- Berichten: 746
LPG
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-02-2011 23:13 #100893
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic LPG
Ik heb ook wel eens gehoord en het lijkt mij een zeer mooie oplossing, dat uit de weber de venturies eruit gehaald worden
en aan de "achterkant" een kamer in gedraaid word en in die kamer gaatjes naar binnen geboord worden, dit is dan het gasmengstuk, natuurlijk moet er dan aan de buitenkant nog een aansluiting gemaakt worden.
Lijkt mij een leuk project om eens uit te proberen!
en aan de "achterkant" een kamer in gedraaid word en in die kamer gaatjes naar binnen geboord worden, dit is dan het gasmengstuk, natuurlijk moet er dan aan de buitenkant nog een aansluiting gemaakt worden.
Lijkt mij een leuk project om eens uit te proberen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
25-02-2011 09:39 #100898
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic LPG
indien je dit gaat uitvoeren hoor ik graag van je of, en hoe, dat gelukt is!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
25-02-2011 11:55 #100900
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic LPG
ben er zojuist achter gekomen dat niet m'n uitlaatgassen naar LPG stinken, en dat de lucht ook niet uit 't luchtfilter vrijkomt, maar dat m'n verdamper waarschijnlijk gewoon lekt.
als ik bij de verdamper ruik dan ruik ik daar een duidelijke LPG lucht; zet ik de motor uit dan is de lucht ook weg.
mogelijk een pakking of aansluiting die niet fris meer is... na m'n vakantie verderspeuren waar hij precies lekt, met zeepsop (?) en anders met een lucifer.
dit alles verklaart gelijk het hoge verbruik en ook de stank bij stationair (LPG waait niet weg als je stil staat).
klopt ook met het feit dat het probleem zich een aantal weken opeens voor is gaan doen.
een tijdje terug is de verdamper trouwens bevroren geweest door een te laag koelwaterpeil; ik hoop niet dat er toen iets kapot is gevroren...
to be continued!
als ik bij de verdamper ruik dan ruik ik daar een duidelijke LPG lucht; zet ik de motor uit dan is de lucht ook weg.
mogelijk een pakking of aansluiting die niet fris meer is... na m'n vakantie verderspeuren waar hij precies lekt, met zeepsop (?) en anders met een lucifer.

dit alles verklaart gelijk het hoge verbruik en ook de stank bij stationair (LPG waait niet weg als je stil staat).
klopt ook met het feit dat het probleem zich een aantal weken opeens voor is gaan doen.
een tijdje terug is de verdamper trouwens bevroren geweest door een te laag koelwaterpeil; ik hoop niet dat er toen iets kapot is gevroren...
to be continued!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2147
26-02-2011 01:20 #100917
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic LPG
Sludge aftappen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-02-2011 08:10 #100918
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic LPG
dat met die lucifer is een grapje hoop ik.....
kabooooom
kabooooom
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 746
26-02-2011 14:26 #100921
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic LPG
Verdampers zijn in England een stuk goedkoper (Ebay.uk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 491
26-02-2011 23:40 #100932
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic LPG
Rene: waarom er geen gasdamp injectiesystemen worden ingebouwd (een enkeling uitgezonderd) , gasdampinjectie is veel schoner en zuiniger en meer vermogen heeft weer alles te maken met het kostenplaatje.
Zou hiervoor de standaard injectie kop kunnen gebruikt worden, met delen van een K of D jet of megasquirt ?
Zou hiervoor de standaard injectie kop kunnen gebruikt worden, met delen van een K of D jet of megasquirt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-02-2011 09:14 #100939
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic LPG
Ben maar even een nieuw topic begonnen:
dampgas injectie
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
06-03-2011 19:22 #101218
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic LPG
@ Boele: "sludge aftappen" misschien is 't heel eenvoudig; maar hoe doe je dat? en gaat hij daardoor LPG lekken?
@ Ed: ja, die lucifer was een grapje hoor, vandaar die
!
@ Buiting: verdamper is van De Groot Autogas; volgens mij hetzelfde als LandiHartog; kost maar 8 tientjes nieuw.
Hans Latenstein
@ Ed: ja, die lucifer was een grapje hoor, vandaar die

@ Buiting: verdamper is van De Groot Autogas; volgens mij hetzelfde als LandiHartog; kost maar 8 tientjes nieuw.
Hans Latenstein
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
09-03-2011 22:57 #101318
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic LPG
De LPG stank is opgelost, kwam idd niet uit m'n uitlaat maar langs een lekkende pakking van de verdamper. 
eea zit weer dicht, dus deel 1 van het terugdringen van het verbruik is eenvoudig uitgevoerd.
nu deel 2 nog, het idee met het gesloten luchtfilterhuis; ben benieuwd of dit werkelijk veel uitmaakt qua verbruik zonder dat dit ten koste gaat van vermogen; wordt vervolgd.
@Ed: ik weet niet hoe het LPG mengstuk in de Weber Outlaw van Tinus Techniek is ingebouwd; of dit ook in het luchtfilterhuis zit of dat dit werkelijk ergens ín de carburateur is opgenomen.
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd naar de visie van Tinus / Ben Flierman op het gebruik van een al dan niet gesloten luchtfilter. Aan de andere kant, hij verkoopt de Weber Outlaw met een open sportfilter, dus het antwoord laat zich waarschijnlijk wel raden.

eea zit weer dicht, dus deel 1 van het terugdringen van het verbruik is eenvoudig uitgevoerd.

nu deel 2 nog, het idee met het gesloten luchtfilterhuis; ben benieuwd of dit werkelijk veel uitmaakt qua verbruik zonder dat dit ten koste gaat van vermogen; wordt vervolgd.
@Ed: ik weet niet hoe het LPG mengstuk in de Weber Outlaw van Tinus Techniek is ingebouwd; of dit ook in het luchtfilterhuis zit of dat dit werkelijk ergens ín de carburateur is opgenomen.
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd naar de visie van Tinus / Ben Flierman op het gebruik van een al dan niet gesloten luchtfilter. Aan de andere kant, hij verkoopt de Weber Outlaw met een open sportfilter, dus het antwoord laat zich waarschijnlijk wel raden.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.