Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

Lees meer
03-12-2019 07:41 #186143 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Het is weer even geleden maar er is intussen toch nog wat gebeurt.
Ik heb de kachel van een koelelement voorzien en een verdamper geplaats t.b.v. de airco die er t.z.t. in moet komen.
De tank en de trekhaak zijn er na een opknapbeurt ook weer gemonteerd.
De electra t.b.v. benzienepomp, LPG, Camera en versterker heb ik door de dorpels gedaan en bij de achterschermen er weer uit laten komen. (ik heb een hekel aan snoeren onder de matten)
Hier komen binnenschermen in dus je ziet er niets meer van.
De remmen werken weer de benziene toevoer is ook weer in orde en de auto staat weer met vier benen/wielen op de grond.
Ik moet nu beginner met de achter en voorstijl van de voor en achterruit op te knappen.
Zo zie je maar elke dag een beetje en we komen er ook.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2020 09:00 #187517 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste medeleden, het is weer even geleden maar de auto is nu klaar.
Ik wil op geregelde basis een verslag doen van hoe ik het e.e.a. heb gedaan.
Laten we beginnen met de bekleding, ik wilde geen standaart kleur voor de bekleding dus het e.e.a. opgezocht en tot de kleurencombinatie rood zwart gekomen.
De spuiter steurde mij naar een adres toe waarvan ik na een half uurtje weer terug stond.
Wat een vuil en ongeorganiseerd zootje ik zou er mijn onderbroek nog niet laten repareren laat staan er een laten maken.
Maar de spuiter vertelde doe het toch maar die gasten doen het best goed.
Toen nog een keer aan een kennis gevraagd die zij ja die kunnen er best wat van.
De deurpanelen waren al rood dus ik heb alleen de stoelen en nog wat ander klein spul laten doen.
De stoelbanden waren ook aan vervanging toe, daar heb ik het volgende www.lazada.com.ph/products/5cmx10m-black...1170-s313051974.html voor gebruikt.
En zo is het met alles de tijd zal het leren hoe goed dat het is.
Het bekleden was inclusief matriaal 155 Euro en dat is het voordeel van de Filippijnen het kost niet veel.
Over kleuren kunnen we blijven praten, ik vind het mooi en daar draait het om.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2020 10:41 #187518 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Hallo Johan,

Het is niet origineel maar ben het met je eens: wel heel mooi!
En dat voor €155,-- zo'n adresje is in Nederland niet te vinden.

Groet, Koen

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2020 18:39 #187525 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Gaaf Johan! Redelijk het originele ontwerp maar dan in two-tone B)!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2020 06:45 #187527 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Nu wat matrialen die ik gebruikt heb maar verre van orgineel zijn maar mijns inzien goed voldoen.
De bevestiging van de sierstrippen op de deuren en spatschermen.
Daar heb ik het volgende www.lazada.com.ph/products/gorgeousauto-...8069-s605070919.html voor gebruikt,
Deze een beetje vemaakt en dat werkte goed. (zie foto’s)
Het verdient wel de aanbeveling om de clips aan de binnezijde extra aan te trekken om er voor te zorgen dat de strips strak tegen de caroserie zitten.
De deurrubbers, daar heb ik dit www.adamscc.nl/nl/rubber-100413 van Adams Classic geruikt.
Moet ook net als de standaart rubbers een gewenningsperiode hebben.
In het begin gaan deuren moeilijk dicht en moeten sloten iets ruimer gesteld worden maar na verloop van tijd zet het zich beter en kunnen de sloten bijgesteld worden.
Bij mij is het alleen het linker voor portier wat nog een beetje koppig is, maar gedult is een schone zaak.
Dan de daktrim daar heb ik 12mm x 8M(316) Car Chrome Styling Moulding Adhesive Trim Strip Rubbing gebruikt.
Normaal ben ik niet zo voor plakstrip maar ik wil het toch een kans geven en voor de prijs ongeveer 10Euro kun je geen bult vallen.
Op het moment is het product niet meer leverbaar maar het ziet er zo www.lazada.com.my/products/12mm-x-8m316-...631509.html?search=1 uit.(dit is van een andere Lazada web site)
Ik heb nog steeds de oude orginele daktrim en zoek nu een manier om deze een mooie gromekleur te geven.
Maar voorlopig zie dit er goed uit dacht ik zo.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2020 22:13 #187533 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Dat ziet er allemaal goed uit Johan.

De nieuwe deurrubbers, hoe heb je dat gedaan in de hoeken boven tegen de B-stijl?

