- Berichten: 493
Remmen upgrade Volvo Amazon
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
"Lars Rengersen" schreef:
Tinustuning = Ben
Tinustechniek & Advanced Performance Parts = Volvo Lotte a.k.a Alain (Zwolle) en Robin (Nijmegen)
Ok bedankt, nu zie ik het.
Weer wat verder van de B-grens
n.b.
Zie Edit in mijn vorige post...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Die jij hebt, de MGB522 zijn voor de Amazon (en P1800) met enkel systeem met Griling klauwen met drie zuigers (een grote, twee kleine)."Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
[Edit]Ik zie nu wel net dat het nr een ander is, MGB576 vs MGB522
For Volvo 240 & 260
For Aston Martin/Jaguar/Lotus/Mercedes/Volvo
afmetingen staan erbij, zou even moeten nameten of ik wel de juiste heb gekregen, ga ik vanavond dadelijk even doen
[/Edit]
Voor de Amazon uit 1969/1970, de 140 en de 240, 1800E/ES, etc met Girling klauwen met vier zuigers, moet je de MGB576 hebben.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Ik heb ze voor alle zekerheid net naast elkaar gelegd met een oude die ik ooit heb vervangen en die zien er net zo uit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Wandsterkte van de buizen is 2 mm. Kan tegen een stootje.
Wel nog stralen en spuiten en dan alleen nog de stangen tussen pedaal en servo en tussen HRC en servo.
Voor de Volvo-HRC ga ik iets uit een stuk maken. Het moet oke zijn tenslotte.
Teun
Bijlage img_3147.jpeg niet gevonden
Bijlage img_3146.jpeg niet gevonden
Bijlage img_3143.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Een steun in de geest van Volvo, degelijk dus veilig.
Ik ben heel benieuwd waar dat "lipje" met gaatje voor dient aan de kant waar de HRC op geschroefd gaat worden.
Mogelijkheid voor verbindingssteun naar binnenspatbord? Want het geheel zal best een grote kracht uit oefenen op de originele bevestigingsplek van de HRC aan de pedaalbak.
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
De hele constructie mag niet alleen aan het schutbord hangen, dus heb ik aan de adapterplaat een "puist" met een M8 draad er in bedacht om inderdaad een verbinding naar het binnenscherm te maken.
Teun
PS heb genoten van jouw bijdrage aan het carrosserie-thema
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
17mm Zeskantstaf van de metaalwinkel, afkorten met de haakse slijper in de standaard. In de Myford, centreren en afvlakken aan beide zijden. Boren tot 14,2 mm waarna tappen in drie tempi.
Resultaat: perfect passende moer. Ik hoop dat de rest wat sneller gaat.
Het is maar goed dat dit een hobby-club is, anders kostte een moertje circa 15 bier.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Goed recept om verder te komen. De boel is nu echt bijna klaar. De adapter voor de originele Volvo-HRC is in ieder geval af.
Van aluminium spacers gedraaid. Bij de locale rubberhandel hebben ze 20 ringen gemaakt (32-8mm) en wilden er niets voor hebben. Morgen ga ik een fles wijn brengen.
De adapter tussen de as van de HRC en de as van de servo heb ik uit assenstaal gemaakt. Langsboring van 6,9 mm waarna 5/16" UNF getapt. Aan de andere kant (en dat was het precisiewerkje) een stuk opgeboord tot 9,5 mm. Diepte zodanig gekozen dat de boel perfect aansluit. Je moet wel de as van de HRC inkorten. Morgen de Lockheed-servo van mijn Amazon demonteren en dan de stang maken van rempedaal naar de servo. In het licht van alles dat achter de rug is zou ik zeggen dat dit een kleinigheidje moet zijn.
Wordt zoals altijd vervolgd,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Even een vraag (waarop het antwoord wellicht logisch is als je het spul in je handen hebt):
Waarom heb je ervoor gekozen om de HRC met afstand busjes op de flens te zetten?
Zou je bijvoorbeeld niet het gat in de flens wat groter kunnen maken zodat de HRC erin valt (het zoals hij dat origineel in de auto doet)?
En ik neem aan dat de 'steek' niet goed is zodat je niet zou kunnen volstaan met de rembekrachtiger 90 graden draaien en vervolgens de bouten die door de rembekrachtiger heen gaan gebruiken om de HRC vast te zetten (zoals dat origineel bij de Audi zat). Klopt die aanname of had dat eventueel ook gekund?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.