- Berichten: 1950
LPG
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
de LPG installatie kon na deze aanpassing iig beter en netter worden afgesteld als voorheen. of dit ook een positief effect heeft op het verbruik weet ik nog niet zeker; pas één tank leeggereden grotendeels op de snelweg 1:6,5; ben er nog niet gerust op...
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146

wat is de doorlaatdiameter van de flens waar die rode slang op zit??
dit moet je een beetje knijpen tot diameter 35-45mm , de motor moet als het ware aan de lucht trekken.
in het laatste vkm staat hier een mooi verhaal over in (GTS engineering Grathem blz 72-73 , vkmfeb 2011)
hierin wordt verteld over het calibreren van de luchtinlaat.
je kunt ook nog het sport luchtfilter direct op de carburateur plaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950
de slang is van binnen overigens glad; ik heb het filter bewust niet direct op de zwarte flens geplaatst: enerzijds i.v.m. aanzuigen koelere lucht (filter zit nu direct achter aanzuiggat in carosserie) en anderzijds om wat extra aanzuigweerstand te creëren.
hopelijk wordt ik ook nog wat vrolijker van het verbruik.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
ontsteking goed , klepspeling goed , verdamper goed.
er moet iets zijn wat niet goed is gezien het verbruik , maar wat


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Heb je toevallig een tellerafwijking?"H. Latenstein" schreef:
één tank leeggereden grotendeels op de snelweg 1:6,5; ben er nog niet gerust op...
Het klinkt inderdaad wel vreemd dat je 1 op 6,5 haalt. Een 145 met jouw setup zou toch iets beter moeten kunnen.
Kan het niet zo zijn dat je stiekum wat meer kilometers gereden hebt?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Daarmee verrekend kom ik op een redelijke 1:7,8 uit in verbruik. Behoorlijk constant, meestal wel met veel snelweg.
Mijn motor was een B20A, maar heeft nu op de nokkenas na alles van een B20E.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146

kan dat nou echt niet beter , toen ik nog met de weber outlaw reed was mijn verbruik ook fors.
zou het door de flow van het valstroomprincipe komen? mmm, het gas wordt aangezogen d.m.v. motorvacuum , wat is dan het verschil met mijn setup?? , kom ik toch uit op de constructie van het luchtfilterhuis en de kelken.
ik heb het ook maar gewoon allemaal uitgetest , theoretisch kan ik het niet onderbouwen.
misschien een keer een cursus bij GTS engineering in Grathem??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950

dit zou ook gelijk de 3 (!) bekeuringen in één week kunnen verklaren :oops: (tip: let op je snelheid tussen Alkmaar en Den Helder; 2 op de heen- en 1 op de terugweg van een weekendje Texel...)
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1917
Het is behalve een goede afstelling heel belangrijk,dat de motor goed op temperatuur komt.Een motor die te koud blijft gebruikt aanzienlijk meer.Als ik naar Spanje reed met te zware caravan gebruikte ik een thermostaat met gaatjes in de rand voor een betere koeling.Toen ik eenmaal in Nederland teruggekomen en de thermostaat niet meteen omwisselde liep dezelfde auto 1 op 6( zonder caravan).Na plaatsing van de gewone thermostaat weer 1 op 9 gemiddeld.
Ik gebruik in mijn autos altijd fietscomputers voor een correcte meting van afstand en snelheid (getest met tom tom).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.