Heb je de 2 uiteinden onder een 45 graden hoek aan elkaar gelijmt? Is het daar nog wel flexibel vanwege de lijm?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2020 23:26 #187535 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Gideon, ik heb de 2 uiteinden onder een 45 graden hoek aan elkaar gelijmt.

m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2020 05:54 #187536 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste medeleden nu de airco.
Mijn vrouw lag al zolang dat we in de Filippijnen wonen (bijna 10 jaar) om een airco in de auto te zeuren.
Nu je de auto helemaal op gaat knappen kun je ook wel een airco er in bouwen zij ze.
Dus ben ik over stag gegaan
Voor het koelen heb ik twee 10inch ventielatoren geplaats aan de binnenzijde van de radiator.
D.m.v. een temperatuur controller schakelen deze bij 79gr in en bij 77gr uit.
Doordat ik nu een digitale aanduiding heb van de temperatuur en het meetpunt daarvan bij de bestaande analoge meter is kon ik deze twee mooi verglijken.
Het eerste witte streepje tussen het eerste en tweede groene vakje is 60gr het tweede witte streepje tussen het tweede en derde groene vlakje is gelijk aan 80gr.
Ik heb de kachel omgebouwd, verwarmingsblok er uit en een koelblok er in (verwarming heeft hier geen nut in de Filippijnen).
De poeli heb ik zelf gemaakt een B30 poeli tegen de B20 poeli geschroefd.
Een andere mogelijkheid om een B30 poeli tegen een B20 is de volgende, de buiten diameter van de ring waar de B20 poeli mee vast zit is exact gelijk aan de binnendiameter van de B30 poeli.
Echter er zit speling tussen de ring en de bout waar de poeli mee vast zit.
Dus als je in het bezit bent van een draaibankje en je bent in staat oom een sleeve te maken om de speling op te heffen kan dit ook een mogelijkheid zijn om de twee poelis tegen elkaar te krijgen.
Dan hoef je alleen nog de ring in de B30 peoli te lassen
Je hoeft dan alleen nog maar een stop te maken die de B30 poeli meeneemt.
De B30 poeli drijft de dynamo aan en de B20 poeli de waterpomp en de compressor.
De compressor heb ik op slede system gemaakt waardoor je de compressor met vier bouten vast kan zetten net als het systeem van Huke Basart.
De slede kan je verschuiven om de V snaar te spannen.
Voor de dynamo heb ik het steun/draai punt onder wel vier cm moeten verplaatsen om de dynamo te kunnen spannen (je kunt de dynamo dan meer richting het motorblok kantelen), plus is de dynamo 15mm richting radiator gegaan.
Voor de compressor aandrijving had ik een 45inch V snaar nodig voor de dynamo een 29 inch snaar.
Kijk het system van Huke Basart is een beproefd system en heeft zich bewezen dus wil je zekerheid moet je voor dat systeem gaan.
Ook ik heb hier last van het corona virus dus ik heb de installatie nog niet aan kunnen laten sluiten (slangen) en op laten vullen.
Dat kunnen ze alleen in stad 45km van hier en wij hebben hier ook een lockdown dus reizen alleen uit noodzaak.
T.z.t. als alles is geinstalleerd en opgevuld is zal ik nog een berichtje doen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 04:54 #187545 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Nu het spuiten, ik hoefde gelukkig niet meer naar Dumaguete (45km van hier) voor een spuiter.
Sinds een jaar of vier hebben we hier in het stadje ook een spuiterij, dus ik dacht laat ik daar maar eens proberen, niet geschoten is altijd mis en het was niet ver van mijn huis dus ik kon geregeld gaan kijken.
Deze jongens hebben de auto in twee lagen primer gezet toen gespoten en gepolijst .
Eerst is de auto met p1000 en 2000 geschuurd.
Daarna gepolijst met Menzerna Heavy Cut Compound 400, daarna 1000 en als laatste Menzerna Final Finish 3000.
Ik had al Turtle Wax gekocht maar de spuiter adviseerde 3M paint protector.
Ik moet zeggen het is beduident duurder maar is ook beter, altans het voelt beter aan en de kleur lijkt veel dieper echt mooi.
Als bescherming zijn alle holle delen die ik maar kon vinden tweemaal behandelt met 3M cavity wax, beetje fluidfilm achtig, iets anders is hier niet te verkrijgen.
Verder is de auto behandelt met twee lagen Owatrol CIP en twee lagen Nippon zink grome primer.
De onderzijde bodem is daarna afgewerkt met 3M coating de binnenzijde heb ik gewoon met de kwast de gewenste kleur gegeven.
Daar ik geen windowkit voor de en achterruiit kon krijgen dan enkel op silicone basis heb ik gekozen voor Pioneer Pro Elastoseal zie voor productbeschrijving www.techsolute.com/catalog/sealants-caul...astoseal-85gm-detail
Ik heb deze twee dagen laten drogen en daar de trims er in gemonteerd.
Auto is al een keer gewassen ik zie geen lekkages, maar ik moet zeggen ik heb flink wat kit gebruikt.
Verder heb ik buiten het spuitwerk wat ik erg goed vind nog wat foto’s van de gerotte stijlen erbij gedaan van voor en na de reparatie.
Stijlen zijn natuurlijk behandeld met Owatrol Cip en daarna de primer van de spuiter.
Voor de rest ik ben blij dat ik de restauratie gedaan heb, ik heb bijna elke dag drie tot vier aan de auto kunnen werken dus qua uren zit er genoeg tijd in. Berekend 840 uren)
Doordat ik er elke dag aan kon werken heb ik de klus geklaard in 8 maanden.
Ik raad ook iedereen met een oude auto om toch minmaal de bodum kaal te maken inpecteren en eventueel repareren het is de moeite waard.
Een Volvo klaar? Een Volvo is nooit klaar ik verzin elke keer wel wat en dat is het leuke met deze auto,s je kunt er veel mee doen standaart of geen standaart.

M.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2020 04:55 #187546 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
vervolg foto's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.