Remmen upgrade Volvo Amazon

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-03-2016 23:37 #159073 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Remmen upgrade Volvo Amazon

"Gert Vegter" schreef:
De vraag was hoe die Mintex-blokken zich verhouden tot standaard blokken.


Wel dat kan ik helaas ook niet beoordelen omdat de standaard blokken die er daarvoor op zaten jaren oud, schuin en geribbeld afgesleten, en de schijven in erbarmelijke staat waren. Vanzelfsprekend remt het nu dus een stuk beter, bovendien had ik met de oude blokken er nog de B20 in liggen en werden de remmen algemeen minder belast als nu met de B230FT.

Wie het gevoel van een goed remmende originele Amazon onder de voet heeft, mag het verschil komen uitproberen als je in de buurt van Antwerpen komt ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-07-2016 17:53 #162021 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Onlangs is mijn Amazon met enkel remsysteem voorzien van de Mintex remblokken (MGB522 in het zg. rallycompound M1144). Een echt goede vergelijking met de standaard remblokken wordt helaas enigszins bemoeilijkt, omdat de remklauwen niet al te best meer bleken te zijn en tegelijkertijd zijn vervangen door gereviseerde exemplaren. Ook zijn nieuwe remslangen gemonteerd (Goodridge RVS).
Het resultaat is een duidelijk merkbaar beter remmende auto. In het artikel van Dick Groot in VKM 8 d.d. april 2009 over de Mintex remblokken schat hij de verbetering op zo’n 30%. Voor mijn gevoel slaat hij de plank daarmee niet ver mis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2016 18:07 #162040 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Zou dit verschil te testen zijn door het aantal kilo newtons te meten bij een apk station? Uiteraard moeten dan de nieuwe blokken wel even in geremd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2016 19:30 #162044 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Remmen upgrade Volvo Amazon

Boele Braaksma schreef : Zou dit verschil te testen zijn door het aantal kilo newtons te meten bij een apk station? Uiteraard moeten dan de nieuwe blokken wel even in geremd worden.

Zal ik eens naar informeren. Om het verschil te zien zou ik dan de oude blokken ook weer even moeten monteren, maar die heb ik al weggegooid omdat ze vrijwel versleten waren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2016 04:17 #162054 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Om het snel te weten te komen welke harder remmen zet je aan ene kant de rally blokken en aan de andere kant de standaart.
Ga er langzaam mee rijden (ik hoop dat je prive wat ruimt heb om dat te testen b.v. oprit naar garage) en dan de kant waar het stuur naar toe trekt remt het hardste.
Doe dit niet op de openbare weg zoek dan desnoods bij een vriend of kennissen wat op.
Neem de blokken dan mee naar vriend of kennis en monteer ze daar om te testen.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2021 23:49 #195526 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Dit draadje is al wat ouder, maar ik probeer hier toch een antwoord op mijn vraag te krijgen.

Ik wil graag een 140 naaf en 240 remschijf plaatsen op een amazon fuseelichaam/astap. Ik merk dat het het achterste lager te groot is.

Nu las ik in dit topic van een bus draaien om zo de ruimte op te vullen?  Werkt dit goed?  Heeft iemand misschien de maten van deze bus voor mij?

Hartelijk dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Justus van Ebbenhorst Tengbergen
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
23-05-2022 10:15 #199089 door Justus van Ebbenhorst Tengbergen
Beantwoord door Justus van Ebbenhorst Tengbergen in topic Remmen upgrade Volvo Amazon
Op dit moment zijn sets leverbaar met geperforeerde en geventileerde schijven voor de Amazon; zoek maar eens op Big Brake Volvo Amazon
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.