Schijfrem volvo amazon 63

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2012 17:42 #118942 door Arno Pfennings
Schijfrem volvo amazon 63 is gemaakt door Arno Pfennings
Het is dan zover, ik ben de schijfremmen aan het monteren maar ik heb nog een paar vraagjes.

Met betrekking tot de stofplaat lijkt het dat de montage ervan iets anders moet dan in het werkplaatshandboek aangegeven. In het werkplaatshandboek wordt namelijk eerst de stofplaat gemonteerd en dan komt de dikke montagebeugel hier tegenaan. Met de stofplaat die ik monteer kan het door de verdikking rond het middengat volgens mij niet anders dan dat eerst de montageplaat erop wordt gezet en hier tegenaan komt de stofplaat. klopt dit?

Tevens ben ik aan het kijken naar de remleidingmontage naar de remklauw. Ik heb een kort stukje flexibele remleiding 67199en stugge 671808. Is het de bedoeling dat de stugge leiding van remklauw naar stofplaatoog gaat, dat hier vervolgens het 32,5cm lange flexibele slangetje aan komt en dat dit slangetje naar de slang gaat die op het "scharnierpunt" zit (zoals deze er al zat voor de voormalige remtrommel) ?

Alvast bedankt

Arno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2012 18:42 #118946 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Schijfrem volvo amazon 63
Ik denk,dat je de verkeerde remslang hebt.Op een 63 amazon zit de plaats waar de remslang aan de leiding zit die naar het verdeelblokje op het schutbord gaat op de carrosserie..Ze zitten daar geklemd met een U plaatje.Bij een medio 65 amazon werd dat veranderd.De verbinding tussen slang en bedoelde leiding zat op het subframe.Bij dit type hoort de remslang 671799.Jij hebt de remslang 671592 nodig.Die is langer.De leidingen zijn dan ook anders!

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2012 19:06 #118948 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Schijfrem volvo amazon 63
Niek,

Dus als ik het goed begrijp komt de 671592 slang dan vast te zitten aan de "vaste wereld" waar bij de trommelremuitvoering de 653820 slang aan vast zit. Vanaf dat punt gaat de 671592 toch naar een buigbare stugge remleiding en dan naar de remklauw (in een lus via de onderkant van de remklauw)?

Groet

Arno

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-10-2012 12:02 #118969 door Niek de Boer
Vanaf de klauw loopt er een korte leiding met een bochtje naar voren aan de binnenkant van de klauw (en niet aan de onderkant klauw) .Dan weer een haarspeldbochtje naar achteren en de leiding eindigt dan aan de voorkant van het steuntje op de ankerplaat/stofplaat.De leiding wordt nu vastgemaakt aan de slang 671592 en deze laatste zit dus aan de achterkant van het steuntje.Deze slang loopt nu naar het steuntje waar bij jouw type de oude remslang 653820 voor trommelremmen op de carrosserie aan vast zat.Hier gaat aan de binnenkant de leiding aan die naar het verdeelblokje op het schutbord zit.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-10-2012 14:41 #118977 door Arno Pfennings
Niek,

Heel heldere uitleg

Bedankt!

Arno

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-10-2012 20:47 #118989 door Arno Pfennings
Nog een aanvullende vraag mbt de vacuumaansluiting van de rembekrachtiger. Aan de rembekrachtiger zit die dikke rubber slang en die moet naar een nippel op het inlaatspruitstuk. De afdichtschroef heb ik uit het spruitstuk kunnen draaien en hierin zou een haakse aansluitingsnippel 954344 gedraaid moeten worden. Ik dacht eerst dat hier dan meteen de dikke slang aan vast zou komen maar in het werkplaatshandboek wordt aangegeven dat het nog via een harde vacuumleiding 667754 zou moeten worden aangesloten, maar die laatste kan ik niet vinden in het VOD.

Wellicht is er een andere nippel voor op het inlaatspruitstuk waar de rubber slang wel rechtstreeks op kan?

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-10-2012 22:32 #118996 door Niek de Boer
Ja ,dat is nippel 942461, Die is niet haaks en je kunt er een slang met slangklem opzetten.Daar is wel gebruikt aan te komen.Die metalen leiding werd bij oudere amazons gebruikt.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2012 18:08 #119109 door Niek de Boer
Mijn eerste reactie van 14 oktober bevat een ONJUISTHEID!

Vanmiddag had ik de gelegenheid eens goed naar de remslangen aan de voortrein van een begin 65 amazon te kijken.

Deze auto is van mijn dochter en zij kwam vanmiddag bij ons langs.

De leiding die vanaf de klauw loopt gaat naar de ACHTERKANT van de bevestigingsplek op de stofplaat/ankerplaat en dus niet zoals ik schreef naar de voorkant.

De slang 671592 moet dan dus aan de VOORKANT zitten op dat punt.Dan loopt de slang naar het bevestigingspunt op het chassis.

Ik kon dat eerder niet nakijken,omdat die auto niet thuis was.

Verder moet ik ook nog zeggen dat de leiding die aan de klauw zit aan de kant van de klauw uiteraard een mannetje heeft ,maar in tegenstelling tot latere amazons heeft diezelfde leiding aan de kant van de slang ook een mannetje.

De slang 671592 heeft namelijk aan beide zijden aan vrouwtje.De slang voor types na medio 65 nr 671799 heeft twee mannetjes.

Dus ook de leiding die aan de andere kant van de slang zit en die naar het verdeelblokje op het schutbord loopt heeft dus bij de slang een mannetje en op het verdeelblokje ook.

Dus zowel de slangen als de beide leidingen die jij nodig hebt zijn anders dan die van amazons na medio 65.Uit de plaatjes die in het onderdelenboek staan blijkt dit allemaal niet.Ik twijfelde er eigenlijk al een beetje aan toen ik het schreef.Dit type met schijfremmen komt niet zo veel voor ,vandaar.

Mijn excuses voor de verkeerde informatie. niek de boer

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2012 18:43 #119114 door Arno Pfennings
Niek,

Geen excuus nodig hoor. Geweldige betrokkenheid!

Volgens jouw uitleg zou dus een redelijk kort metalen stuk remleiding vanaf de remklauw "bovenover" naar voor aan het stofplaatbevestigingspunt komen te zitten. Het remleidinkje moet dan wel volgens mij in een boogje bui de remklauw onder de ophanging lopen. Aan de andere kant (voor) de rubber slang en die gaat "naar boven" naar de metalen remleiding die van het kruis/koppelstukje komt.

Klopt?

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2012 18:59 #119116 door Arno Pfennings
Ik heb nu een stukje remleiding (man-vrouw) 0671808-B...dan zou dit die moeten zijn van remklauw naar aansluitpunt stofplaat. Het stukje is een cm of 25 en lijkt nogal lang...dat zul dus wel voor "vertrek" bij de remklauw een royale bocht worden.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD