen komt later, andere dingen hebben nu ff prioriteit. Benzinepomp en waterpomp lijkt niks mis mee.

Ik hoop morgen/vrijdag/dit weekend gebruik te kunnen maken van de put in de loods van m'n pa. Officieel mag dat niet (meer), en er staat wat spul (caravan) in de weg, ik weet niet of er tijd (en zin) voor is om dat allemaal te verplaatsen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2010 14:31 #858329 door V300 register
Anders rijd je toch een keer naar Westbroek, daar heb je een DHZ-garage.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2010 15:55 #858332 door V300 register
Hoi Steven, ben ik helemaal met je eens maar ik dacht zelf ook, pff die slangen wachten maar even eerst dit en dan dat. Maar vooral die 2 kleine stukjes slang bovenop de tank naar de vaste leiding toe waren echt drijf en drijf nat bij mij. Ik weet ook dat al die slangetjes bij elkaar toch een paar uur werk is en dan moet je ook niet zoals ik alj je klaar bent per ongeluk je achterlicht stuk slaan!!

Maar eh, hoe rijdt dat nu een goede EMVK??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2010 22:15 #858355 door V300 register

Niels;163639 schreef : Anders rijd je toch een keer naar Westbroek, daar heb je een DHZ-garage.

Goed idee voor later, want hier werken is niet echt relaxt. Maar ik moet die voorbalk z.s.m. aanpakken, en daarvoor zouden de aankomende dagen uitermate geschikt zijn, kan ik rustig aan alles doen bij m'n ouders en een manier verzinnen om 'm door te spoelen, niet te laten bevriezen, te drogen, en goedjes erin te spuiten.

EMVK stukken beter, maar ik merk wel dat een vario op zich niet echt mijn ding is. Maar wel leuk voor nu.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2010 09:35 #858362 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Flink doorspoelen met heet kraanwater, meteen erna (dan is alles nog warm, dus gaat het sneller) droogblazen met een elektrische verfstripper en/of een bouwlamp of straalkachel er voor zetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2010 00:08 #858693 door V300 register
Nou Steven, ik vind de vario echt super, schakelen doe ik wel op de motor. Vind dit zo lekker rijden door de stad en als het druk is op de snelweg. Heb trouwens net weer getankt en het lampje begon pas te branden bij 397 km!! Volgende keer wil ik de 400 halen. Verbruik was nu 1 op 11,3.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2010 00:50 #858697 door V300 register
Die van mij is ook al wat zuiniger geworden denk ik. Ik zit nu op de 300 en nog net boven 'het streepje'! Hehe, ben benieuwd.

Gekke Gerritje;164012 schreef : Nou Steven, ik vind de vario echt super, schakelen doe ik wel op de motor.

Nja, ben wel enthousiast over de techniek en het niet schakelen an sich, maar ik mis bepaalde toeren wanneer ik die bepaalde toeren wil, ofzo...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC