bonk bij intrappen rempedaal

Lees meer
06-02-2023 10:43 #201988 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Johan,
Dat het 99,9 % de rembekrachtiger is weet ik n.a.v. het verhaal van Jan v.d. Berg, die hetzelfde euvel had.
De knoop doorgehakt en de firma Octagon gebeld, daar is de bekrachtiger gekocht op 19-01-2022, .
De eigenaar gesproken die het zeer vervelend vond. De "namaak" lockheed komt zelfs bij Lockheed vandaan.
Ze kopen 2 pallets tegelijk , wat de prijs uiteraard drukt, het is dezelfde die de club verkoopt. Wat men weleens meemaakt is dat het membraam vast zit,maar op het aantal wat men verkoopt is dat niets. Ze verkopen al jaren deze "namaaak" aan diversen auto clubs met goed resultaat. Ik geef deze man het voordeel van de twijfel, hij stuurt een nieuwe rembekrachtiger op met de vraag om hem op de hoogte te houden, zonder te vragen hoe oud hij was, dit komt goed.!.

gr. Peter 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2023 15:52 #201993 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic bonk bij intrappen rempedaal
Ha Peter,

Met Octagon komt het wel goed. Paar jaar geleden daar geweest. Leuke eigenaar en ex-Amazon rijder.

Ik heb dezelfde rembekrachtiger als jij hebt bij de club gekocht en deze eind vorig jaar geretourneerd naar de club en vervangen voor een echt originele rembekrachtiger.
De imitatie-lockheed van de club en die Octagon ook verkoopt heeft mij alleen maar problemen gegeven. De remdruk wisselde, het remmen was erg plotseling en kan als bonk worden ervaren en het pedaal duwde terug wat een vreemde ervaring was. Voor mij was dat de reden om niet meer terug te gaan naar de imitatie Lockeed. De club heeft dit ontzettend netjes opgelost en is met de leverancier in contact over wat er mis kan zijn met mijn exemplaar.
Hij remde wel, maar daar was dan ook alles mee gezegd. Met een enkel-remsysteem wil ik het risico niet lopen. 

Je moet natuurlijk zelf weten of je dit nog een keer gaat proberen / Octagon de gelegenheid geven het te fixen, maar wees op je hoede voor deze rembekrachtigers... kennelijk wisselt de kwaliteit.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2023 18:02 - 06-02-2023 18:04 #201996 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Stijn,
Bedankt voor de reactie.
Begrijp het hoor, alleen moet je een firma de kans geven om het te vernieuwen.
Het proberen van het nieuwe exemplaar die ik krijg is zo gebeurt, krijg ik daar weer problemen mee, ja dan is het over en sluiten, geld terug !
Bij de club is hij nog steeds te bestellen ???

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2023 19:38 #201998 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic bonk bij intrappen rempedaal
Groot gelijk Peter! Met Octafon komt het ook wel goed. Ik heb er goede ervaringen, ookal is het voor een heel ander merk!

​​​​​Succes!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2023 00:06 #202003 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bonk bij intrappen rempedaal
Goede service van die firma, ik had er zelf nog nooit van gehoord.
Ik rijdt zelf ook met immitatie kan hier niets anders krijgen en ik heb ook dezelfde probleme als Stijn gehad maar door hem uit elkaar te nemen en te rijnigen was het problem opgelost.  
Bij de Barke docter (de firma waar de rembekrachtiger vandaan kwam) wilde geen nieuwe geven in eerste instantie wel maar kwam daar later op terug.
Dus slechte service bij deze firma.
Ik heb geen lockheat maar VH44 immitatie.
Brake doctor zit bij aliexpres dus leden opletten als je daar wat wil kopen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2023 18:29 #202088 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Stand van zaken,

De nieuwe bekrachtiger geplaatst en probleem is NIET weg !!
Bedrijf weer gebeld, : dat er twee rembekrachtigers dit probleem hebben lijkt haast onmogelijk, zit het probleem toch niet in de auto ?
Deze reactie kan ik begrijpen, is ook ongelofelijk. Om 100 % duidelijkheid te krijgen waar de klacht zit, ga ik de rembekrachtiger uitschakelen en een bij-pass maken direct van de hoofdremcilinder naar het T stukje op het schutboord.
Er zijn dan 2 opties :
1. het is de rembekrachtiger, dan gaat het bedrijf een echte lockheed leveren.
2. dan wordt het excuus aanbieden en gaan we weer verder met zoeken, maar waar ?
Het blijft onuitstaanbaar !
gr. Peter  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2023 00:09 #202089 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bonk bij intrappen rempedaal
Beste Peter, bij de achteras zit een remdrukbegrenzer overbrug die eerst eens deze kan ook problemen veroorzaken.
Ik denk dat de koperem/stalen leiding lang genoeg is om rechtstreeks naar de flexible leiding te gaan.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2023 08:06 #202091 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Johan,
Eerst wacht ik de uitkomst af van het uitschakelen van de rembekrachtiger.
ALS het in de auto zit gaan we verder puzzelen, het bizarre is dat de bonk echt vanuit de linkervoorkant komt, recht voor de bestuurder.
Dit is ook bevestigd door mijn broer die diversen keren meereed met z'n hoofd haast bij de pedalen, geluid komt van linksvoor, daar waar de rembekrachtiger zit.
Toch bedankt voor het meedenken.

gr.  Peter 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2023 17:03 #202105 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic bonk bij intrappen rempedaal
Misschien te eenvoudig,maar zit de steun van de bekrachtiger wel goed vast op het binnenscherm?

groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2023 19:26 #202109 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic bonk bij intrappen rempedaal
Hallo Niek,
Ja die zit zeker vast, bedankt voor het meedenken.

Vandaag de bij-pass gemaakt en de rembekrachtiger omzeild.
Helaas voor mij zit de bonk toch in de auto, onuitstaanbaar !!!
We gaan weer verder met de uitdaging, het moet toch ergens vandaan komen, maar waar ?
Allemaal bedankt voor het meedenken.!

Om misverstanden te voorkomen: de bekrachtiger is dus 100 % en dat voor € 159,- incl.btw
De firma Octafon treft dus geen enkele blaam en waren zeer behulpzaam.!
Dat het een "B merk" is maakt totaal niet uit !

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.