bonk bij intrappen rempedaal

Lees meer
15-07-2022 10:26 - 15-07-2022 10:28 #199702 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Johan / Leo,

Bedankt voor het meedenken, het is een interessant onderwerp.
Volgens mij is dit bij mij niet van toepassing, de remmen blijven niet hangen, gisteren zoals eerder aangegeven, alles gecontroleerd m.b.t. het remmen ook op een kleine helling, rem los en rolde verder, je merkt niets vreemd.
De rembekrachtiger is exact hetzelfde als de oude, de hoofdremcilinder heb ik in onze shop gekocht, ga ervan uit dat ik daar niets aan hoeft te doen omdat alles gewoon werkt, m.u.v. het gebonk. Ga binnenkort met mijn broer samen rijden, twee horen wellicht meer dan één, komt het inderdaad van de linkerkant of daadwerkelijk bij de remcilinder/ bekrachtiger vandaan ? 
Nogmaals bedankt voor het meedenken !

gr.  Peter  
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2022 09:59 - 02-11-2022 10:04 #200733 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo,
De "bonk"is nog niet verdwenen.
Laats op de afsteldag in Dordrecht op de brug geweest en alles, met een aantal mensen, gecontroleerd en niets verkeerd ontdekt, geen speling niets.
Er was nog een opmerking dat het misschien de stang/as zou kunnen zijn waar het rem en koppelingspedaal op scharniert,kon hier ook geen speling op ontdekken.
Deze week de remklauw eraf gehaald en nagekeken lekte niet, de zuigers gingen soepel er lekte niets, dus ook in orde.
De remslangetjes heb niet vervangen, met ontluchten kwam er voldoende doorheen, voelde geen enkele belemmering.. 
Ben gaan rijden, het gebonk is niet weg. Allerlei bewegingen uitgehaald m.b.t. het remmen, hard , zacht, stuur los en bochten gemaakt tijdens het remmen, alles werkt zoals het hoort, trekt niet naar rechts of links, blijft keurig rechtuit rijden. 
Het blijft dus een uitdaging/raadsel. Omdat alles werkt zoals het hoort heb ik er nu vrede mee, maar het blijft onuitstaanbaar !

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2022 17:01 #200736 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Peter,
is er ook gecontroleerd of alles in orde is bij de bevestiging van de triangels aan het subframe? Er zou een van de lange bouten waarmee de onderste trangels door het subframe vast zitten los kunnen zijn (moer los), een of meer bussen in de triangels versleten kunnen zijn, een roest/scheur-probleem van de buisjes in het subframe kunnen zijn (die waar de lange bouten doorheen gaan). Dan bewegen de triangels tov het subframe bij het remmen en dat kan ook een bonkgeluid opleveren. Een geluid komt er niet zonder reden, en ik neem aan dat je het geluid goed gelocaliseerd hebt en er b.v. niets gewoon los in de auto ligt dat bij het remmen beweegt of onder de motorkap iets niet goed vast zit (ik heb eens gelezen van een geval, geen Volvo, waar na veel dure reparaties vanwege een geluid bij het om de bocht gaan uiteindelijk een golfballetje in een dwarskokerbalk de oorzaak was).
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2022 19:30 #200740 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hai Rudi,
Bedankt voor de reactie.
Op de afsteldag in Dordrecht hebben we met 3 a 4 man onder de auto gestaan en alles wat als tip werd gegeven hebben we nagekeken, drie zien / weten meer dan één.
Er was nergens speling en de rubbers waren allemaal goed. Het gebonk komt van linksvoor vandaar dat ik de remklauw ook heb nagekeken.
Er ligt niets los in of onder de motorkap. Er zal toch ergens iets zitten wat het gebonk veroorzaakt, maar waar ????
Voorlopig laat ik zo, misschien krijg ik in het voorjaar weer zin om weer opzoek te gaan..

