bonk bij intrappen rempedaal

Lees meer
30-01-2023 10:23 #201919 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bonk bij intrappen rempedaal
Ik hoor de laatste tijd veel over de slecht functionerende rembekrachtiger voor de B18, bij Stijn was het ook de rembekrachtiger en deze heeft het VKO terug genomen. Euvel was een hoge pedaaldruk. Hij is terug naar de originele Girling welke in Zweden is verkregen. Is het niet tijd dat we zelf een adres zoeken waar die originele kan worden gereviseerd ?. Wellicht een idee voor het VKO ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2023 13:35 #201922 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Jan en Ed,
bedankt voor de reacties.
Het "probleem" is er nog steeds.
De rembekrachtiger en hoofdremcilinder zijn beiden nieuw. 
Vanmorgen de terugslagklep die aan de rem rembekrachtiger zit nog even los gehaald, is los en de "aanzuigklep" bovenop werkt ook.
In de rembekrachtiger heb ik niet gekeken, hij is nieuw.
Via dit onderwerp aantal weken geleden een doorsnee foto van de rembekrachtiger bekeken en zag dat er in de rembekrachtiger, volgens mij, nergens een situatie is waar twee metalen delen elkaar kunnen raken. 
Voorlopig leer ik er mee te leven, alles werkt zoals het hoort het blijft alleen erg irritant. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2023 20:31 - 30-01-2023 20:32 #201928 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic bonk bij intrappen rempedaal
We hebben het toch niet over de beruchte voetklep in de hoofdremcilinder?
Zie ook:  www.volvokv.nl/forum/remmen/31555-proble...drem-cilinder#198876
 

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2023 23:55 #201930 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bonk bij intrappen rempedaal
Haal de rembekrachtiger er eens tussenuit kijken of het probleem weg is.
Ik heb deze www.aliexpress.com/item/1005001366568317...ain.4.21ef1802quaHmu rembekrachtiger er tussen zitten is 100% Chinees spul.
Had hier in het begin ook problemen mee pendaaldruk zakte weg of pendaal kwam omhoog remoilie zakte.
De rembekrachtiger uit elkaar gehaald en schoon gemaakt de cilinder die er op zat bleek gewoon vuil te zijn en dat vuil kwam tusen de afdichtingen.
Snds de schoonmaak beurt geen problemen meer.
Bij mij zit de rembekrahtiger enkel op de voorwielen op de achterwielen komt enkel de druk van de hoofdremcilinder zonder remdruk begrenzer.
En wordt Girling nog wel in Zweden gemaakt?
Ik wilde laats een Bosch bobine kopen bleek uit Taiwan te komen heb toen maar voor een orginele Japanner gekozen als reserve.
Ik denk dat men niet eens de moeite neemt om de rembekrachtiger uit elkaar te halen ze sturen gewon een andere.

M.vr.gr.

Johan Geers

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2023 08:15 - 31-01-2023 08:15 #201932 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Leo en Johan
Bedankt voor de reactie.
Leo.
Met het remmen zelf heb ik geen enkel probleem, dus aan de hoofdremcilinder twijfel ik niet..
Johan.
De rembekrachtiger die er in zit wordt ook in onze shop verkocht, art.nr. 12285540, maar het scheelde ongeveer € 65,-, dus ja.
Deze uitschakelen is een goeie tip, zal ik eens doen.
Kan ik gewoon de slang los maken die vanuit het kleppendeksel komt, of moet ik iets afdoppen?
 
vr.gr. Peter
  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2023 23:30 #201937 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bonk bij intrappen rempedaal
De in en uitlaat van de rembekrachtiger even doorverbinden, als het goed is past qua lengte remleiding de uitlaat van de rembekrachtiger rechtstreks op de hoofdremcilinder.
De vacuumslang naar het spruitstuk kun je gewoon laten zitten.

succes

Johan Geers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2023 23:34 #201938 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bonk bij intrappen rempedaal
Was ik vergeten gaatje in het deksel van de hoofdrem cilinder even dichtplakken anders loopt deze leeg.
Als je verbinding heb gemaakt gaatje terug open.

nogmaals succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2023 08:49 - 01-02-2023 08:51 #201939 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic bonk bij intrappen rempedaal
Heb je de voorveer eens goed bekeken of daar geen sporen op te zien zijn dat deze ergens iets raakt? Zodra je remt duikt je auto voren naar beneden cq wordt je voorveer ingedrukt, en sneller/dieper als je harder remt.
Je hebt wel geschreven dat je de bussen gecontroleerd hebt, maar heb je de toestand van je subframe, en dan vooral waar de busjes voor de lange bout erin gelast zijn, eens goed bekeken?
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2023 11:00 #201940 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Rudi en Johan,
Bedankt voor jullie reactie
.
Rudi, in het najaar heb ik, op de technische dag in Zwijndrecht en een aantal mensen onder de auto "alles" nagekeken.
Wij hebben niets kunnen vinden, alle rubbers waren z.g.a.n en nergens speling.
Volgende week zaterdag ga ik ook naar de technische dag in Lisse, als ik op de brug kan zal ik zeker jouw suggestie nakijken.

Johan, ik begrijp wat je bedoelt, de rembekrachtiger helemaal omzeilen.
Hoe ik het ook bekijk, het is 1 binnen en 1 buitendraad en er zit verschil van diameter in de draad zelf.
De leiding uit de hoofdremcilinder die op de ingang van de rembekrachtiger zit past helaas niet op het verdeelblokje, draad is kleiner.
De uitlaat van de rembekrachtiger rechtstreeks op de hoofdremcilinder,zou het simpelste zijn inderdaad, echter de aansluiting op de hoofdremcilinder is buitendraad en op de rembekrachtiger binnendraad.

Volgende week zaterdag in Lisse zal ik kijken of ik daar een stukje 6 mm pijp met juiste nippels kan maken, we zijn daar ten slotte in een garage, wat tussen de hoofdremcilinder (buitendraad) en rembekrachtiger (binnendraad) geplaatst kan worden.

vr.gr. Peter 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2023 16:44 #201945 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic bonk bij intrappen rempedaal
Gebroken veer aan de voorkant.Breuk helemaal onderin ,wordt bij de apk ook nogal eens gemist, is mijn ervaring bij Amazons.

groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.