- Berichten: 1421
Katterug project
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
Heb eerst de veer steun los geboord en de slechte delen weg geslepen
Onder plaat op maat gemaakt en vervangen
Daarna het `U`profiel op maat gemaakt en op de plaats gezet dmv meetpunten die ik eerst bepaald heb voordat ik de slechte delen weg sleep
Het laatste deel van het chassis moet 1,5cm lager zijn om ruimte te geven aan de koets. Heb hiervan knipmallen gemaakt toen alles nog opgebouwd was.
90% gelast. De nieuwe bevestiging voor de koets zit op zijn plaats, alleen het deel waar de veersteun terug komt moet nog wat aangepast worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Bijlage niet gevonden
De dwars balk komt straks ongeveer 10cm verder naar achter waardoor het reserve wiel mooi onder de wagen gaat passen. Het idee is om deze in een `slee`te leggen die scharniert aan voor laatste dwarsbalk en omhoog wordt gehouden door het tanksensor gat van de Katterug tank. Het reserve wiel komt dan vast te liggen in de slee en rust tegen de achterste dwarsbalk zodat hij nergens heen kan.
Dat was het weer
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Mooi werk man!
Ik vind "losse" chassis altijd erg tot de verbeelding spreken, dat is toch wel de oervorm van auto's bouwen
Programma's als American hotrod heb ik wat verslonden in het verleden (wel tenenkrommend die "acts" er omheen).
Het (ver)bouwen van chassis had altijd mijn bijzondere aandacht.
Goed om te horen dat de door jou besteld delen in elk geval goed passen, wel zo fijn als je iets speciaal laat maken.
Mooi project om te volgen, veel plezier met het vervolg.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Inderdaad dat chassis, daar heb ik nooit zo bij stil gestaan...daar is het ooit allemaal mee begonnen met een vette stroom machine voorop
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
RVS is niet zo buigzaam als staal en kan misschien breken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Er zijn natuurlijk gebruiksporen maar dat is te verwachten, helemaal blij mee. Een heel ander verhaal dan de 6 doppen die ik als "goed" van een handelaar in het noorden van het land heb gekocht, deze vielen in de catagorie "miskoop" voor heel veel geld :x Zijn goed om als wandklok dienst te doen, gat erdoor heen uurwerkje er achter en klaar
Deze week aan het Chassis kunnen werken en tijdelijk even de motor erop om te passen. Krijg binnenkort nog de bouten en moeren van Maikel voor de achteras en dan zit dat ook weer allemaal vast, Maikel bedankt nog. Ik had het aan Paul Franse beloofd dat als ik de wagen veilig kon vervoeren ik ermee naar de beurs zou komen voor een plekje in de Spijkerhal. Dat gaat dus lukken, en ga de wagen nu weer opbouwen voor deze gelegenheid. Het betekend wel wat extra werk omdat hij toch weer uit elkaar moet om het chassis af te maken, maar so be it
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Marktplaats-resultaten zijn inderdaad wisselend, zowel in- als verkoop maar door elkaar genomen vind ik het de moeite waard iedere dag even te kijken
Dit soort dagen zijn zó heerlijk om te sleutelen, deuren open, zon er in en lekker prutsen., mooie werkplek heb je!
Ik prijs me gelukkig dat ik op de zaak mag knutselen tijdens openingsuren anders moest alles op straat......
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.