LPG
- Marijn de Koning
- Elite lid
-
Normaal zit ik meer richting de 1:9, na aftrek km teller afwijking blijft daar dan ongeveer 1:7,8 van over.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950
verbruik schommelt tussen de 1:4,5 en de 1:9,5 en komt gemiddeld en na tellercorrectie uit op 1:6,7.
er is geen verband tussen het schommelende verbruik en het al dan niet file-rijden.
ik vermoed dat het schommelende verbuik niet werkelijk zo is, maar veroorzaakt wordt doordat de 80% vulbeveiliging de ene keer eerder aanspreekt dan de andere

kan dat




de ene keer ging er na 199km 21liter LPG in, bij de volgende tankbeurt ging er na 174km 38,5 liter LPG in...
is het überhaupt mogelijk dat die beveiliging de ene keer eerder aanspreekt dan de andere

Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"H. Latenstein" schreef:
afgelopen dagen zo'n 1150 km gereden; 95% snelweg; 100-120 km/uur B20B Weber overdrive; af en toe druk en file's.
verbruik schommelt tussen de 1:4,5 en de 1:9,5 en komt gemiddeld en na tellercorrectie uit op 1:6,7.
er is geen verband tussen het schommelende verbruik en het al dan niet file-rijden.
ik vermoed dat het schommelende verbuik niet werkelijk zo is, maar veroorzaakt wordt doordat de 80% vulbeveiliging de ene keer eerder aanspreekt dan de andere
kan dat: hoe is zo'n beveiliging eigenlijk uitgevoerd
: werkt dat op druk
: of zit er een vlotter in de tank
:
de ene keer ging er na 199km 21liter LPG in, bij de volgende tankbeurt ging er na 174km 38,5 liter LPG in...
is het überhaupt mogelijk dat die beveiliging de ene keer eerder aanspreekt dan de andere: of is er toch iets anders aan de hand... :roll:
Dat ie eerder aanspreekt kan je makkelijk horen. Bij onze combi hebben we destijds de beveiliging uitgeschakeld. Je hoort dan bij de laatste paar liter duidelijk de pomp kreunen.
Bij een 80% vuller slaat ie in 1x af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 464
Waarom? ik heb geen verklaring. Ik heb dit al eens op dit forum gezet en kreeg allerlei wisselende antwoorden.
Ik heb geen vlotter in de tank maar overweeg dat maar wel te doen. Gewoon met een B/G schakelaar en die groene lampjes erin verwerkt.
Om nu de 80% beveiliging uit te schakelen vind ik ronduit onveilig, bij een ongeval en aansluitend een technisch onderzoek kan je diep in de problemen komen. Daarnaast ben ik zuinig op mijn gezin en de omstanders..........
Tanken in het buitenland kan wel eens spannend zijn, zeker omdat mijn amazon B20A niet op benzine wil en kan.
Vandaar dat ik de weber met lpg stuk wil plaatsen.
Leuk:in je tom tom kan je de meeste lpg stations laden, óók die in het buitenland, echt handig.
Trouwens, nu rij ik met de ontsteking vroeger (ongeveer 7graden)dan orgineel ingesteld en 50/50 snelweg/binnenweg ongeveer 1:9.5
LPG heeft een hoger octaangetal dan superbenzine zodat een vroeger ontstekingstijdstip makkelijk kan.
gr marcel
Amazon Combi '66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 464
Er staat een code op je tellerklok, die kan je wat duidelijkheid geven of je de juiste hebt.
gr marcel
Amazon Combi '66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.