Schijfrem volvo amazon 63
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 21:39 #120412
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Schijfrem volvo amazon 63
Dat klopt, zo heb ik het ook al een aantal keer gedaan.
Het mag officieel, maar toch hoop ik altijd dat er onderweg niks gebeurd..
Ik heb deze vraag voor de zekerheid al eens gesteld aan de RDW ('mag ik met een geschorste auto naar het APK-station rijden, en ook terug in het geval hij afgekeurd wordt?). Hun antwoord:
Geachte heer Ciesluk,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U mag op de dag van de keuring heen en terug rijden, ook als de auto wordt afgekeurd. U kiest dan de kortste route. Wel moet u van te voren uw verzekeringsmaatschappij op de hoogte brengen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Dus een belletje (beter: een mailtje) naar je verzekering is wel aan te raden! Ik heb mijn verzekering toen gebeld en zij bevestigden dit bericht, ik mocht inderdaad naar het APK station rijden en ben dan gewoon verzekerd.
Het mag officieel, maar toch hoop ik altijd dat er onderweg niks gebeurd..
Ik heb deze vraag voor de zekerheid al eens gesteld aan de RDW ('mag ik met een geschorste auto naar het APK-station rijden, en ook terug in het geval hij afgekeurd wordt?). Hun antwoord:
Geachte heer Ciesluk,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U mag op de dag van de keuring heen en terug rijden, ook als de auto wordt afgekeurd. U kiest dan de kortste route. Wel moet u van te voren uw verzekeringsmaatschappij op de hoogte brengen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Dus een belletje (beter: een mailtje) naar je verzekering is wel aan te raden! Ik heb mijn verzekering toen gebeld en zij bevestigden dit bericht, ik mocht inderdaad naar het APK station rijden en ben dan gewoon verzekerd.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 21:46 #120414
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Schijfrem volvo amazon 63
Erik,
Bedankt!
Duidelijker kan niet.
Groet
Arno
Bedankt!
Duidelijker kan niet.
Groet
Arno
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 21:24 #120438
door Arno Pfennings
Hm...doordat de remslang wel erg dicht tegen de stofplaat aan is gemonteerd...komt de slang bij het extreem draaien van het wiel tegen de band aan... :roll: ...op zoek naar nieuwe inspiratie

- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 14:33 #120500
door Arno Pfennings
Meedenkers gevraagd. Op de foto's is het probleem te zien. Ik heb het originele bevestigingsoog op de stofplaat niet kunnen gebruiken aangezien de slang/leidingkoppeling dan niet onder de ophanging door past. Op de nieuwe plek gaat de bevestigingsbeugel iets naar voor en de slang gaat hierdoor richting wiel. Bij het draaien van het wiel raakt de slang de band.
Een afstandshouder tussen stofplaat en slang zou werken maar lijkt mij niet zo gebruikelijk.
Kortere slang geeft problemen dat deze bij opkrikken strak staat.
Extra plaat lassen in de buurt van oorspronkelijke bevestigingsgat oid?
Een afstandshouder tussen stofplaat en slang zou werken maar lijkt mij niet zo gebruikelijk.
Kortere slang geeft problemen dat deze bij opkrikken strak staat.
Extra plaat lassen in de buurt van oorspronkelijke bevestigingsgat oid?
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 14:40 #120501
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Schijfrem volvo amazon 63
borging remklauw is nog niet omgebogen.Dit is afkeur!Ik zou het beugeltje iets verbuigen,dit kan veel schelen.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 15:05 #120502
door Arno Pfennings
Niek, kijk nog eens goed...achterdoor is de omgebogen flap van de borgplaat te zien.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 15:06 #120503
door Arno Pfennings
Beugeltje verbuigen lijkt een optie maar dat zit al tegen het zwarte armpje aan van de ophanging
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 17:52 #120506
door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Schijfrem volvo amazon 63
Kun je het beugeltje iets bijbuigen zodat de remleiding toch door het originele gat kan?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 19:14 #120508
door Arno Pfennings
Hoi Erik,
Ook met buigen blijft er te weinig ruimte voor de zeskant van slang/leiding helaas. Ik ben bijna een lasapparaat aan het uitzoeken (aangezien ik destijds het MIG/MAG apparaat van mijn vader namens mijn moeder had verkocht en ik er nu een nodig kan gaan hebben om een groter beugeltje te maken :roll:
)
Groet
Arno
Ook met buigen blijft er te weinig ruimte voor de zeskant van slang/leiding helaas. Ik ben bijna een lasapparaat aan het uitzoeken (aangezien ik destijds het MIG/MAG apparaat van mijn vader namens mijn moeder had verkocht en ik er nu een nodig kan gaan hebben om een groter beugeltje te maken :roll:

Groet
Arno
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 19:17 #120509
door Arno Pfennings
Hoewel....ik ga in iedergeval eens na of er voldoende materiaal over blijft als het oorspronkelijke gat wordt opgeboord naar 16mm..