Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
17-07-2019 21:20 #184236 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Wàt een verhaal Johan, bewondering voor je doorzettingsvermogen!

Ik was eens bij een sloper die zelf een volvo 240 reed, ik hoor het hem nog zeggen; ieder jaar kokers volspuiten met verlopen olie, kranten er onder en volgende dag over stoffig weggetje jagen met die bak ;-)
Toen had men nog weinig met milieu......

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2019 00:32 #184241 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Jan, nu je het over olie in de kokerbalken heb, ik had vroeger een collega (Ik werkte toen in Belgie begin jaren 80) die had nieuw een Renault 16 gekocht en die deed met zijn afgewerket olie hetzelfde (kokerbalken volgieten).
Pas na 14 jaar kwam de auto niet meer door de keuring en moest er aan gelast worden.
Wat ik wil zeggen olie doet toch wel iets met het roestproces want een Renault 16 die waren toch echt roestgevoelig.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2019 22:09 - 18-07-2019 22:10 #184256 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Afgewerkte olie bevat allerlei reststoffen van onvolledige verbranding, zoals zwavel. Als er iets corrosief is in combinatie met enig vocht dan is het wel zwavel; het product wat dan ontstaat is beter bekend als zwavelzuur. Kortom: nooit maar dan ook nooit afgewerkte olie gebruiken als ‘beschermingsmiddel’ want uitwerking is tegenovergestelde!
Hierover is ook eerder op dit forum geschreven: www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/11537-roest-conserveren .
Als je met iets van olie aan de slag wil gaan neem dan of lijnolie of lanoline (wolvet).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2019 01:12 #184260 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
He Coen die man wist niet beter, maar ja 14 jaar met een Renault 16 is toch een tijd voor zo een auto.
En in Belgie zijn de keuringen toch streng daar wordt b.v de auto met de voorwielen op twee platen gereden en die platen gaan heen en weer om de speling op de fuse en lagers te testen.
Heb ik in Nederland nog niet gezien, laat staan hier in de Filippijnen daar wordt alleen een CO test gedaan.

M. vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2019 09:47 #184490 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Ondertussen nog wat herstel werk gedaan, maar het belangrijkste is de cavity wax plus die ik nu heb met de aplication wandkit.
Een systeem met drie verschillende lengtes rietjes.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2019 08:55 #185059 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste medeleden, na 40 slijpschijfjes, 4 afbraamschijfjes, 4 ronde borstels, 2 tonborstels, 15 polijstschijfjes, 5 schuurschijfjes, 2 maal zoveel roest als op de foto, 2 emmers oude couting verwijderd te hebben heb ik nu een goed carcas.

Wat heb ik verniewd cq hersteld, de balkjes links en rechts, de bodum voor links en rechts, onderzijde deurstijlen links en rechtsvoor, spatbord montagebalk linksvoor, bodem rondom achterschermen links en rechts en bodem kofferruimte tevens binnenschermen achter klijne reparaties verricht.

Wat moet nog gebeuren, heel veel o.a. deuren, kofferklep, raamstijlen voor en achter etc etc.

De bodem binnen en buitenzijde staat nu geheel in de Owatrol CIP, daarna doe ik wat de botenbouwers doen, Cip is niet bedoeld om laagdikte op te bouwen. Alleen om de roest te binden. Na een laag moet je dus overgaan op een ander soort verf. Wel de cip goed door laten harden. Er staat niet voor niets op het blik overschilderbaar na 72 uur.
Na de cip kan je het best een epoxysysteem opbouwen. Wil je dit niet dan neem je een 1 comp primer voor staal
, ik neem dan 1K zink grome primer 2 lagen, dan onderzijde 3M body coating ook 2 lagen.
Ik heb de achterzijde zo al gedaan en dat ziet er goed uit
De binnenzijde bodum doe ik na de zinkgrome primer1 K grijze lak de kleur van de auto kofferruimte heb ik zo al gedaan ziet er goed uit voor een kofferruimte.
Na dit alles de cavity wax voor de holle ruimtes ik heb de blindstopjes al binnen.
Maar nu komt er een groot feest aan (10 september)bij ons in het dorp en moet ik mij daar meer op gaan concentreren.
Er moet eten en drank in huis worden gehaald (gegrild varken Lechon), noem maar op.

m.vr.gr.

Johan Geers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2019 08:58 #185060 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
vervolg foto's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2019 02:09 #185522 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste medeleden, vandaag het teluurstellende bericht gehad dat de ruitenkit die ik wilde hebben niet leverbaar is richting Filipijnen.

Nu heb ik een beetje bij Lazada zitten kijken en kwam de volgend kit tegen, zou ik een van die kitten kunnen gebruiken voor het dicht krijgen van de voor en achterruit van mijn volvo?
www.lazada.com.ph/products/selleys-awnin...a483eICLMqe&search=1
www.lazada.com.ph/products/rust-oleum-ro...a483eZItnCF&search=1
www.lazada.com.ph/products/bostik-seal-n...e213dfPBrOB&search=1
www.lazada.com.ph/products/cjz-bostik-su...5213dPFwKFt&search=1

Heeft iemand wel eens andere kit gebruikt dan wat normaal voor een voor en achteruit gebruikt word cq aangeboden wordt?


alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2019 11:27 #185537 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Medeleden, al wat gevonden, ik heb twee mogelijkheden:
www.lazada.com.ph/products/rust-oleum-ne...1213dzdj7xT&search=1
www.lazada.com.ph/products/pioneer-elast...3213d5yCoi5&search=1

of kunnen deze niet?


m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2019 09:37 #185726 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste leden, wat intussen allemaal gedaan;
Radiator twee weken in de azijn gezet en in de zon geplaatst
Radiator schoongemaakt en van een verfje voorzien
Twee ventielatoren geplaatst t.b.v. koeling en toekomstige airco
Dubbelle poelie gemaakt en geplaatst t.b.v. toekomstige airco
Temperatuur sensor geplaatst.
Onderbakken deuren drie van de vier moeten herstellen.
Deurrandje gemaakt en geplaatst.
Trekhaak van verfje voerzien
Tank kaalgemaakt
Remmen in orde gemaakt
Aandrijfas geplaatst.
Koppeling vervangen.
Wax in de kokers gespoten, moet nog een keer gebeuren voordat de auto de weg opgaat
En misschien nog meer dingen die nu niet in mij opkomen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.