bonk bij intrappen rempedaal
- Ed van der Zee
-
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Elite-lid
-
bedankt voor de reacties.
Het "probleem" is er nog steeds.
De rembekrachtiger en hoofdremcilinder zijn beiden nieuw.
Vanmorgen de terugslagklep die aan de rem rembekrachtiger zit nog even los gehaald, is los en de "aanzuigklep" bovenop werkt ook.
In de rembekrachtiger heb ik niet gekeken, hij is nieuw.
Via dit onderwerp aantal weken geleden een doorsnee foto van de rembekrachtiger bekeken en zag dat er in de rembekrachtiger, volgens mij, nergens een situatie is waar twee metalen delen elkaar kunnen raken.
Voorlopig leer ik er mee te leven, alles werkt zoals het hoort het blijft alleen erg irritant.
- Leo Foederer
-
- Platinum-lid
-
Zie ook: www.volvokv.nl/forum/remmen/31555-proble...drem-cilinder#198876
P544B B16A, P220VE B18A
- Johan Geers
- Platinum-lid
-
Ik heb deze www.aliexpress.com/item/1005001366568317...ain.4.21ef1802quaHmu rembekrachtiger er tussen zitten is 100% Chinees spul.
Had hier in het begin ook problemen mee pendaaldruk zakte weg of pendaal kwam omhoog remoilie zakte.
De rembekrachtiger uit elkaar gehaald en schoon gemaakt de cilinder die er op zat bleek gewoon vuil te zijn en dat vuil kwam tusen de afdichtingen.
Snds de schoonmaak beurt geen problemen meer.
Bij mij zit de rembekrahtiger enkel op de voorwielen op de achterwielen komt enkel de druk van de hoofdremcilinder zonder remdruk begrenzer.
En wordt Girling nog wel in Zweden gemaakt?
Ik wilde laats een Bosch bobine kopen bleek uit Taiwan te komen heb toen maar voor een orginele Japanner gekozen als reserve.
Ik denk dat men niet eens de moeite neemt om de rembekrachtiger uit elkaar te halen ze sturen gewon een andere.
M.vr.gr.
Johan Geers
- Peter de Bruijn
- Elite-lid
-
Bedankt voor de reactie.
Leo.
Met het remmen zelf heb ik geen enkel probleem, dus aan de hoofdremcilinder twijfel ik niet..
Johan.
De rembekrachtiger die er in zit wordt ook in onze shop verkocht, art.nr. 12285540, maar het scheelde ongeveer € 65,-, dus ja.
Deze uitschakelen is een goeie tip, zal ik eens doen.
Kan ik gewoon de slang los maken die vanuit het kleppendeksel komt, of moet ik iets afdoppen?
vr.gr. Peter
- Johan Geers
- Platinum-lid
-
De vacuumslang naar het spruitstuk kun je gewoon laten zitten.
succes
Johan Geers.
- Johan Geers
- Platinum-lid
-
Als je verbinding heb gemaakt gaatje terug open.
nogmaals succes
Johan Geers
- Rudi Dortangs
-
- Platinum-lid
-
Je hebt wel geschreven dat je de bussen gecontroleerd hebt, maar heb je de toestand van je subframe, en dan vooral waar de busjes voor de lange bout erin gelast zijn, eens goed bekeken?
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Peter de Bruijn
- Elite-lid
-
Bedankt voor jullie reactie
.
Rudi, in het najaar heb ik, op de technische dag in Zwijndrecht en een aantal mensen onder de auto "alles" nagekeken.
Wij hebben niets kunnen vinden, alle rubbers waren z.g.a.n en nergens speling.
Volgende week zaterdag ga ik ook naar de technische dag in Lisse, als ik op de brug kan zal ik zeker jouw suggestie nakijken.
Johan, ik begrijp wat je bedoelt, de rembekrachtiger helemaal omzeilen.
Hoe ik het ook bekijk, het is 1 binnen en 1 buitendraad en er zit verschil van diameter in de draad zelf.
De leiding uit de hoofdremcilinder die op de ingang van de rembekrachtiger zit past helaas niet op het verdeelblokje, draad is kleiner.
De uitlaat van de rembekrachtiger rechtstreeks op de hoofdremcilinder,zou het simpelste zijn inderdaad, echter de aansluiting op de hoofdremcilinder is buitendraad en op de rembekrachtiger binnendraad.
Volgende week zaterdag in Lisse zal ik kijken of ik daar een stukje 6 mm pijp met juiste nippels kan maken, we zijn daar ten slotte in een garage, wat tussen de hoofdremcilinder (buitendraad) en rembekrachtiger (binnendraad) geplaatst kan worden.
vr.gr. Peter
- Niek de Boer
- Platinum-lid
-
groet, Niek de Boer.