- Berichten: 886
Katterug project
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Jij gaat altijd recht omhoog van je draaipunt (I) probeer eens met een L te werken.
Volgens mij zit je te worstelen dat ja cabine te lang is en je een laag dak (zo hoog als de voorruit) wilt creëren.
Als ik je laatste prototype zie, komt er een schuine legger langs je raam? Niet bepaald ideaal met in uit stappen.
Mijn broertje heeft een Audi 100 cabrio, ook redelijk lang en een laag dak. Het eerste gedeelte draait het dak omhoog, en het voorste gedeelte over de stoelen klapt hij uit met een harmonica frame.
Misschien heb je er iets aan, vind het knap wat je doet
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Bij de wagen heb ik dit gekopieerd waardoor ik ongeveer 15 cm gewonnen heb en zo ruim achter de achterbank uit kom.
Bedankt voor het meedenken Ronald .
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Deze week een begin gemaakt met het middelste frame van de drie achter de "B" stijl. Het eerste en tweede frame moeten in elkaar vallen in opgevouwen toestand, het tweede fame moet dan weer gedeeltelijk omhoog komen als het uitvouwt. Heb daarom eerst van koperdraad wat vormen gebogen om de beweging te kunnen zien en het effect van hoeken en armen. De 90 graden hoek bleek toch het meest effectief te zijn, thanks Ronald
Heb het geheel nu even met klemmen in elkaar zitten zodat ik de theorie in praktijk kan zien. Heb eerst het tweede frame met klemmen in het eerste gehangen omdat dit de uitgangs-positie is. Daarna de 90 graden scharnier armen gezet zodanig dat het frame voldoende omhoog komt voor een goede daklijn. Met een rubberband kan ik nu de lijn zichtbaar maken. Hoop deze week nog wat meer te kunnen doen, wordt dus weer vervolgd
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Scharnieren in opgevouwen toestand, het afwerken en definitief af lassen doe ik als ik het frame weer uit de wagen kan nemen omdat ik dan meer ruimte rond de scharnieren heb.
Heb nu ook een begin gemaakt met het Essenhout gedeelte boven de voorruit, wel leuk van staal splinters naar hout snippers
Tools
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Dat is een enorme klus om uit te zoeken, het heet niet voor niets "met passen en meten wordt de meeste tijd versleten"
Maar die tijd lijkt hier dan ook goed besteed, de lijn ziet er nu al mooi uit.
Eigenlijk zou iedereen met een oldtimer 10 extra vrije dagen per jaar moeten krijgen, beetje zoals ouderschapsverlof, t'is tenslotte vaak ook bijna een kindje zo'n project
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Het linker bovenste deel is ingefreesd voor de bedraging van de binnenverlichting
De M10 anchornuts voor de centreerpennen links en rechts. De massa voor de binnenverlichting loopt via de linker pen zodat de verlichting alleen aan kan zijn als de kap gesloten is. Klein detail, vond ik wel leuk
Bedrading voor de binnenverlichting, ik ga het lampje van de Amazon gebruiken.
Alle delen verlijmd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Leuk om via het wereld wijde web even bij elkaar in de garage te kunnen kijken
Je maakt mooi werk en nog uniek ook!
Ik vind dat je smaakvol sluitbeslag aan het creëren bent voor de kap, is dit globaal wat je wilt bereiken;
Rode pijlen bijvoorbeeld M6 schroefdraad, pennen ingekort en afgerond met een radius?
Voor het dunner draaien van de vleugelbouten zal je voor mooi twee centergaten moeten boren in de kop van de bout, bij de blauwe pijl dus.
De bussen zou ik dan van messing laten draaien, heb je qua corrosie ook geen omkijken meer naar.
Of iets zoeken wat hier op lijkt, borst verzinken in je houten balk en bus vervolgens vastschroeven met kleine messing schroefjes?
www.jegerings.com/?content=portf ... &parent=45
Als dat zo'n beetje de bedoeling is wil ik wel helpen, ik heb een klein draaibankje en kolomboormachientje.
"Moet" je het alleen even opsturen naar Amersfoort,en niet te veel haast hebben (5-10dgn.)
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.