Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 22:24 #857617
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Vanochtend getank 1:10,3 maar vanavond de EMVK laten maken en ze loopt stukken rustiger, krijg haast de neiging mijn tank leeg te rijden!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2010 19:44 #857662
door V300 register
Ben stomverbaasd dat ik met dit weer nog steeds ruim 1 op 10 op lpg rij met een 2-liter. Ik start altijd eerst de motor en ga dan krabben, trap hem echt behoorlijk af, 130 op de snelweg, etc. Gewoon genieten van deze auto en hij blijft superzuinig rijden. Top 360!
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 09:01 #857710
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Volgens mij verbruikt mijn 360 ook wat meer sinds er hevige sneeuwval is, maar ik weet niet of dat door de afstelling van het motortje komt 
Aan de ene kant van de week heb ik niks bijzonders gedaan met de waggie en nu valt me op dat de benzinemeter toch sneller daalt dan in de zomer. Kan de kachel voor zoveel extra verbruik zorgen? Morgen meer info als ik weer ga tanken.

Aan de ene kant van de week heb ik niks bijzonders gedaan met de waggie en nu valt me op dat de benzinemeter toch sneller daalt dan in de zomer. Kan de kachel voor zoveel extra verbruik zorgen? Morgen meer info als ik weer ga tanken.
Bult af met de wind in de rug zekers :+Lucluc;162963 schreef : Top 360!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 11:41 #857714
door V300 register
de opwarmfase van de motor kost altijd extra brandstof (door mengselverrijking adhv temperatuur sensor)
dus vooral als je relatief korte ritten rijdt, zal de opwarmfase steeds een groot deel van de rit beslaan en dus het gemiddelde verbruik omhoog gooien.
het verschil zit hem dus in de extra opwarming tussen buitentemperatuur en 90 graden, waarbij de motor het meeste extra verbruikt bij de laagste temperaturen. dus een buitentemperatuur van 0 ipv 20 celcius is "maar" 20 graden extra opwarmen, maar dit kost dus veel extra en duurt ook langer omdat ook de koelende werking van de rijwind extra invloed heeft op het motorblok.
dus vooral als je relatief korte ritten rijdt, zal de opwarmfase steeds een groot deel van de rit beslaan en dus het gemiddelde verbruik omhoog gooien.
het verschil zit hem dus in de extra opwarming tussen buitentemperatuur en 90 graden, waarbij de motor het meeste extra verbruikt bij de laagste temperaturen. dus een buitentemperatuur van 0 ipv 20 celcius is "maar" 20 graden extra opwarmen, maar dit kost dus veel extra en duurt ook langer omdat ook de koelende werking van de rijwind extra invloed heeft op het motorblok.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 15:24 #857732
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
In hoeverre mag de grille afgedekt worden met deze temperaturen (alles onder 0)? Helemaal? Moet daar nog speciaal materiaal voor gebruikt worden?
Mijn koelwatertemperatuurmeter blijft bij deze kou wat lager staan dan normaal en het verbruik wordt ook een stuk forser. Vandaar mijn plan om e.e.a. te fabriceren om de grille dicht te maken, is 'ie sneller warm en verbruikt 'ie minder.
Mijn koelwatertemperatuurmeter blijft bij deze kou wat lager staan dan normaal en het verbruik wordt ook een stuk forser. Vandaar mijn plan om e.e.a. te fabriceren om de grille dicht te maken, is 'ie sneller warm en verbruikt 'ie minder.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
16-12-2010 15:43 #857738
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 20:04 #857758
door V300 register
de radiator krijgt in deze tijden meer dan genoeg koeling via de sleuf onder (en bij oude neusjes bovenlangs) de bumper
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 20:11 #857759
door V300 register
Ik heb zo'n originele kap voor de grille. Ziet er cool (eh...) uit!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 22:03 #857773
door V300 register
Ik volg niet helemaal waarom de grill zou worden afgedekt? Dan wordt de motor minder koud door de luchtkoelen ( of warmt hij sneller op ) zodat je sneller de choke eraf kunt halen en zuiniger rijdt? Ik kan de choke er sowieso al na 2 km afhalen. Dan trekt hij niet altijd even goed, maar rijdt hij wel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 22:07 #857775
door V300 register
minder afkoeling van de gehele motorruimte, daardoor eerder warm worden van de kachel en lager verbruik door warmteverlies
Moderators: Mark Smeets