- Berichten: 1421
Katterug project
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
In de afgelopen weken heb ik de tunnel af kunnen maken, alleen de de verbinding met de vloer moet nog afgelast worden. Dat ben ik van plan als de de koets weer in het spit hangt voor de laatste afwerking aan de vloer.
Eerst een nieuw profiel gemaakt voor de bovenkant. Op de foto niet goed te zien maar vanaf 2/3 is het bol geklopt en het deel binnen de blauwe markering is nog verder uitgeklopt om zo extra ruimte te maken voor de overdrive.
De delen bij de rode pijlen in vorm gemaakt, het voorste deel heb ik er uiteindelijk toch helemaal uitgehaald en vervangen door een plaatje omdat ik anders te veel kleine stukken aan elkaar zou moeten lassen.
Eerst een mal geknipt en nagemaakt in plaatwerk
Met een lijmklem en laspuntjes op de plaats gezet
Daarna alles afgelast en geslepen, het komt later wel onder een mat maar ik vindt dat het er dan toch afgewerkt uit mag zien
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Echt gaaf dat je de zaag zet in de auto zonder deze (in mijn ogen) geweld aan te doen of lelijker te maken.
Als je het snel zegt stelt het allemaal niets voor, maar als een leek alleen al zo'n tunnel dicht en passend moet maken piepen ze wel anders
Eigenlijk ben je de halve auto opnieuw aan het ontwerpen met bescheiden middelen.
Ik zie dat je ook zo'n handige powerfile hebt, wereldgereedschap.Op de zaak hebben we er ook 3 en worden niet ontzien, op een stiftfreesje na is dit het meest ultieme gereedschap om in een hoekje te komen.
Welke maat schuurbandjes gebruik jij? (heb heel goede ervaring met blauwe bandjes, dacht van Norton, kijk het wel even na)
De bruine bij mij op de zaak zijn flut, zijn zo bot.
Ga lekker door zo Rob, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
De koets hangt weer in het spit en daarmee is het grote las en aanpaswerk afgerond en moet ik nu alleen nog de de vloer afmaken en de aanpassingen voor de bevestiging op het chassis .
De deuren zijn nu klaar, aansluiting van de bovenkant op het deurframe is link en rechts klaar.
De laatste aanpassing aan de A-stijl zodat ik de kap sloten er netjes op kan bevestigen.
Het support voor de achterklep is klaar. Heb weer een deel uit de VW-Golf kap kunnen gebruiken. Omdat deze niet helemaal recht is loopt hij vrij van de koets als de klep open staat en valt mooi binnen de vorm van de klep als hij diagonaal langs de binnenkant wordt opgeborgen. Het onderste punt valt in de originele bevestiging waar voorheen het reservewiel vast werd gezet. Het M8 kogelgewricht heb ik op internet gevonden bij Bergh Special Products, een bedrijf dat heel veel leuke hardware in het programma heeft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
De achterkant is dus klaar, zowel links als rechts heb ik de ex-chassis balken klaar en zitten de laatste 3 bevestigings punten op de plaats waar de koets op het Duett chassis komt.
De "oude" veerschotel moest vervallen om ruimte te maken voor het chassis, het balkje is weer opnieuw opgebouwd en verlengt zodat het aansluit bij het middelste bevestigingspunt
Links natuurlijk het zelfde verhaal
Bij de Katterug loopt er tussen de veerschotels een dwarsbalk die gedeeltelijk moest vervallen voor het Duett chassis. De delen die over bleven heb ik weer aan kunnen passen en verstevigen zodat ze op lijnen met het een na laatste bevestigingspunt.
Het achterste punt was het meest eenvoudige, gewoon een 5 mm staf die op de balken vast gelast konden worden
Volgende week hoop ik nieuwe vloer onder de achterbank af te krijgen, zijn nog een paar puntjes die gelast moeten worden, en de plek voor de tank.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Het ziet er strak uit.
Succes verder. Ik blijf je volgen
Maikel,
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Vandaag heb ik het laswerk aan de koets afgerond en kan nu voorzichtig naar de RX5, nadenkit en de lak gaan kijken volgend weekend nog twee openingen maken voor de kabelboom die nu over de vloer langs de dorpel gaat lopen ipv de dakrand bij de Katterug.
Volgende keer weer foto's, k'ga nu met het chassis beginnen.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.