Roestbescherming

Lees meer
23-03-2019 00:43 - 23-03-2019 00:50 #182537 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Welk type je nodig hebt hangt helemaal af waar je het voor gaat gebruiken en welke apparatuur je hebt om t aan te brengen.

Voor op corrosie / roest aangetaste onderdelen als kokers (dus waar je verder niet bij kan qua ontroesting) zou ik gaan voor de dunste variant: FluidFilm A. Dit wordt geleverd in een kunststof liter flacon en breng je met spuit (dus compressor) aan in je koker. Omdat t een dunne vloeistof betreft kan t met een reguliere vloeistofspuit, uiteraard wel met een flexibele lange slang met rondstraalkop, aangebracht worden.

Zoek anders even bij, bijv. de site van Dries Bakkenes (is dealer in NL): www. FluidFilm.nl . Of direct op de subpagina met de verschillende producten (en inzetbereik): www.fluidfilm.nl/assortiment/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2019 08:04 #182538 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
Beste Coen ik heb geen apparatuur om het aan te brengen dat is een punt, dus ik zou het met spuitbussen moeten doen.
Op Ebay is het spul te verkrijgen uit USA maar verzendkosten torenhoog en vele willen helemaal niet naar de Filippijnen verzenden.
Het spul op zich is allemaal hetzelfde de in de spuitbussen is gewoon dunner.

Dus ik moet het e.e.a. nog eens bekijken.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2019 21:47 #182546 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
De producten verschillen inderdaad in dikte/ stroperigheid en daarmee (dus) ook in de mate waarin ze de roest ‘in kunnen kruipen’ in plaats van erop blijven liggen. Uiteraard is eea. ook afhankelijk van de omgevingstemperatuur (en in mindere mate van de verwerkingstemperatuur.
Bestaat er de mogelijkheid om een compressor en spuit te huren? Of dat een lokaal garagebedrijf het voor je aanbrengt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2019 23:22 #182548 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
Ik heb een compressor maar ik betwijfel of dat de druk die die compressor kan leveren hoog genoeg is n.l. 6bar.
Volgens mij wordt het spul met een hoger druk er op gespoten.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2019 00:16 #182549 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Hier staat te lezen dat je, bij gebruik van een ‘reguliere’ spuit, een druk tussen de 5 - 7 bar dient aan te houden: www.korrosionsschutz-depot.de/media/pdf/e5/e7/61/fluidfilm.pdf . Persoonlijk lijkt mij dat ‘stevig’ daar de dikte van Fluidfilm A vergelijkbaar is met motorolie (en wanneer je t nog wat verwarmt t dunner wordt).
De hele (Duitstalige) site is goed: vooral de catalogus. Deze geeft namelijk ook een indicatie van ‘de inzetbaarheid’ van de diverse middelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2019 00:21 #182550 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Hier staat te lezen dat je, bij gebruik van een ‘reguliere’ spuit, een druk tussen de 5 - 7 bar dient aan te houden: www.korrosionsschutz-depot.de/media/pdf/e5/e7/61/fluidfilm.pdf . Persoonlijk lijkt mij dat ‘stevig’ daar de dikte van Fluidfilm A vergelijkbaar is met motorolie (en wanneer je t nog wat verwarmt t dunner wordt).
Daarnaast is de FluidFilm die uit de spuitbus komt vergelijkbaar met FluidFilm NAS. Die is aanzienlijker dikker dan Liquid A. De druk uit de spuitbus is lager dan uit een compressor spuit. Maare, je kan t natuurlijk ook ff vragen bij Dries..

De hele (Duitstalige) site is goed: vooral de catalogus. Deze geeft namelijk ook een indicatie van ‘de inzetbaarheid’ van de diverse middelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2019 15:12 - 28-03-2019 19:17 #182614 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Hierbij een / het (?) patent van Eureka Chemical Company wat aardig overeen komt met de eigenschappen van verschillende Fluid Film producten: patentimages.storage.googleapis.com/c9/f...bbefb8/US2943945.pdf

Eureka Chemical company is de fabrikant van Fluid Film (...).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2019 23:33 #182619 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
Maar wat ik niet snap het spul bestaat al sinds 1940 voor de bescherming van schepen.
Als het zo goed is waarom is het niet eerder op auto's toegepast?
Roest is altijd al een probleem voor auto's geweest.
Of is dit doelbewust gedaan om auto's aan een vroegtijdig einde te helpen.

In Amarika zijn ze ook eens een tijdje met overdrive's op auto's bezig geweest maar deze zijn er snel weer afgehaald auto's verbruikte niet genoeg benziene en die moest verkocht worden in de USA.

Maar ik zal een googlen van wat er hier op de Filipijnen verkrijgbaar is.
Maar ik denk dat het hier op de Filippijnen niet verkrijgbaar is om de hoge buiten temperaturen het kan hier soms oplopen tot 40gr in de schaduw.
En voor wat ik weet is het een mengsel van olie en nog een substantie en olie wordt alleen maar dunner bij warmte.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2019 17:58 #182624 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Roestbescherming
Warmte is precies de variabele die er voor zorgt dat vetgebaseerde beschermingsmiddelen ‘self healing’ zijn (dus blijven kruipen). De viscositeit van t vet in de verschillende middelen verschilt en daarmee de mate van het onvermijdelijke ‘eruit lopen van (kleine) hoeveelheden van het middel bij warm weer’.
Daarom moet je ook regelmatig blijven controleren of de ontwateringsgaatjes niet verstopt zijn geraakt.

Mijn motto is: liever een vetvlek dan een roestplek ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2019 23:54 #182631 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Roestbescherming
Je motto is goed daarom blijf ik zoeken.
En ik zal toch een keer het ei moeten leggen en dat doe ik het liefs met lokaal spul ik hoop dat je dat ook een beetje kan begrijpen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.