Roestbescherming

Lees meer
21-03-2019 21:16 #182509 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Onder de aan te brengen vetten geen ‘afsluitende’ lagen andere antiroestmiddelden (meer) aanbrengen. Door de afsluiting dek je de poreuze roest(korsten) waar zich vocht in heeft ‘verstopt’ af. Middelen als FluidFilm A dringen in de roest(korst) door en verdringen daarbij het vocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2019 23:36 #182513 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
He Coen, bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik ga hier op de Filippijnen eens op zoek naar iets wat ik voor de holle ruimtes kan gebruiken.
Ik ben nu eenmaal van lokale producten afhankelijk.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 00:20 #182514 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
Beste Coen, gebasseerd op dit artiekel en jou schrijven www.coatings.ph/corrosion-resistant-coating/ zou ik dus het het beste paralux kunnen gebruiken, zie ook www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2849...oxy-coating?start=10

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 05:26 #182516 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
Dit filmpje nog gevonden

Ik denk nu ik dit gezien heb ik geen rubberized coating over mijn epoxy coating aan gaat brengen.
Ik denk dat ik bij de epoxy coating blijf en dat een paar lagen en het elk jaar inspecteren.

Maar doen jullie medeleden, wat doen jullie over de epoxy coating? ook niets?

b.v.d.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 07:08 - 22-03-2019 07:09 #182517 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Hi Johan, filmpje laat inderdaad duidelijk zien dat t ‘simpel afsluiten‘ van corrosie door er afsluitende middelen over te smeren niet werkt: het dan opgesloten vocht gaat gewoon door met z‘n verwoestende werking. Alleen zie je het dan niet meer.... tot dat t veel te laat is.

Kijkend op de website van FluidFilm lees ik dat de Philipijnen behoren bij het verkoopkanaal voor China en Hongkong ( www.fluid-film.com/international-sales/ ).

Maar wat is exact je probleem om spullen te kunnen ontvangen uit andere delen van de wereld? FluidFilm A is een flacon met vloeistof, geen spuitbus oid (met bijbehorende problematiek van verzenden). En Mike Sanders of andere vetten zitten in een blik en hebben een vaste structuur. Er gaan vele geruchten dat Mike Sanders vet gelijk is aan een middel wat men gurulan noemt en/of het NATO beschermvet px-11 (combinatie van technische vaseline (zuurvrij !) met bijenwas). Mengverhouding staan op internet dus evt. zelf te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 07:16 #182518 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
De info op de site over roestbescherming (waar je naar verwees) komt overeen met de inzichten die men wereldwijd heeft over dit onderwerp. Let alleen even op t addertje onder t gras: ze gaan daar van een ‘green field situatie’ uit, dus zonder enige roest. Dat is echter bij ons - liefhebbers van oude Volvo’s - niet het geval. Dus moeten we het anders aanpakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 08:12 #182519 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
Beste Coen het is inderdaat het ontvangen van spullen uit andere landen zie www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen.../verzendvoorwaarden/ en kijk dan maar eens bij vloeistoffen.
En het maakt niet uit of het Nederland is of de Filippijnen, dus je moet het via een firma kunnen bestellen en ben je aan hun gebonden.
Ik had een keer batterijen besteld bij een firma en die kwamen per boot, vliegtuigmmatschappij wilde ze niet accepteren.

Maar ik ben dit www.nipponpaint.ph/products/metal-range/...-phosphate-primer-qd tegen gekomen en dat merk vertegenwoordigen ze in de Filippijnen met een verkooppunt 40km van hier.

Is dit wat voor de bodum van mijn Volvo?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 09:11 #182523 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Ok, duidelijk wat t probleem is. Voordat ik naar andere middelen zou grijpen waarmee je de roest (toch weer) afdekt, zou ik contact opnemen met de distributeur van FluidFilm in jouw regio (in China dus). Hij krijgt t spul vast t land wel in (want anders geen distributeur) sterker nog; mogelijk heeft hij resellers bij jou in de buurt.

Wanneer je kijkt naar verf moet je ‘even kijken’ naar de werkzame stoffen qua ‘roest opeten’. In het geval van de verf je voorstelt is dat fosforzuur. Opzich is dit een vaak gebruikt zuur (cola !) en de effectiviteit (en uitwerkingen op staatsstructuur) van bekend zijn (die bijv. www.rostschutz-forum.de/index.php?thread...hemisches-entrosten/ ). Probleem hierbij is echter dat je geen invloed kan uitoefenen op de tijd dat t fosforzuur de roest kan wegvreten. Kortom: het helpt vast wel iets, maar is dat lang en diep genoeg om de alle roest (dus ook pitting !) te verwijderen? Ik betwijfel dat zeer sterk.

Je zou bijv. Ook zelf aan de slag kunnen net de losse chemie (zie de link) maar chemie is best gevaarlijk en ongezond. Voordeel is wel dat je betere controle op de werking kan uitoefenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 09:50 #182525 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Wil je uiteraard niet aanzetten tot t overtreden van regels. Maar mocht t niet lukken via Chinese distributeur dan kan je altijd nog de stoute schoenen aantrekken en t middel op internet kopen en (evt per boot) naar je laten verzenden. Nee heb je, ja kan je misschien krijgen. Daarbij komt dat, mocht t niet lukken, je niet al teveel geld kwijt bent: is stukken goedkoper dan een litertje verf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 23:46 #182536 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
Beste Coen ik heb de Australische website stottind.com.au/fluid-film/buy-online/ maar welke heb ik nodig? en hoeveel?

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.