Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

Lees meer
18-06-2019 05:29 #183858 door Johan Geers
Nu mijn zoon naar de universieteit gaat, komt de Volvo zo goed als stil te staan.
Ik zei tegen mijn vrouw nu we toch de scooter bijna 100% van de tijd ter beschikking hebben wordt het tijd om de Volvo eens goed van roest te ontzien.
De zoute zeelucht had heeft goed thuisgehouden op de Volvo.
Maar ja de meeste hebben hier een auto ik een hobby op vier wielen.
Ik heb eerst de auto van tectiel ontdaan zodat ik kon zien waar de slechte plekken zitten en ja die zitten er.
Nu heb ik de plekken waar ik moeilijk moeilijk met een onroestingschijfje kon komen maar wel met een roterend staalborsteltje alvast met Owatrol CIP voorzien.
De achterbinnenschermen moet ik nog van tectiel ontzien dat gebeurt als ik de nieuwe rubbers van de het VOD heb ontvangen en dat is een paar weken van nu.
Verder staat de auto op een zelfgemaakte brug om het werk wat te vergemakkelijken.
Zodra een stuk restaureerd is zet ik het in de Owatrol. (eerste laag)
Alvast wat foto’s van de kaalgeplukte Volvo.

M.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2019 08:14 #183859 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Ik zie dat er wat foto's met het uploaden verloren zijn ge gaan, bij deze.

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2019 11:18 #183860 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
In de basis lijkt de auto nog in heel goede staat, Johan. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2019 12:03 #183861 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Succes Johan,

De basis is goed zo te zien.

Gr. Maikel

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2019 00:22 #183868 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
De auto, zo ver ik kon natracen komt van Noorwegen en vandaar naar Nederland en toen Filippijnen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2019 10:33 #183869 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Hi Johan,
Ziet er nog goed uit. Voordat je owatrol CIP over t door pitting aangetaste metaal aanbrengt zou ik je adviseerden deze pitting zo goed mogelijk te zuiveren. Dat zuiveren doe je NIET met een schuurborstel. Met zo’n borsteltje polijst je het roestige oppervlak en lopen de pitting putjes dicht / dicht je ze af. Dan kan de werkzame stof van de owatrol niet bij de roest. Je moet de roest in de pitting ‘open trekken’. Dit doe je bijv. Door met een priem erin te ‘wriemelen’.
Wat je, gezien de locatie van de plekjes, ook kan doen is via chemische weg de roest bestrijden. Dus via of fosforzuur of zoutzuur. Uiteraard daarna heeel goed neutraliseren!!! En oppassen voor de dampen, niet gezond. Tevens ervoor zorgen dat t zuur niet in kieren/naden loopt. Dus tijdelijk afdichten met kit.
Succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2019 10:42 #183870 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Coen, ik zal er op letten maar wat niet gezond is slijp ik er in principe uit en vervang ik.
Maar wat niet 100% gezond meer is en er niet uitgeslepen kan worden zal ik deze manier behandelen.

Bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2019 05:04 #183887 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste medeleden, vandaag wat hak en bree kwerk kunnen verrichten.
De aanhechting van het dwarsbalkje was slecht plus het balkje ook.
Maar dat is iets wat mij niet verbaasde, de binnenzijde van de balk echter wel.
Hier vond ik gerubberrizde coating en dat over de gehele lengte van de balk.
Gevolg roest kwam er niet uit.
Maar heeft iemand dat wel eens meer meegemaakt?
Bij mijn vorige amazon zover ik mij kan herinnerren was dit niet.

Alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2019 08:37 #183894 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Ziet er inderdaad uit als dat er eerder iemand met underbody schutz (tectiel) aan de slag is gegaan en deze in je koker heeft gespoten. Hoe is de staat van deze rubberachtige laag? Mogelijk is deze ‘wat op te pimpen’ door er FluidFilm Liquid A overheen aan te brengen. Deze zorgt ervoor dat de uitgedroogde rubberachtige laag (en de scheurtjes die daar steevast in komen) weer zacht en flexibel wordt. Daarbij dringt Liquid A ook in de evt. Roest die er zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-06-2019 01:10 #183908 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Coen kun je gedachte lezen dat is wat ik ook ingedachte heb.
Er zijn inderdaat delen vooral de rechte dorpel waar de roest volgens mijn onder de tectiel is gekomen. (ik moet het nog bloot leggen, komt later in het verhaal).
Voorals nog werk ik twee uur per dag aan de auto, dan wordt het te warm.
Maar het is zacht het spul en het ziet eruit als tectiel.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.