LPG

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-06-2011 16:17 #103523 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic LPG
Dit weekend 1:10 gehaald, maar na aftrek van mn km teller afwijking blijft daar iets van 1:8,7 van over. Dat was dan wel bijna alleen maar snelweg, waar ik meestal zo'n 110 rij. Ik heb n combi met B20, stromberg, D nokkenas en overdrive.
Normaal zit ik meer richting de 1:9, na aftrek km teller afwijking blijft daar dan ongeveer 1:7,8 van over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2011 16:48 #103525 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic LPG
Een Amazon Combi neem ik aan? Dat is wel zo'n beetje het maximaal haalbare bij normaal rijgedrag denk ik?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-06-2011 21:21 #103531 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic LPG
Ja ik bedoel een amazon combi. Of het het maximaal haalbare is weet ik niet, ik rij niet overdreven zuinig dacht ik zelf. Ik verbaas me er eigenlijk een beetje over dat ik met mijn verbruik nog aan de lage kant zit.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 22:12 #103604 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic LPG
afgelopen dagen zo'n 1150 km gereden; 95% snelweg; 100-120 km/uur B20B Weber overdrive; af en toe druk en file's.

verbruik schommelt tussen de 1:4,5 en de 1:9,5 en komt gemiddeld en na tellercorrectie uit op 1:6,7.
er is geen verband tussen het schommelende verbruik en het al dan niet file-rijden.

ik vermoed dat het schommelende verbuik niet werkelijk zo is, maar veroorzaakt wordt doordat de 80% vulbeveiliging de ene keer eerder aanspreekt dan de andere :?
kan dat :?: hoe is zo'n beveiliging eigenlijk uitgevoerd :?: werkt dat op druk :?: of zit er een vlotter in de tank :?:
de ene keer ging er na 199km 21liter LPG in, bij de volgende tankbeurt ging er na 174km 38,5 liter LPG in...
is het überhaupt mogelijk dat die beveiliging de ene keer eerder aanspreekt dan de andere :?: of is er toch iets anders aan de hand... :roll:

Groet, Hans

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 22:21 #103607 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic LPG
Heel primitief, een vlotter. Misschien is die bij jou niet helemaal lekker. Maar dan nog, over meerdere tankbeurten kom je dat verschil niet meer tegen. Verbruikte liters zijn liters. Alleen vol is misschien niet altijd vol.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 23:42 #103616 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic LPG

"H. Latenstein" schreef:
afgelopen dagen zo'n 1150 km gereden; 95% snelweg; 100-120 km/uur B20B Weber overdrive; af en toe druk en file's.

verbruik schommelt tussen de 1:4,5 en de 1:9,5 en komt gemiddeld en na tellercorrectie uit op 1:6,7.
er is geen verband tussen het schommelende verbruik en het al dan niet file-rijden.

ik vermoed dat het schommelende verbuik niet werkelijk zo is, maar veroorzaakt wordt doordat de 80% vulbeveiliging de ene keer eerder aanspreekt dan de andere :?
kan dat :?: hoe is zo'n beveiliging eigenlijk uitgevoerd :?: werkt dat op druk :?: of zit er een vlotter in de tank :?:
de ene keer ging er na 199km 21liter LPG in, bij de volgende tankbeurt ging er na 174km 38,5 liter LPG in...
is het überhaupt mogelijk dat die beveiliging de ene keer eerder aanspreekt dan de andere :?: of is er toch iets anders aan de hand... :roll:

Dat ie eerder aanspreekt kan je makkelijk horen. Bij onze combi hebben we destijds de beveiliging uitgeschakeld. Je hoort dan bij de laatste paar liter duidelijk de pomp kreunen.

Bij een 80% vuller slaat ie in 1x af.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-07-2011 18:20 #104932 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic LPG
Ik kom net terug van vakantie met de caravan uit Duitsland en met vorige vakanties naar o.a. Frankrijk is het mij ook opgevallen dat, ondanks dat ik om de 180 km wil tanken de ene keer 25 liter kan tanken en dan weer 35 liter en één keer kreeg ik er maar 10 liter in.
Waarom? ik heb geen verklaring. Ik heb dit al eens op dit forum gezet en kreeg allerlei wisselende antwoorden.
Ik heb geen vlotter in de tank maar overweeg dat maar wel te doen. Gewoon met een B/G schakelaar en die groene lampjes erin verwerkt.

Om nu de 80% beveiliging uit te schakelen vind ik ronduit onveilig, bij een ongeval en aansluitend een technisch onderzoek kan je diep in de problemen komen. Daarnaast ben ik zuinig op mijn gezin en de omstanders..........

Tanken in het buitenland kan wel eens spannend zijn, zeker omdat mijn amazon B20A niet op benzine wil en kan.
Vandaar dat ik de weber met lpg stuk wil plaatsen.
Leuk:in je tom tom kan je de meeste lpg stations laden, óók die in het buitenland, echt handig.
Trouwens, nu rij ik met de ontsteking vroeger (ongeveer 7graden)dan orgineel ingesteld en 50/50 snelweg/binnenweg ongeveer 1:9.5
LPG heeft een hoger octaangetal dan superbenzine zodat een vroeger ontstekingstijdstip makkelijk kan.
gr marcel

Amazon Combi '66

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-07-2011 18:26 #104933 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic LPG
Je kan trouwens met je tom tom je tellerafwijking controleren. Ik bleek toen ik de auto kocht een sedan klok te hebben in mijn combi. Hij gaf véél te veel aan, heel onhandig, je teller gaat dus ook sneller draaien en als je daar geen rekening mee houd is je uitgerekende verbruik erg hoog.
Er staat een code op je tellerklok, die kan je wat duidelijkheid geven of je de juiste hebt.
gr marcel

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD