Remmen upgrade Volvo Amazon

Lees meer
03-06-2015 21:39 #151928 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Nog even over de noodzaak van een vacuumpomp: ik begrijp niet waarom die nodig zou zijn bij een benzinemotor. Als je remt, geef je dus geen gas en heb je bij een gezonde motor een vacuum van tussen de 0.6 en 0.8 bar volgens mijn turbometertje in de 940......als je helemaal zeker wilt zijn zet je er een vacuumtankje bij. Ook de bekrachtiger houdt vacuum vast: bij afgeslagen motor heb je nog 2-3 keer vacuum voor de bekrachtiger....

Ik heb een vacuumsysteem voor in de 940 gekocht die ik wil inbouwen, maar niet voor de remmen, maar omdat de airco steeds uitvalt bij veel gasgeven. Die valt uit als het vacuum minder dan 0.1 bar is en het vacuumtankje leeg is, bijvoorbeeld bij een flinke helling hier in het Franse......en ik rijd met verhoogde turbodruk, dus dat bijt elkaar nogal. Bij remmen heb ik gewoon goed vacuum hoor! Het is gewoon een systeem uit een sloop-Volvo en daar zit de vacuumschakelaar bij die hem alleen inschakelt bij te weinig vacuum..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2015 21:42 #151929 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remmen upgrade Volvo Amazon

"Jan van Bochove" schreef:
Dat is aardig van je Lars, doe maar een wisky zonder ijs :lol:
Als je interesse hebt in een van de afgebeelde onderdelen mag je via PB wel een bieding doen.

Ha ha!
Ik houd het even in gedachten, maar denk ik dat ik voor nieuw spul ga.

"Tom Steverink" schreef:
Nog even over de noodzaak van een vacuumpomp: ik begrijp niet waarom die nodig zou zijn bij een benzinemotor.

Is inderdaad niet nodig. Jan had het in zijn diesel en ik heb het nodig icm mijn elektromotor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
06-06-2015 01:20 #151965 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Goed idee Lars, met nieuw spul (zeker met remmerij) speel je op safe.
Ben benieuwd naar je vorderingen!

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2015 09:30 #152743 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Hallo vrienden,

Excuus voor de "radiostilte" maar ik was niet tevreden over de kwaliteit van de lasnaden. Alles is nu in orde en de adapter voor de Audi- (of liever gezegd de Lucas-) servo is helemaal klaar. Ook de pasplaat voor de Volvo-HRC.
De adapter is verschillend voor de Lucas- en de Volvo-HRC, dus je moet direct je keus maken.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, laat het me even weten.

Leverbaar zijn:
- Adapter voor de Lucas-HRC inclusief duwstang
- Adapter voor de Volvo-HRC inclusief duwstang
- Pasplaat Volvo-HRC inclusief afstandsringen/duwstang


Teun

PS ik heb dit maar even in deze rubriek gelaten, maar misschien had het bij onderdelen aangeboden gemoeten.
De editor staat het uiteraard vrij om het te verplaatsen.

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2016 19:18 #157072 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
De mintex mgb522 blokken zijn bij www.mijnautoonderdelen.nl/remblokken-mintex-MGB522.html in de aanbieding.
Geen aandelen...
Nog steeds iets duurder dan standaard.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2016 19:45 #157073 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remmen upgrade Volvo Amazon

"Ruud Reniers" schreef:
De mintex mgb522 blokken zijn bij www.mijnautoonderdelen.nl/remblokken-mintex-MGB522.html in de aanbieding.
Geen aandelen...
Nog steeds iets duurder dan standaard.

Note: dit zijn niet de eerder besproken MGB576 M1144 MINTEX blokken.
M1144 is een ander materiaal.

Hoe verhouden deze standaard Mintex blokken zich tot de standaard Volvo blokken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2016 20:57 #159028 door Jurriaan
Beantwoord door Jurriaan in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Toch even een verouderd topic nieuw leven inblazen... Inhakend op de bovenstaande vraag van Lars.

"Lars Rengersen" schreef:
Hoe verhouden deze standaard Mintex blokken zich tot de standaard Volvo blokken?


Hier ben ik zelf namelijk ook erg benieuwd naar.
Op eBay is er wel het e.e.a. leverbaar aan 'upgrade' Mintex-remblokken, maar die zijn vaak fors duurder (2 tot 4 keer) dan de 'gewone' remblokken die bij de meeste leveranciers in Nederland te koop zijn. Je ziet er wel een aantal goedkope varianten tussen zitten, dat zijn veelal standaard remblokken en die hebben niet de aanduiding van M1144.

Heeft er iemand ervaring met dergelijke upgrade remblokken en zijn die het prijsverschil waard?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2016 21:21 #159030 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Ivo heeft ze op zijn Amazon turbo gezet . Wellicht kan hij zijn ervaringen delen.
De eBay link is overigens voor de 69/70 en 240 remmen.
Voor de Amazon met enkel systeem moet je MGB522 M1144 MINTEX hebben.
Ik heb zojuist twee setjes besteld. Ik was er toch al over uit dat ik het wilde voor in mijn elektrische combi.
Het andere setje stop ik dan in mijn Amazon. Kan ik meteen proberen te voelen of het nou echt verschil maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-03-2016 20:35 #159058 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Remt behoorlijk goed. Ik rijd echter geen rally of bergritten, dus wat warmlopen betreft weet ik niet. Na een paar keer kort achter elkaar flink remmen gaat het nog steeds goed, maar ter zijner tijd zoek ik toch nog verder te upgraden naar geventileerde schijven en bijpassende klauwen van bv. een 240 of 164, ook al omdat de P1800ES schijven na het afdraaien wel aan de dunne kant zijn geworden, en nieuwe zijn zowat de duurste schijven van de hele volvo reeks :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2016 23:12 #159071 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Remmen upgrade Volvo Amazon

"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Remt behoorlijk goed.

Dat doen standaard remblokken ook... De vraag was hoe die Mintex-blokken zich verhouden tot standaard blokken. Dus of ze een nauwelijks dan wel duidelijk merkbare verbetering teweeg brengen (onder gewone alledaagse omstandigheden in de lage landen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.