EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto

Lees meer
28-08-2021 21:31 #195452 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dank voor de reacties. We zijn weer terug uit Zweden. Vorige week heb ik de auto weer gezien (staat nu bij de spuiter (Jansen Restorations) die namens mij de schade afhandeling met verzekering doet). Het is nog wel wat erger qua schade dan ik gedacht had. Hij is nog niet vrijgegeven door de verzekering. Ik zal tzt nog een nadere update plaatsen. Dank voor het medeleven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2021 11:14 #195456 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Jezus, wat sneu is dit. Sterkte er mee Lars!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2021 00:31 #195471 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dat is echt pech hebben, ik hoop dat je hem nog goed krijgt.
Veel sterkte toegewenst.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2021 23:30 - 30-08-2021 23:32 #195475 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de oorzaak.
Belangrijk om te weten als je 'm gaat repareren zodat je deze ellende niet nog eens meemaakt!
Materiaalfout? Ontwerpfout? 
Hopelijk is de E-Combi goed verzekerd!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2021 21:46 #195522 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Hoi Lars, wat een pech zeg, ik zag de foto in het club blad gisterenavond. Wat een pech en hoe dan…..ik hoop dat je tijd en moed vindt om de auto weer te herstellen, uniek mooi project, we blijven het volgen.

groet,

Ernest

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2021 17:54 #195544 door H.M. Platvoet
Beantwoord door H.M. Platvoet in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Dag Lars,
De foto in het clubblad doet me denken aan een brand in een 544., die er precies zo uitzag . Hiervan lag de oorzaak in een slecht contact in de koplamp stekker . 2 dagen na het tectyleren ontstond de brand door veel te veel  tectyl op de binnenschermen.  Ook hierbij waren de draden naar de koplampen helemaal vergaan.   De koplamp houder echter was van staal . Die zat nog wel op de plek. Ik vermoed dus dat de brand niets met de EV  te maken heeft. 

Ik hoop voor je dat de verzekering mee werkt want daar heb ik in het verleden wel grote problemen  mee gehad.

Groet
Henk Platvoet

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2021 13:01 #196301 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Tijd voor een update. Eindelijk, eindelijk is het proces met de verzekering afgerond (ging niet erg soepel) en is de auto vrijgegeven. Morgen komt hij naar huis.
Hoeveel er nog te achterhalen valt qua oorzaak zal nog moeten blijken. 
Conclusie van zowel mijzelf als de technisch expert van de verzekering: het is in de voorste batterijen bak begonnen.
Mijn vermoeden is nu één cel die niet goed (meer) was en van binnenuit een thermal runaway heeft getriggerd. Die kans is klein en daar doe je niks tegen.

Ik had al een website voor/over de auto gemaakt. Die heb ik omgebouwd naar een herbouw blog. 
www.voltvo.nl  
Hier zal ik voortgang en bevindingen delen en je kunt een donatie doen om me te steunen.

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2021 14:23 #196303 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
He Lars, super dat je de moed hebt gevonden om aan de rebuild te beginnen. Die crowdfunding is een goed idee, ik hoop dat de verzekering ook met je mee heeft gedacht zodat je deze prachtige wagen met een missie weer op de weg krijgt.
We gaan je weer volgen.
Groeten Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2021 20:21 #196310 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Inderdaad stoer dat je 'm weer gaat opbouwen. Maar begrijp ik nou goed dat je daar € 33.000,-- voor nodig gaat hebben? En de verzekering dan? Ik twijfel absoluut niet aan je integriteit, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn; maar ik schrik gewoon wel van dit bedrag. Hopelijk ga je de middelen vinden/krijgen om je droom te laten herleven!  

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2021 20:59 #196311 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
Uiteindelijk bleek ik zwaar onderverzekerd.
Vrijwel alles was nieuw of new old stock. Front, grilles, voorschermen, sierlijsten, interieur, verlichting, rubbers etc etc.
Stralen, vlamverzinken, zink epoxy, gewone epoxy en echt goed strakmaken.
De werkelijke kosten daarvan zie je niet terug in een taxatie maar is wel bijna allemaal stuk en moet (groten)deels opnieuw.
Helaas heeft iemand (met goede intenties) geprobeerd te helpen door te blussen met een grote poederblusser. Dat heb ik niet kunnen tegenhouden helaas. Op dat moment stonden de deuren open. Hierdoor zit alles onder het poeder en dat is enorme corrosieve troep. Alle bedrading en contacten binnen die niet gesmolten waren en alle metale elementen zijn dus inmiddels gecorrodeerd. Ook het leer zit onder plakkerig poeder. Hopelijk is dat nog te reinigen. Over de achterbank lag een fleece kleed dus die is gelukkig onbeschadigd. 
Dus idealiter moet hij weer leeg, voorkop stralen en opnieuw het hele liedje en dan weer opbouwen. Aan eigen uren heb je het dan over circa 1,5 manjaar opnieuw.
Zelfs met de uitkering van de verzekering en 33K heb ik nog een gat.
Maar goed, ik zie wel hoe het loopt. Als ik het meer low profile aanpak kan het goedkoper.
Tegelijkertijd leg ik de lat graag nog weer wat hoger. Mijn droom is om de versnellingsbak en combi achter differentieel te elimineren.
Dus het is ook in het kader van “Aim for the stars…”
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.