Katterug project

Lees meer
13-06-2015 21:28 #152087 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Tijd voor een kleine update. Net als Jan heel weinig tijd gehad en ben ook echt aan het oefenen om nee te zeggen en alleen "JA" tegen de dingen waar ik echt ontspanning bij vind.
In de afgelopen weken heb ik de tunnel af kunnen maken, alleen de de verbinding met de vloer moet nog afgelast worden. Dat ben ik van plan als de de koets weer in het spit hangt voor de laatste afwerking aan de vloer.




Eerst een nieuw profiel gemaakt voor de bovenkant. Op de foto niet goed te zien maar vanaf 2/3 is het bol geklopt en het deel binnen de blauwe markering is nog verder uitgeklopt om zo extra ruimte te maken voor de overdrive.





De delen bij de rode pijlen in vorm gemaakt, het voorste deel heb ik er uiteindelijk toch helemaal uitgehaald en vervangen door een plaatje omdat ik anders te veel kleine stukken aan elkaar zou moeten lassen.




Eerst een mal geknipt en nagemaakt in plaatwerk





Met een lijmklem en laspuntjes op de plaats gezet





Daarna alles afgelast en geslepen, het komt later wel onder een mat maar ik vindt dat het er dan toch afgewerkt uit mag zien :)















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2015 21:33 #152088 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Vandaag een begin gemaakt aan de nieuwe bevestigingspunten van de achterbank. De achterkant is wat rechter komen te staan en een paar cm naar voren om zo ruimte te creëren voor de kap. De horizontale delen in vorm gebogen waar later de interieur delen op vast komen en het zeiltje wat over de dichte kap wordt getrokken. De bank zal helemaal aangepast moeten worden, de rug is nu 93 cm breed geworden. Het blijft dus nog steeds een 4 seater maar op de achterbank wordt het alleen wat knus :)








Groeten, Rob









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
13-06-2015 22:09 #152091 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Mooi Rob!

Echt gaaf dat je de zaag zet in de auto zonder deze (in mijn ogen) geweld aan te doen of lelijker te maken.
Als je het snel zegt stelt het allemaal niets voor, maar als een leek alleen al zo'n tunnel dicht en passend moet maken piepen ze wel anders :lol:
Eigenlijk ben je de halve auto opnieuw aan het ontwerpen met bescheiden middelen.

Ik zie dat je ook zo'n handige powerfile hebt, wereldgereedschap.Op de zaak hebben we er ook 3 en worden niet ontzien, op een stiftfreesje na is dit het meest ultieme gereedschap om in een hoekje te komen.
Welke maat schuurbandjes gebruik jij? (heb heel goede ervaring met blauwe bandjes, dacht van Norton, kijk het wel even na)
De bruine bij mij op de zaak zijn flut, zijn zo bot.

Ga lekker door zo Rob, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2015 21:46 #152435 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Afgelopen week een paar dagen vrij gehad en eigenlijk een kleine mijlpaal bereikt. In april 2008 is de koets voor het eerst in het spit gegaan, nu 7 jaar later is hij bijna klaar.

De koets hangt weer in het spit en daarmee is het grote las en aanpaswerk afgerond en moet ik nu alleen nog de de vloer afmaken en de aanpassingen voor de bevestiging op het chassis :) .





De deuren zijn nu klaar, aansluiting van de bovenkant op het deurframe is link en rechts klaar.





De laatste aanpassing aan de A-stijl zodat ik de kap sloten er netjes op kan bevestigen.






Het support voor de achterklep is klaar. Heb weer een deel uit de VW-Golf kap kunnen gebruiken. Omdat deze niet helemaal recht is loopt hij vrij van de koets als de klep open staat en valt mooi binnen de vorm van de klep als hij diagonaal langs de binnenkant wordt opgeborgen. Het onderste punt valt in de originele bevestiging waar voorheen het reservewiel vast werd gezet. Het M8 kogelgewricht heb ik op internet gevonden bij Bergh Special Products, een bedrijf dat heel veel leuke hardware in het programma heeft.
























Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2015 21:48 #152436 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Volgende fase wordt het chassis, daar zit nog wat reparatie werk bij de achterste punten en aanpassing voor de bevestiging van de koets en het reservewiel





Wordt snel weer vervolgd.

Groeten, Rob



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2015 22:15 #152438 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Katterug project
Weer mooi vakwerk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2015 07:22 #152480 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Thx Arno :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2015 21:48 #152698 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Een kleine update, morgen weer werken en heb vandaag nog was uurtjes in de garage door kunnen brengen. Om nu maar vast aan de luchtvaart termen van morgen te wennen ....section 48 has been completed :) :)
De achterkant is dus klaar, zowel links als rechts heb ik de ex-chassis balken klaar en zitten de laatste 3 bevestigings punten op de plaats waar de koets op het Duett chassis komt.




De "oude" veerschotel moest vervallen om ruimte te maken voor het chassis, het balkje is weer opnieuw opgebouwd en verlengt zodat het aansluit bij het middelste bevestigingspunt





Links natuurlijk het zelfde verhaal




Bij de Katterug loopt er tussen de veerschotels een dwarsbalk die gedeeltelijk moest vervallen voor het Duett chassis. De delen die over bleven heb ik weer aan kunnen passen en verstevigen zodat ze op lijnen met het een na laatste bevestigingspunt.





Het achterste punt was het meest eenvoudige, gewoon een 5 mm staf die op de balken vast gelast konden worden

Volgende week hoop ik nieuwe vloer onder de achterbank af te krijgen, zijn nog een paar puntjes die gelast moeten worden, en de plek voor de tank.

Groeten, Rob











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2015 09:47 #152970 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Hoi Rob,

Het ziet er strak uit.
Succes verder. Ik blijf je volgen ;)

Maikel,

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2015 21:52 #152989 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Hè bedankt Maikel
Vandaag heb ik het laswerk aan de koets afgerond en kan nu voorzichtig naar de RX5, nadenkit en de lak gaan kijken :lol: :lol: volgend weekend nog twee openingen maken voor de kabelboom die nu over de vloer langs de dorpel gaat lopen ipv de dakrand bij de Katterug.

Volgende keer weer foto's, k'ga nu met het chassis beginnen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.