- Berichten: 3369
Volvo Penta B20a loopt op 3 cilinders
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Als de volger er niet uitkomt, bovenzijde volger goed schoonmaken en superlijm op de zuignap, lijkt mij stug dat dan de volger niet meekomt.
Scheelt je een hoop werk als dit lukt.
Maar heb je aan de distributie zijde genoeg ruimte om de nokkenas er uit te krijgen?
Want is de nokkenas versleten en je hebt niet de ruimte dan wordt het een hele klus.
Een foto van het motorruim kan voor ons verhelderend werken als het aankomt op advies.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
de nokvolgers passen niet door de gaten van de stoterstangen in de kop, dus met de kop er nog op kun je de nokvolgers niet naar boven eruit halen en vervangen.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sebastiaan Milius (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
Als een nok van de nokkenas versleten is moet de klep van deze een veel lagere verschilwaarde hebben dan een nok die niet versleten is.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Zon
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 211
Ik dacht eigenlijk dat dit al was bekeken? Maar misschien betekent tuimelaar meten wat anders?Kleppen zijn gesteld, tuimelaars zijn gemeten, alles beweegt identiek.
Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn.
Laat het tzt aub even weten (het gebeurt nog wel eens dat het probleem wordt opgelost, maar de oplossing in het duister blijft...).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sebastiaan Milius (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Is ook een stuk minder werk dan een heel blok wisselen.
Weet je niet iemand die een enkel of dubbel sets SU of stornbreg heeft..
Het lullig zijn als je een blok wisselt en het blijken de carburators te zijn.
Succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Compressie = goed.
Nokkenas = goed.
Welke oorzaak zou er dan nog meer binnen het blok te verzinnen zijn?
Out of the box: zit er niets in je in- of uitlaatspruitstuk dat de flow van cilinder 3 -deels- blokkeert?
En anders toch nog een keer de bougie én de kabel van cilinder 2 wisselen met die van cilinder 3.
Het onverklaarbare blijft voor mij dat hij tussendoor ook nog wel even goed gelopen heeft.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sebastiaan Milius (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gister getest en hij loopt nog steeds op 3 cilinders. in- en uitlaatkanalen nogmaals gecontroleerd en niks geks te zien. Kop er af gehaald en op het eerste oog geen gekkigheden. Dinsdag haal ik t blok er uit en wissel ik m om. Geef me gewonnen haha
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.