EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
25-10-2021 23:05 #196312 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hey Lars,
Ik volgde je al op Instagram en mijn maag keerde om toen ik je foto zag uit Zweden. Ik was nog niet eens lid  / eigenaar van een Amazon toen jij al was begonnen met dit mega project. 
Mooi dat je toch weer de motivatie hebt gevonden om opnieuw te beginnen. Ontzettend veel succes! Ik heb een kleine bijdrage gedoneerd (alle beetjes helpen denk ik maar) en ga je weer volgen. Keep us posted!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2021 17:04 #196321 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ook van mij een donatie, vooral omdat je op de sterren richt!!
Go for it!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
26-10-2021 19:44 - 26-10-2021 19:45 #196325 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lars Rengersen  schreef : Conclusie van zowel mijzelf als de technisch expert van de verzekering: het is in de voorste batterijen bak begonnen.
Mijn vermoeden is nu één cel die niet goed (meer) was en van binnenuit een thermal runaway heeft getriggerd. Die kans is klein en daar doe je niks tegen.




 

Valt er niet te verhalen op de producent/leverancier van die batterijen? Of sluiten die aansprakelijkheid van zulke fouten uit?

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2021 19:46 #196326 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Helaas. Bij nieuwe cellen met fabrieksgarantie mogelijk wel. Ik had echter Tesla batterijen gekocht van iemand die ze weer op de sloop had gekocht. Dus die vlieger gaat niet op (en echt hardmaken blijft toch ook lastig).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
26-10-2021 20:24 #196328 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ja, dan gaat die vlieger niet op. Succes met de herbouw! 

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2021 13:04 - 30-10-2021 13:13 #196377 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor je antwoord Lars, dat zijn allemaal schrikbarende bedragen. Ook waardeloos als je dan zwaar onderverzekerd blijkt te zijn; zie zo'n project maar eens op de juiste waarde getaxeerd te krijgen, vergelijkingsmateriaal is er (bijna) niet en aan de andere kant wil je je ook niet blauw betalen aan verzekeringspremie.
Als de ellende zoals nu aangenomen wordt inderdaad spontaan in één batterijcel is ontstaan dan zou dat dus in iedere e-auto kunnen gebeuren en heb jij gewoon echt domme pech gehad. Lijkt me ook lastig te beveiligen of is daar in moderne auto's wel sprake van?
En dan ook nog de bijkomende pech dat er met dat vervloekte bluspoeder is geblust; troep lijkt dunner dan water en kruipt overal tussen en is voor electr(onic)a sowieso funest.
Ik heb me overigens altijd afgevraagd waarom je de versnellingsbak gehandhaafd hebt, maar nu ik er nog eens over nadenk heeft dat waarschijnlijk alles te maken met de overbrengingsverhouding van de standaard achteras.
Gebruikte je de versnellingsbak ook daadwerkelijk tijdens het rijden of stond die bv standaard in z'n 3 of 4?
Wat ik me ook wel eens afvraag bij moderne e-auto's is of daar nog iets van een "achteruit-versnellingsbak" in zit of dat de motor gewoon achteruit gaat draaien.
Als je de bak en achteras wil elimineren wordt de ombouwklus natuurlijk nog veel ingewikkelder, maar tegelijkertijd snap ik ook die uitdaging wel.
Nogmaals heel veel succes met de wederopbouw!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2022 08:59 #197139 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Allereerst allemaal de beste wensen voor 2022!

Sorry, ik had je reactie helemaal gemist.
Ook moderne productie EV’s vliegen heel soms spontaan in de brand. Als zoiets van binnenuit een cel komt doe je daar niks tegen.
Ik had dezelfde beveiligingssystemen en insteek als productie EV’s.

De auto stond meestal in z’n drie.
Heel soms op de snelweg schakelden we naar 4.
Dan was de auto wel stiller, maar omdat de motor we wat toeren wil, moest je dan wel minimaal 80 of nog liever 100 rijden.
Productie EV’s laten de motor gewoon achteruit draaien (wel met andere koppel en rpm limiet dan vooruit).

Ik heb nog een terugblik blogpost geschreven:
www.voltvo.nl/nl/elektrische-volvo-amazon-combi-terugblik/
Inmiddels is de auto dus weer thuis. Nog even door de zure appel van demontage heen en dan kan 2022 het jaar van het begin van de wederopbouw worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2022 19:35 #198815 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Als echt begin van de herbouw voelt het nog niet, maar het eerste begin van de goede kant weer op is er. Zie mijn nieuwste blogpost:
www.voltvo.nl/nl/ecumaster-bedankt/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2022 00:23 #199286 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Toeval bestaat niet zou je zeggen, maar toch.
Zie mijn laatste blogpost Wat een toeval, een jaar later, hetzelfde laadstation  voor alle ins en outs.

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2023 11:20 #203646 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
En nog weer een nieuwe blogpost met mijn ideeën over de mogelijke oorzaak van de brand.
zie www.voltvo.nl/nl/wat-veroorzaakte-de-bra...ze-elektrische-auto/

En nu tijd voor een nieuw hoofdstuk: de herbouw!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.