Katterug project

Lees meer
04-08-2015 21:57 #153210 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Heb een begin kunnen makken met de reparaties aan het chassis, de reparatie delen die ik heb laten maken bij een bedrijf in de buurt passen perfect.



Heb eerst de veer steun los geboord en de slechte delen weg geslepen




Onder plaat op maat gemaakt en vervangen





Daarna het `U`profiel op maat gemaakt en op de plaats gezet dmv meetpunten die ik eerst bepaald heb voordat ik de slechte delen weg sleep




Het laatste deel van het chassis moet 1,5cm lager zijn om ruimte te geven aan de koets. Heb hiervan knipmallen gemaakt toen alles nog opgebouwd was.



90% gelast. De nieuwe bevestiging voor de koets zit op zijn plaats, alleen het deel waar de veersteun terug komt moet nog wat aangepast worden.

















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2015 21:59 #153211 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Bijlage niet gevonden



De dwars balk komt straks ongeveer 10cm verder naar achter waardoor het reserve wiel mooi onder de wagen gaat passen. Het idee is om deze in een `slee`te leggen die scharniert aan voor laatste dwarsbalk en omhoog wordt gehouden door het tanksensor gat van de Katterug tank. Het reserve wiel komt dan vast te liggen in de slee en rust tegen de achterste dwarsbalk zodat hij nergens heen kan.

Dat was het weer :)

Groeten, Rob



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
04-08-2015 23:13 #153212 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Ha Rob,

Mooi werk man!
Ik vind "losse" chassis altijd erg tot de verbeelding spreken, dat is toch wel de oervorm van auto's bouwen :)
Programma's als American hotrod heb ik wat verslonden in het verleden (wel tenenkrommend die "acts" er omheen).
Het (ver)bouwen van chassis had altijd mijn bijzondere aandacht.

Goed om te horen dat de door jou besteld delen in elk geval goed passen, wel zo fijn als je iets speciaal laat maken.
Mooi project om te volgen, veel plezier met het vervolg.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2015 00:21 #153213 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Thanks Jan,
Inderdaad dat chassis, daar heb ik nooit zo bij stil gestaan...daar is het ooit allemaal mee begonnen met een vette stroom machine voorop :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2015 15:57 #153632 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Afgelopen weekend nog een paar uurtjes lekker kunnen door lassen. De rechter kant van het chassis is nu ook hersteld en kan nu aan een deel van de voortrein gaan beginnen. Volgende week nog ergens wat RVS bouten en moeren en ringen zien te vinden/kopen waarmee de steunen van de bladveren weer vast komen te zitten op het chassis. Als dat allemaal gedaan is wil ik de motor op het chassis leggen zodat ik de maten kan uitzetten voor het bracket van de koppeling. Deze is namelijk in het verleden al eens gerepareerd en is niet helemaal naar mijn zin. Volgende keer dus foto's van een heuse B18D op het chassis :) :)





Groeten, Rob



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-08-2015 17:08 #153634 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Katterug project
Verdiep je even in de materiaaleigemschappen van RVS

RVS is niet zo buigzaam als staal en kan misschien breken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2015 22:06 #153642 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt voor het mee denken Ronald. Ik heb alleen naar "roest vrij" gekeken en naar hoe sterk het is. Origineel zijn ze geklonken met stalen klinknagels, misschien is dat dan wel de rede. Misschien is er iemand op dit forum die de informatie al heeft, ik hoor het graag.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2015 15:08 #153733 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Gister heb ik mijn wieldoppen binnen gekregen die ik via MP heb gekocht. Op de MP zagen ze veel minder uit en dacht eigenlijk dat ik zou moeten verchromen. De verkoper gaf aan dat ze zeker niet slecht waren en wat TLC nodig hadden, en daar had hij gelijk in. Natuurlijk gelijk gaan poetsen en het resultaat is geweldig.




Er zijn natuurlijk gebruiksporen maar dat is te verwachten, helemaal blij mee. Een heel ander verhaal dan de 6 doppen die ik als "goed" van een handelaar in het noorden van het land heb gekocht, deze vielen in de catagorie "miskoop" voor heel veel geld :x Zijn goed om als wandklok dienst te doen, gat erdoor heen uurwerkje er achter en klaar :)


Deze week aan het Chassis kunnen werken en tijdelijk even de motor erop om te passen. Krijg binnenkort nog de bouten en moeren van Maikel voor de achteras en dan zit dat ook weer allemaal vast, Maikel bedankt nog. Ik had het aan Paul Franse beloofd dat als ik de wagen veilig kon vervoeren ik ermee naar de beurs zou komen voor een plekje in de Spijkerhal. Dat gaat dus lukken, en ga de wagen nu weer opbouwen voor deze gelegenheid. Het betekend wel wat extra werk omdat hij toch weer uit elkaar moet om het chassis af te maken, maar so be it :)








Groeten, Rob









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2015 15:17 #153735 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Gaaf! En helemaal top dat we je werk in het echt kunnen aanschouwen op de VKB.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
29-08-2015 16:31 #153738 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Prachtig Rob!

Marktplaats-resultaten zijn inderdaad wisselend, zowel in- als verkoop maar door elkaar genomen vind ik het de moeite waard iedere dag even te kijken :lol:
Dit soort dagen zijn zó heerlijk om te sleutelen, deuren open, zon er in en lekker prutsen., mooie werkplek heb je!
Ik prijs me gelukkig dat ik op de zaak mag knutselen tijdens openingsuren anders moest alles op straat......


groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.