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2022 23:32 #200745 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bonk bij intrappen rempedaal
De pennen die door de remblokken gaan zijn die niet versleten? D eveertjes die de rembloken op hun plaats houden zijn die niet versleten? Zien de remblokken niet te ruim in de klouw? Is er aan de remblokken gevijld om de remblokken in de klauw tekrijgen? De remblokken van links en rechts wissellen om de zien of dat de bonk van links naar rechts gaat!

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2022 09:51 #200746 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic bonk bij intrappen rempedaal
Ik heb eens gehad, dat de remleiding als er druk op kwam tegen de carrosserie (vloer) aan kwam. Door de leiding een fractie te buigen was het weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2022 10:32 #200748 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic bonk bij intrappen rempedaal
Puntlassen los gegaan op het subframe ,waar de buis ,waardoor de grote bout voor de bevestiging van de onderste draagarm zit ,aan voor- of achterkant. Dit heb ik al een paar keer meegemaakt. Dit zou toch in Dordrecht ontdekt moeten zijn.Hoewel het is aan de achterkant lastig te zien is . Mogelijk kan een schudbank zoals bij de apk wordt gebruikt uitkomst bieden.Nog een mogelijkheid ,waar al over geschreven is,is  dat de de bouten waar mee de bovenste draagarm aan het subframe zit niet goed vastzitten.De afstelplaatjes zitten dan ook los. Komt ook geregeld voor.

groeten en succes ,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2022 11:08 - 03-11-2022 11:10 #200751 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Johan, Kevin en Niek,

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken,
Johan,
De opties die jij noemt zijn allemaal nagekeken,zowel de pennen en remblokken hebben geen enkele speling en de veertjes zitten strak.

Kevin, daar heb ik niet naar gekeken, lijkt mij onwaarschijnlijk maar zal er zeker naar kijken.

Niek,
Puntlassen los: zover is er volgens mij niet naar gekeken, de bouten ga ik wel vanuit, maar nogmaals controleren kan geen kwaad.

Het probleem is dat ik op dit moment niet de beschikbaarheid heb van een brug, die is een tijd geleden met een brand verloren gegaan, gelukkig de Volvo kunnen redden, anders had ik hem al weken op de brug staan om iedere tip te kunnen controleren. Daarom was ik naar Dordrecht gegaan om daar op de brug te komen wetende dat daar altijd mensen zijn die mee denken, helaas zonder resultaat.

Nogmaals bedankt voor het meedenken, het blijft een uitdaging !

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2022 11:12 - 03-11-2022 11:13 #200752 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Johan, Kevin en Niek,

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken,
Johan,
De opties die jij noemt zijn allemaal nagekeken,zowel de pennen en remblokken hebben geen enkele speling en de veertjes zitten strak.

Kevin, daar heb ik niet naar gekeken, lijkt mij onwaarschijnlijk maar zal er zeker naar kijken.

Niek,
Puntlassen los: zover is er volgens mij niet naar gekeken, de bouten ga ik wel vanuit, maar nogmaals controleren kan geen kwaad.

Het probleem is dat ik op dit moment niet de beschikbaarheid heb van een brug, die is een tijd geleden met een brand verloren gegaan, gelukkig de Volvo kunnen redden, anders had ik hem al weken op de brug staan om iedere tip van jullie direct te kunnen controleren. Daarom was ik naar Dordrecht gegaan om daar op de brug te komen wetende dat daar altijd mensen zijn die mee denken, helaas zonder resultaat.

Het blijft een uitdaging !

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2023 09:38 #201918 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic bonk bij intrappen rempedaal
Goede morgen, wel een beetje late reactie en ik hoop dat het probleem inmiddels is opgelost.
Het probleem wat beschreven wordt is iets  wat erop lijkt wat het bij mij ook was .Als ik langzaam ging remmen was er niets aan de hand , maar als je wat sneller het pedaal indrukte dat ging het eerste stukje normaal en dan een bonk en ging hij echt remmen.
Is ook van alles aan gedaan en vervangen ook is de terugslag klep (onderdeel nr 678407 ) is vervangen .
De kwaal werd uiteindelijk opgelost door er een nieuwe rembekrachtiger op te zetten.
gr jan vd berg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.