Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

Lees meer
26-06-2019 00:55 #183937 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste medeleden, ik had voor de holle ruimtes Film Fluid besteld.
Blijkt dat dit spul de Filippijnen niet binnen mag zie antwoord (We are writing this email to inform you that we have cancelled your order because the product(s) you have ordered is restricted to ship in your country due to security concerns.)
Iemand een ander voorstel voor holle ruimtes.
Alle sugesties zijn welkom zolang het werkbaar is in een tropisch klimaat.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2019 01:51 #183938 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Wat een vervelend bericht dat je, uiteindelijk, toch geen Fluid Film kan importeren. Heeft de route via de importeur van Fluid film voor de Filipijnen nog wat opgeleverd?
Een goed alternatief voor Fluid Film zou Woolwax moeten zijn. Google er maar eens op. Je kan t oa. hier bestellen: www.kellsportproducts.com/
Let wel: heb geen ervaring met t product.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2019 05:35 #183939 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Coen ik ga er op zoeken, zelf heb ik dit www.lazada.com.ph/products/lps-procyon-c...d14f8yH6AiL&search=1
www.lazada.com.ph/products/lps-zinc-x-co...d14f8DIZ5t2&search=1
nog gevonden. Dit is hier gewoon te verkrijgen.
Verder zit ik er aan te denken om de Nippon zink grome primer met rust inhibitor zwaar verdund in een zelfgemaakte spuit in de holle delen te spuiten.(deze primer mag je verdunnen max 20%)
Ik moet wat doen

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2019 19:33 #183955 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Heb de standaarden waar de genoemde verf aan voldoet niet bij de hand en ken ze niet uit mijn hoofd.
Wat ik wel weet is dat je toch wel wat terughoudend moet zijn met aanbrengen van een grondverf (dus die Nippon verf). Grondverf is echt alleen bedoeld voor verkrijgen van grip op kale ondergrond. Door toevoeging van diverse chemie kan deze grip laag ook bijdragen aan de roestwerendheid ervan. Maar grondverf is echt alleen en uitsluitend bedoeld over kale en roestvrije ondergrond of nagenoeg roestvrije ondergrond bij verf met de chemie toevoeging dat tie over (lichte roest) aangebracht kan worden, dus zoiets als owatrol cip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2019 20:00 #183956 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Net even op ‘bms 329 paint’ gegoogled. Zie hier in t overzicht wat deze code betekent: www.sjap.nl/all-bms-numbers-with-description/
Dus: ADVANCED ORGANIC CORROSION INHIBITING COMPOUNDS , iets wat in t ‘huis tuin en keuken verf nederlands’ betekent dat t verf is op basis van (aard)olie raffinage product(en) met wat roestwerende chemie. Belangrijk is te weten wat die chemie is, want dat zegt iets meer over de ‘anti roest sterkte’ van t product.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2019 00:58 #183965 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Coen, wat ook kan zijn de WD40 producten zijn hier gewoon verkrijgbaar en schijnen ook roest op te lossen maar moet je net als fluidfilm om de zoveel tijd herhalen.

Of corroseal maar daar ben ik nog niet achteraan gegaan.

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2019 08:12 #183966 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Nog een filmpje over WD40, schijnt het goed te doen.



m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2019 11:12 - 28-06-2019 11:15 #183968 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Als ik t goed begrijp gast je vraag over anti roestbehandeling van holle delen. De staat van t metaal van die delen is (gedeeltelijk) onbekend. Meer inzicht zou je kunnen krijgen via je (toch eerder? ) aangeschafte endoscoop / mini camera. Gezien leeftijd van auto en de uitgevoerde lasreparaties zou ik uitgaan van zowel niet als wel door corrosie aangetast metaal (tot en met zware aantasting). Daarnaast geef je aan dat er ook de nodige bescherming eerder is aangebracht in de kokers, je weet alleen niet wat voor soort bescherming dit is, maar lijkt op bitumen (dus aannemelijk droogte scheurtjes etc).
Voordat je er iets extra’s inspuit als anti corrosie zou ik eerst de holle delen zoveel mogelijk uitzuigen en uitspoelen om zodoende vervuiling te verwijderen. Dan met endoscoop kijken waar dikke / korst roest zit. Deze delen of eruit slijpen en nieuw metaal erin (beste optie) of met ‘roestkloppertje’ de korsten kapot slaan en verwijderen (als second best optie). Daarna Fluid film Liquid A erin (maar daarvan geef je aan dat t lastig / niet te verkrijgen is). Dan of een andere (dunne) vet gebaseerde oplossing (zie ook de Duitse testen over bescherming holke ruimten die op dit forum regelmatig worden aangehaald). Als die ook lastig / niet te verkrijgen zijn dan zou ik kiezen voor de ‘zelfmaak variant van Mike Sanders Fett’. Deze variant wordt gurulan genoemd (via Google vind je t ‘recept’ / verhouding tussen zuurvrije ! Vaseline en bijenwas). Ja, dit gaat, gezien de temperaturen bij jou- regelmatig ‘lekken en vetvlekken’ geven op straat. Wat mij betreft HET signaal dat dit spul niet uithard en dus blijvend beschermt ook op mogelijk nieuwe beschadigingen van ondergrond (nieuwe scheurtjes in bitumen of werkingsscheurtjes in de beschermlaag ter hoogte van lasnaden). Wanneer je t gevoel hebt dat er teveel uit is gelopen, dan weer een nieuw laagje erop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2019 11:58 #183970 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Coen met de endoscoop heb ik al gekeken en kan zover ik kon zien geen roest.
Daar waar de koker open is geslepen kwam er ook geen roest uit.
Maar ik zal eens met een stofzuiger in de open geslepen koker gaan kijken wat er uit komt.
Op Gurulan ga ik eens googlen.
Voorlopig heb ik als test WD40 op wat geroest metaal gespoten kijken wat dat doet.
Fluidfilm is op Ubuy.ph geblokt en als niet leverbaar gemerkt ik heb bij Gedeon.ph de vraag gesteld of dat hun het kunnen leveren.
Via Ebay durf ik het niet te bestellen daar ik bang ben dat het geblokkeerd/tegengehouden wordt bij de douane.
Van Fluid Film kan ik me wel iets van voorstellen, als iedereen dat gaat gebruiken, dan wordt het wel een vettige bedoeling op straat, want ook over Owatrol moet je wat zetten anders ben je het ook kwijt.


alvast bedankt

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-06-2019 13:30 #183971 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Johan, zijn Mike Sanders of RX7 geen optie?

Mike Sanders scoort overigens veel beter dan Fluidfilm, volgens die Duitse vergelijkingstesten.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.