Schijfrem volvo amazon 63
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 21:23 #119127
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Schijfrem volvo amazon 63
Nu las ik dat bij een volvo amazon 61/62 de remcylinders van de achtertrommelremmen vervangen zouden moeten worden als je aan de voorkant schijremmen plaatst, maar welke remcylinders moeten dit dan zijn....of zitten op mijn '63 al de juiste?
Uit mijn blote hoofd waren de achter remcylinders al kleiner dan de voor remcylinders (trommel)
Uit mijn blote hoofd waren de achter remcylinders al kleiner dan de voor remcylinders (trommel)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2012 22:26 #119135
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Schijfrem volvo amazon 63
Dat werkt volgens mij andersom.
hoe kleiner de zuigers van de wielremcilinders hoe meer remkracht.
de wielremcinder van een 65"er is achter volgens mij 25 mm en ik denk dat je daar nu van uit moet gaan.het eerste modeljaar met schijfrem en zonder remdrukbegrenzer, (ik neem aan dat je geen remdrukbegrenzer hebt).
hoe kleiner de zuigers van de wielremcilinders hoe meer remkracht.
de wielremcinder van een 65"er is achter volgens mij 25 mm en ik denk dat je daar nu van uit moet gaan.het eerste modeljaar met schijfrem en zonder remdrukbegrenzer, (ik neem aan dat je geen remdrukbegrenzer hebt).
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-10-2012 00:15 #119145
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Schijfrem volvo amazon 63
Nee,Arno, het is zo dat slang 671592 aan beide kanten vrouwtjes aansluitingen heeft.
De korte leiding vanaf de klauw moet dus wel 2 mannetjes hebben.En wel 1 voor in de klauw en 1 voor in de slang.
Deze leiding komt aan de achterkant van de bevestiging op de stofplaat uit en hoeft dus nergens onderdoor .De slang zit dan natuurlijk aan de voorkant daarvan.
De slang loopt dan naar het bevestigingspunt aan de carrosserie.Daar gaat de slang over in een leiding die op die plaats een mannetje aansluiting heeft,want ook daar heeft de slang een vrouwtje,
Op beide plaatsen waar de leidingen en slang in elkaar zitten moet een U klem worden gebruikt om de zaak vast te te zetten.
Jij hebt dus in ieder geval de verkeerde korte leiding.Jouw leiding van slang naar verdeelblokje op schutbord die al gebruikt werd bij de trommelrem zal wel goed zijn,want die heeft aan de slang zijde al een mannetje en past dan in het vrouwtje van de slang.
Het wordt zo ingewikkeld omdat de slang 671799 die na midden 65 werd gebruikt aan beide zijden mannetjes aansluitingen
heeft.Bovendien loopt deze slang naar een bevestigingspunt achterop het subframe.Dit systeem heeft ook geen U klemmen!
Slang 671592 loopt dus naar voren toe en slang 671799 naar achteren.
Hopelijk is het nu duidelijk.Het is met die mannetjes en die vrouwtjes wel een erg seksueel getint verhaal geworden!
De korte leiding vanaf de klauw moet dus wel 2 mannetjes hebben.En wel 1 voor in de klauw en 1 voor in de slang.
Deze leiding komt aan de achterkant van de bevestiging op de stofplaat uit en hoeft dus nergens onderdoor .De slang zit dan natuurlijk aan de voorkant daarvan.
De slang loopt dan naar het bevestigingspunt aan de carrosserie.Daar gaat de slang over in een leiding die op die plaats een mannetje aansluiting heeft,want ook daar heeft de slang een vrouwtje,
Op beide plaatsen waar de leidingen en slang in elkaar zitten moet een U klem worden gebruikt om de zaak vast te te zetten.
Jij hebt dus in ieder geval de verkeerde korte leiding.Jouw leiding van slang naar verdeelblokje op schutbord die al gebruikt werd bij de trommelrem zal wel goed zijn,want die heeft aan de slang zijde al een mannetje en past dan in het vrouwtje van de slang.
Het wordt zo ingewikkeld omdat de slang 671799 die na midden 65 werd gebruikt aan beide zijden mannetjes aansluitingen
heeft.Bovendien loopt deze slang naar een bevestigingspunt achterop het subframe.Dit systeem heeft ook geen U klemmen!
