- Berichten: 534
Nokkenas B18 vervangen, wat nog meer?
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Erik, aan dat topic zat ik ook gelijk te denken. Je hebt nooit meer geschreven of je nog iets bent opgeschoten. Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar!
Sinds dat topic ben ik met de Amazon naar de beurs geweest en heb meegedaan aan de HTTT, maar verder heb ik nauwelijks gereden. Momenteel staat de auto alweer een tijd binnen; het is tijd voor een hoop laswerk aan de achterkant. (eerst even de lascursus volgend weekend afwachten!)
Onderweg naar de beurs heb ik 1 of 2 keer last gehad van een uitvallende motor tijdens uitrollen (geen idee of ik toen de koppeling ingedrukt had of niet) en bij de HTTT helemaal geen last gehad.
Ik heb nog niks aan de afstelling en dergelijke gedaan, en nog niet op zoek geweest naar valse lucht. Het komt te weinig voor om er veel tijd in te steken, blijkbaar. Dat is ook de reden dat ik ook nog steeds de chocke niet gerepareerd heb. Staat allemaal nog op het todo lijstje..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 536
Door de rijwind op de luchtinlaat wordt de druk te hoog en komt er geen LPG meer uit het mengstuk. De motor waait uit.
OPlossing is de lucht vanuit de motorruimte te pakken, waar het minder 'waait'. Mijn 144's op LPG hebben niks geen slangen aan het luchtfilterhuis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Ik heb ook geen luchtfilterhuis op de dubbele SU's staan, dus ik haal de lucht al uit de motorruimte.
Het verhaal lijkt verder wel logisch, misschien is het rijwind verhaal wel de oorzaak van het afslaan van de motor van de topicstarter, maar bij mij gaat 't niet op helaas.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Premium lid
-
- Berichten: 81
Ik zal vanavond van mn werk eens naar huis rijden zonder slurf op mn luchtfilter, kijken of dat al verschil maakt. Voorheen viel die er steeds af en reed ik dus ook al zonder, nu had ik hem na nokkenasreparatie maar eens vastgezet.
Als dat niets scheelt kan ik thuis - met warme motor - de moeren van spruitstuk/kop nog eens wat vaster proberen te draaien. carb of rembekr heb ik niet aangeraakt tijdens reparatie, dus lijkt me sterk dat daar ineens iets mis mee is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
- Berichten: 534
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Premium lid
-
- Berichten: 81
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
- Berichten: 534
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.