Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
- 06155-dummy
- Premium lid
-
Wie weet waar je gebruikte B21-zuigers kunt vinden (zonder meteen weer nog een b21-blok erbij te kopen) ??
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wellicht heb ik nog wel een leuke optie.
Ik heb m'n oog laten vallen op een B21ET in onderdelen.
Zie volvolvo.nl/forum/topic,9529.0/
Het gaat mij dan om de kop, spinnenkop met leidingen en injectoren.
Is de rest dan wat voor jou?
Zo ja, dan zouden we het kunnen delen.
Het onderblok kan dan desnoods daarna naar het oud ijzer.
Ik heb al contact gehad met de verkoper en stond daar in Dordrecht afgelopen woensdag, maar door miscommunicatie was hij er helaas niet.
Voor mij is het echter niet om de hoek, voor jou wel?
Mocht het een optie zijn om dit samen te kopen, stuur dan even een mail (mailadres, zie profiel)
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Dat gaat snel.
Volgens mij gaat het blok voor 100 Euro weg, tenzij je de nokkenas er ook bij wilt.
Voor een paar tientjes wil ik best een gokje nemen op de zuigers.
Dordrecht is voor mij niet ver, maar het gebrek aan een aanhanger is voor mij het probleem.
Regel de koop van het blok maar !!! De logistiek regelen we later dan wel.
Verder,
Ik ben nu de trotse eigenaar van een setje nette dellorto´s dhla 40 mm. Daar heb ik nog wel een setje spruitstukjes voor de B20 voor nodig en 2 luchtfilterhuizen (K&N ??). Wie weet raad....??
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Harry Kloezen" schreef:
Het gebruiken van gebruikte B21 zuigers vind ik nog niet zo´n slecht plan. Een setje zuigerveren is stukken goedkoper dan én een setje nieuwe zuigers B21 én nieuwe zuigerveren. Die zou ik sowieso vervangen. Schuurpapiertje 1600 of 2400 erover en ze zijn weer mooi schoon en je haalt er niet teveel vanaf.
Wie weet waar je gebruikte B21-zuigers kunt vinden (zonder meteen weer nog een b21-blok erbij te kopen) ??
kijk zo zie je maar weer dat het niet altijd de hoofdprijs hoeft te zijn, één van de voordelen van "armoede" is dat je leert om creatief te worden!

- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Misschien dat het blok met nieuwe zuigers NOG beter draait, maar op deze wijze heb je een blok gecreëerd dat beter loopt dan een standaard b20!
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Voor een niet-turbo blok heb je niks aan zo'n lage compressie (tenzij je een B20 wilt bouwen om op petroleum te rijden).
Lage compressie zit ik niet zo op te wachten, integendeel zelfs. Heb niet voor niets de E-Kop.
Dus zuigers moeten wel ´gewoon vlak´ zijn.
Zijn de aandrijfstangen en de krukas wel gewoon hetzelfde als een laat type 8-bouts B20 ??
Wellicht dat die dan ook nog de moeite waard zijn als de mijne zware slijtage laten zien...??
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Is daar dan ruimte voor i.c.m. met een 4-2-1 uitlaatstuk ?
En waarom dan niet Turbo met hoge compressie ??? d.w.z. normale zuigers ?
Later mischien, voorlopig eerst maar eens een onderblok reviseren, naar B21 en weer opbouwen met alle ´goodies´ die ik al heb zoals de TT3, de E-kop en de dellorto´s. Volgens mij loopt die dan al fenomenaal. En geld gaat het al wel genoeg kosten denk ik zo.....