Slang 671592 loopt dus naar voren toe en slang 671799 naar achteren.
Hopelijk is het nu duidelijk.Het is met die mannetjes en die vrouwtjes wel een erg seksueel getint verhaal geworden!
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-10-2012 07:43 #119148
door Arno Pfennings
Het is met die mannetjes en die vrouwtjes wel een erg seksueel getint verhaal geworden!
Niek de Boer
Die gedachte bekroop mij ook al schrijvende
Dank
Arno
Niek de Boer
Die gedachte bekroop mij ook al schrijvende

Dank
Arno
17-10-2012 23:44 #119220
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Schijfrem volvo amazon 63
Mocht je de remleiding willen inkorten of een nieuwe op maat maken, we kunnen de nippels er aan maken....
SBKArnhem
SBKArnhem
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 19:09 #119250
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Schijfrem volvo amazon 63
Het is net andersom hoe groter de rem cilinders hoe groter de remdruk tegen de trommels wordt.
Je zou dus 22 mm remzuigers moeten hebben zonder remdrukverdeler en als je 25 mm cilinders hebt moet je een remdrukverdeler hebben die de druk naar de achterremmen verminderd, wil je niet achterstevoren staan bij een noodstop.
Je zou dus 22 mm remzuigers moeten hebben zonder remdrukverdeler en als je 25 mm cilinders hebt moet je een remdrukverdeler hebben die de druk naar de achterremmen verminderd, wil je niet achterstevoren staan bij een noodstop.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 19:22 #119251
door Arno Pfennings
Rene,
Ik heb geen remdrukbegrenzer en nu ik erover nadenk is het inderdaad logisch, meer druk op de voorwielen nodig en een kleinere remcylinder heeft met eenzelfde hoeveelheid verplaatste remvloeistof een grotere uitslag. Dus achter moet die 25mm dan zitten en dit is een goede match met de scheijven aan de voorkant...klopt?
Ik heb geen remdrukbegrenzer en nu ik erover nadenk is het inderdaad logisch, meer druk op de voorwielen nodig en een kleinere remcylinder heeft met eenzelfde hoeveelheid verplaatste remvloeistof een grotere uitslag. Dus achter moet die 25mm dan zitten en dit is een goede match met de scheijven aan de voorkant...klopt?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2012 19:24 #119252
door Arno Pfennings
Hm, Alfriedel's betoog gaat net de andere kant op...
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 17:49 #119459
door Arno Pfennings
Weer even een onderbreking gehad en de juiste slangen worden gemaakt en verwacht ik elk moment.
Nog even een vraagje. In het "Complete Handboek" pagina 130 staat op afbeelding 11.2 dat de metalen remleiding aan de remklauw van boven naar beneden loopt om vervolgens onder de ophanging door naar de stofplaatbevestiging te gaan. Wat een omweg zeg, hoort dat zo?
Het stukje remleiding dat ik erbij heb (ik schat 30cm) gaat dat in ieder geval niet halen en m.i. is hiermee een kortere weg mogelijk van remklauw naar stofplaatbevestiging.
Of zie ik het niet goed?
Nog even een vraagje. In het "Complete Handboek" pagina 130 staat op afbeelding 11.2 dat de metalen remleiding aan de remklauw van boven naar beneden loopt om vervolgens onder de ophanging door naar de stofplaatbevestiging te gaan. Wat een omweg zeg, hoort dat zo?
Het stukje remleiding dat ik erbij heb (ik schat 30cm) gaat dat in ieder geval niet halen en m.i. is hiermee een kortere weg mogelijk van remklauw naar stofplaatbevestiging.
Of zie ik het niet goed?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-10-2012 11:53 #119479
door Arno Pfennings
Ik heb vandaag de remklauw aan de linkerkant gemonteerd en ik had bij de rechterkant al erg weinig speling tot de remschijf maar aan de linkerkant loopt de schijf licht aan tegen de remklauw. Wat is hier de beste remedie?
Ideaal zou de ruimte van remschijf tot klauw aan beide kanten symmetrisch moeten zijn maar dat is niet het geval.
Ideaal zou de ruimte van remschijf tot klauw aan beide kanten symmetrisch moeten zijn maar dat is niet het geval.