Cilinderkop en nokkenas vervangen op B20a
- 06155-dummy
- Premium lid
-
Ik begin er wel een beetje genoeg van te krijgen om voor de Amazon onderdelen wel echt overal de hoofdprijs te moeten betalen. 250 Euro voor een gebruikt spatbord vind ik wel gortig als ik hoor dat bijvoorbeeld een nieuw spatbord van een mercedes klassieker maar 150 Euro kost..........

De fan laat ik denk ik maar voor wat die is. De orginele fan vindt ik maar niks, vier van die dunne sprietjes, waarbij ik ook alom hoor dat de Amazon nogal last heeft van ´oververhitting´ tijdens onze warme zomerdagen en de alomtegenwoordige files.
Hij koelt nu uitstekend. laat dat dan maar 2PK kosten.
Tja, en 2 dubbele webers 40/45 is toch net even weer wat anders dan 1 dubbele weber 38/38.
200 KM/u is wel erg hard hoor met zo´n ouwetje. Voor mij hoeft het niet zo hard. 140-150 is snel genoeg, maar de vraag is hoe snel komt die daar.........
ik houdt jullie op de hoogte.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
De mechanische werkt eigenlijk verkeerdom, als je in de file staat wil je juist veel koeling dus dan
zou de ventilator juist snel moeten draaien, als de motor stationar loopt dan loopt de fan juist langzaam.
De electriche fan loopt alleen als je hem nodig hebt, echter wel op volle snelheid.
Voor onderdelen moet je goed zoeken en niet teveel haast hebben!
Gr Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Helaas werken de zwakke plekken overal hetzelfde, dus worden dingen schaars.
Een nieuw voorscherm voor een Amazon is nog veel duurder om van een P1800 maar niet te spreken (1000+)
Jammer dat een mercedes scherm erop niet zo mooi is

Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Lars Rengersen" schreef:
Tja, het is bizar wat sommige delen kosten.
Helaas werken de zwakke plekken overal hetzelfde, dus worden dingen schaars.
Een nieuw voorscherm voor een Amazon is nog veel duurder om van een P1800 maar niet te spreken (1000+)
Jammer dat een mercedes scherm erop niet zo mooi is
Maar Lars, dit kan toch best? :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Maar on-topic: zou je nou het risico nemen om de bovenkant van een blok te vernieuwen terwijl je niet weet of de krukas hoofd- en big-end lagers nog goed zijn???? Dat lijkt mij nou een slecht idee hoor!
En denk erom: je bent alléén aan pakkingen al een aardig bedrag kwijt bij het openen en sluiten van een blok, laat staan als je nog........
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Naar aanleiding van olieproblemen uit de pijlstok opening ben ik maar eens de compressie gaan meten. De resultaten waren niet best. Waarden die varieren tussen 7,5 en 9,5.
Dus ik heb een gebruikte B20a motor op de kop getikt uit 1978, uit een 242 met 210.000 kilometer op de teller.
Wel een apart ding, met een verwarmingselement om het blok te verwarmen. Heb begrepen dat de lagers herrie maken van dit blok. Maarja, voor 100 Euro kun je geen buil vallen.
Voorts heb ik 2 dubbele dellorto´s 40 mm. gevonden.
Ik hoop dat de revisie van het onderblok (wellicht als het nodig is om aan de cilinders en zuigers wat de doen het meteen laten opboren naar 2130 cc) met de dellorto´s een stuk meer dan de gemeten 113,5 PK presteert. Kijken of die dan de 130-140 PK wil halen. Dan vindt ik het ook wel welletjes eerlijk gezegd.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Harry Kloezen" schreef:
Ik ga inderdaad maar eens met het onderblok aan de slag.
Naar aanleiding van olieproblemen uit de pijlstok opening ben ik maar eens de compressie gaan meten. De resultaten waren niet best. Waarden die varieren tussen 7,5 en 9,5.
Dus ik heb een gebruikte B20a motor op de kop getikt uit 1978, uit een 242 met 210.000 kilometer op de teller.
Wel een apart ding, met een verwarmingselement om het blok te verwarmen. Heb begrepen dat de lagers herrie maken van dit blok. Maarja, voor 100 Euro kun je geen buil vallen.
Voorts heb ik 2 dubbele dellorto´s 40 mm. gevonden.
Ik hoop dat de revisie van het onderblok (wellicht als het nodig is om aan de cilinders en zuigers wat de doen het meteen laten opboren naar 2130 cc) met de dellorto´s een stuk meer dan de gemeten 113,5 PK presteert. Kijken of die dan de 130-140 PK wil halen. Dan vindt ik het ook wel welletjes eerlijk gezegd.
Als je het blok laat opboren, waar haal je dan de zuigers vandaan? Wat kost zon grapje ongeveer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb voor standaardmaat B20 zuigers, maar dan van Mahle zo'n 120 per stuk betaald bij het revisiebedrijf.
( En dan komen je zuigerveren en olieschraapveren nog en de zuigerpennen.)
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Waarschijnlijk heeft die B20 uit 1978 dat wel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.