- Berichten: 3364
Volvo Penta B20a loopt op 3 cilinders
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Nu zul je bij jou geen moer vinden maar stuk koolstof wat een beetje heen en weer ligt te rijden kan wel eens het probleem zijn.
Tijdens meten de compressie goed en tijdens het lopen gaat het stukje kool tussen de klep en de zitting zitten, is de moeite waard om te bekijken.
Want hij heeft even goed gelopen dus ik zoek het in die richting.
succces
Johan Geer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sebastiaan Milius (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ik heb zo'n scoop, waar moet je vandaan komen ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Wonen er dan echt geen cracks op t gebied van B20's in de buurt van Sebastiaan om eens mee te kijken?
Ik heb nog steeds t idee dat er iets over het hoofd wordt gezien en dan is t zo zonde om het hele blok te wisselen.
Dan is t natuurlijk wel handig om te weten waar die boot ligt (?).
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Maar wat ik nog eens zou proberen is om de kleppen van cilinder 3 ruimer te stellen b.v. 1mm misschien dat die niet goed sluiten als de motor wilt gaan lopen..
Ik weet niet of dat je een colortune setje heb anders zou je die eens op cilinder 3 moeten zetten www.gunson.co.uk/product/G4074/Colortune-Single-Plug-Kit-14mm zie je gelijk of dat je vonk in je cilinder heb.
Want een goed compressie hebben en alles qua ontsteking ook goed lijkt mij dat je compressie verliest als de motor wilt gaan lopen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Kop er af gehaald en op het eerste oog geen gekkigheden.
De klepspeling van cilider 3 nog wat wijder zetten kan inderdaad nog een idee zijn. Zou het nog kunnen dat één van die kleppen stroef in de kop schuift waardoor hij enigszins traag sluit?
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sebastiaan Milius (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Ik begrijp niet dat er nu opeens zulke manco's bij de pakking worden vastgesteld.....?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sebastiaan Milius (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Kop hoeft niet gevlakt te worden, we hebben t gemeten en er is geen kromming oid. Er zit nu een nieuwe pakking tussen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Blijft een apart verhaal, goede compressie en tegelijkertijd diverse lekkages koppakking. Maar waarschijnlijk wel de oorzaak van de problemen. Trek de bouten wel in de juiste volgorde en met de juiste kracht aan, en trek ze na een aantal draaiuren ook nog even na!
Ben benieuwd of, en hoop van harte voor je dat, de problemen hiermee opgelost zijn!
Keep us posted!
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.