Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

Lees meer
27-06-2020 09:16 #189054 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste medeleden de door mijn vrouw gewilde airco in de auto was het laatste puntje.
Zoals jullie in vorige posts hebben kunnen zien heb ik het verwarmingsblok vervangen voor een koelblok.
Verder is er nog een ventielator bijgekomen voor de verdamper.
Deze ventielator schakelt gelijk met de andere twee ventielatoren in eerste instantie schakelde deze ventielator gelijktijdig met de koppeling van de compressor.
Maar als je snelweg??? rijdt en je normale koeling komt ook niet bij waarom dan de fan van de verdamper laten draaien?
Ik heb om interne circulatie te krijgen de gaten onder het inlaat rooster onder de voorruit dicht moeten maken en van binnen uit wat kanalen naar de aanzuig van de ventielator moeten maken.
Voor de koelkanalen in auto heb ik onder het dashboard twee kanalen gemaakt links en rechts, zie je niet als je in de auto zit en heb ik boven het instrumentenpanel een rooster gemaakt.
Je gaat het niet geloven maar dat koelt.
Het enige wat ik mis is een wat groter capaciteit ventielator als iemand daar een idee voor heeft of een goede vervanger weet voor de bestaande ventielator mag het zeggen.
Verder ga ik nog een eindschakelaar op het gaspendaal monteren dat wanneer deze in de ruststand komt de koppeling van de compressor uitschakeld of een valse luchtventiel inschakeld om zo het stationair toerental te compenseren.
Het toerental valt te ver weg wanneer de compressor in is geschakeld en dat staat mijn niet aan.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2020 09:25 #189055 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Knap werk Johan!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2020 09:30 #189056 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Wat ik ok probeer het lukt mij niet om fotos te plaatsen.

Zodra ik fotos toevoeg krijg ik geen toestemming om artiekel te plaatsen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
27-06-2020 11:40 #189057 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Klopt Johan, ik krijg ook geen foto's geplaatst

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2020 14:36 #189059 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Hopen dat ze het snel opgelost krijgen een verhaal zonder foto's is niets.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2020 02:05 #189090 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Hierbij wat foto's


m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2020 05:46 #189092 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Dan was er nog het stationaire toerental dat te ver wegvalt wanneer de arcion compressor bijstaat.
Eerst de optie met het valseluchtventiel maar dat was het toch echt niet ging maar een beetje sneller lopen en maakt je de valse lucht te veel leek het helemaal nergens meer op.
De schakelaar aan het gaspendaal had ik nog niet binnen dus dat kon ik niet proberen.
Teon bedacht ik me dat ik nog een oude toerenteller had met een shiftlicht.
Shiftlicht eruit, relais erin, toerenteller op 3 cilinders gezet zodat ik een grotere uitslag had van de naald en relais ingesteld op 1200 RPM.
Relais in stroom cirquit van de clutch van de compressor gezet en het problem van stationair is opgelost.
Ik heb nu wel geen airconkoeling wanner de motor stationair draait maar dat neem ik op de koop toe.
Het koelblok is niet zo snel warm dus ik denk dat het wel los zal lopen.
Toerenteller achter dashboard verwerkt.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.