EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Veel sterkte toegewenst.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Belangrijk om te weten als je 'm gaat repareren zodat je deze ellende niet nog eens meemaakt!
Materiaalfout? Ontwerpfout?
Hopelijk is de E-Combi goed verzekerd!
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ernest Zethof
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
groet,
Ernest
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- H.M. Platvoet
- Offline
- Senior lid
De foto in het clubblad doet me denken aan een brand in een 544., die er precies zo uitzag . Hiervan lag de oorzaak in een slecht contact in de koplamp stekker . 2 dagen na het tectyleren ontstond de brand door veel te veel tectyl op de binnenschermen. Ook hierbij waren de draden naar de koplampen helemaal vergaan. De koplamp houder echter was van staal . Die zat nog wel op de plek. Ik vermoed dus dat de brand niets met de EV te maken heeft.
Ik hoop voor je dat de verzekering mee werkt want daar heb ik in het verleden wel grote problemen mee gehad.
Groet
Henk Platvoet
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Hoeveel er nog te achterhalen valt qua oorzaak zal nog moeten blijken.
Conclusie van zowel mijzelf als de technisch expert van de verzekering: het is in de voorste batterijen bak begonnen.
Mijn vermoeden is nu één cel die niet goed (meer) was en van binnenuit een thermal runaway heeft getriggerd. Die kans is klein en daar doe je niks tegen.
Ik had al een website voor/over de auto gemaakt. Die heb ik omgebouwd naar een herbouw blog.
www.voltvo.nl
Hier zal ik voortgang en bevindingen delen en je kunt een donatie doen om me te steunen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
We gaan je weer volgen.
Groeten Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Vrijwel alles was nieuw of new old stock. Front, grilles, voorschermen, sierlijsten, interieur, verlichting, rubbers etc etc.
Stralen, vlamverzinken, zink epoxy, gewone epoxy en echt goed strakmaken.
De werkelijke kosten daarvan zie je niet terug in een taxatie maar is wel bijna allemaal stuk en moet (groten)deels opnieuw.
Helaas heeft iemand (met goede intenties) geprobeerd te helpen door te blussen met een grote poederblusser. Dat heb ik niet kunnen tegenhouden helaas. Op dat moment stonden de deuren open. Hierdoor zit alles onder het poeder en dat is enorme corrosieve troep. Alle bedrading en contacten binnen die niet gesmolten waren en alle metale elementen zijn dus inmiddels gecorrodeerd. Ook het leer zit onder plakkerig poeder. Hopelijk is dat nog te reinigen. Over de achterbank lag een fleece kleed dus die is gelukkig onbeschadigd.
Dus idealiter moet hij weer leeg, voorkop stralen en opnieuw het hele liedje en dan weer opbouwen. Aan eigen uren heb je het dan over circa 1,5 manjaar opnieuw.
Zelfs met de uitkering van de verzekering en 33K heb ik nog een gat.
Maar goed, ik zie wel hoe het loopt. Als ik het meer low profile aanpak kan het goedkoper.
Tegelijkertijd leg ik de lat graag nog weer wat hoger. Mijn droom is om de versnellingsbak en combi achter differentieel te elimineren.
Dus het is ook in het kader van “Aim for the stars…”
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.