Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a

  • 06155-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-02-2011 12:22 #100650 door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
Het gebruiken van gebruikte B21 zuigers vind ik nog niet zo´n slecht plan. Een setje zuigerveren is stukken goedkoper dan én een setje nieuwe zuigers B21 én nieuwe zuigerveren. Die zou ik sowieso vervangen. Schuurpapiertje 1600 of 2400 erover en ze zijn weer mooi schoon en je haalt er niet teveel vanaf.

Wie weet waar je gebruikte B21-zuigers kunt vinden (zonder meteen weer nog een b21-blok erbij te kopen) ??

Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-02-2011 12:50 #100652 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
Dat wordt waarschijnlijk lastig.
Wellicht heb ik nog wel een leuke optie.
Ik heb m'n oog laten vallen op een B21ET in onderdelen.
Zie volvolvo.nl/forum/topic,9529.0/
Het gaat mij dan om de kop, spinnenkop met leidingen en injectoren.

Is de rest dan wat voor jou?
Zo ja, dan zouden we het kunnen delen.
Het onderblok kan dan desnoods daarna naar het oud ijzer.

Ik heb al contact gehad met de verkoper en stond daar in Dordrecht afgelopen woensdag, maar door miscommunicatie was hij er helaas niet.
Voor mij is het echter niet om de hoek, voor jou wel?
Mocht het een optie zijn om dit samen te kopen, stuur dan even een mail (mailadres, zie profiel)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 06155-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-02-2011 14:04 #100653 door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
Hoi Lars,
Dat gaat snel.
Volgens mij gaat het blok voor 100 Euro weg, tenzij je de nokkenas er ook bij wilt.
Voor een paar tientjes wil ik best een gokje nemen op de zuigers.
Dordrecht is voor mij niet ver, maar het gebrek aan een aanhanger is voor mij het probleem.

Regel de koop van het blok maar !!! De logistiek regelen we later dan wel.

Verder,
Ik ben nu de trotse eigenaar van een setje nette dellorto´s dhla 40 mm. Daar heb ik nog wel een setje spruitstukjes voor de B20 voor nodig en 2 luchtfilterhuizen (K&N ??). Wie weet raad....??

Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-02-2011 14:14 #100654 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a

"Harry Kloezen" schreef:
Het gebruiken van gebruikte B21 zuigers vind ik nog niet zo´n slecht plan. Een setje zuigerveren is stukken goedkoper dan én een setje nieuwe zuigers B21 én nieuwe zuigerveren. Die zou ik sowieso vervangen. Schuurpapiertje 1600 of 2400 erover en ze zijn weer mooi schoon en je haalt er niet teveel vanaf.

Wie weet waar je gebruikte B21-zuigers kunt vinden (zonder meteen weer nog een b21-blok erbij te kopen) ??



kijk zo zie je maar weer dat het niet altijd de hoofdprijs hoeft te zijn, één van de voordelen van "armoede" is dat je leert om creatief te worden! :D :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-02-2011 14:47 #100655 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
Precies!

Misschien dat het blok met nieuwe zuigers NOG beter draait, maar op deze wijze heb je een blok gecreëerd dat beter loopt dan een standaard b20!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-02-2011 15:00 #100656 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
De zuigers van de B21ET zijn misschien minder geschikt. Deze blokken hebben een lagere compressie (7,5:1 voor de turbo) en Volvo loste dat op met een flinke put in de zuigers.
Voor een niet-turbo blok heb je niks aan zo'n lage compressie (tenzij je een B20 wilt bouwen om op petroleum te rijden).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 06155-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-02-2011 16:16 #100657 door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
Goeie tip.
Lage compressie zit ik niet zo op te wachten, integendeel zelfs. Heb niet voor niets de E-Kop.
Dus zuigers moeten wel ´gewoon vlak´ zijn.
Zijn de aandrijfstangen en de krukas wel gewoon hetzelfde als een laat type 8-bouts B20 ??
Wellicht dat die dan ook nog de moeite waard zijn als de mijne zware slijtage laten zien...??

Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-02-2011 16:58 #100660 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
gewoon meteen een turbo op bouwen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-02-2011 17:47 #100661 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
:lol:
of zelf een luchtfilterkast maken van aluminium.
:idea: met inlaatkelken lopen je dellorto"s veel lekkerder en zuiniger op gas en benzine.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 06155-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-02-2011 20:34 #100683 door 06155-dummy
Beantwoord door 06155-dummy in topic Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
Turbo opbouwen ?? Op een b20...??
Is daar dan ruimte voor i.c.m. met een 4-2-1 uitlaatstuk ?

En waarom dan niet Turbo met hoge compressie ??? d.w.z. normale zuigers ?
Later mischien, voorlopig eerst maar eens een onderblok reviseren, naar B21 en weer opbouwen met alle ´goodies´ die ik al heb zoals de TT3, de E-kop en de dellorto´s. Volgens mij loopt die dan al fenomenaal. En geld gaat het al wel genoeg kosten denk ik zo.....

Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD