- Berichten: 386
Katterug project
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
Suc6
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Mijn vader heeft een amazett (= half amazon, half duett) cabrio gemaakt, en heeft daarbij ook aardig moeten puzzelen aan de kap. Als je wilt zou je hem eens kunnen benaderen voor tips? Hij heeft er laatst ook mee in het blad gestaan. Op pagina 55 van de laatste versie vind je zijn contact gegevens.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Martijn, leuk dat je mee kijkt. Ik heb inderdaad al met je pa contact gehad over de bouw van zijn wagen en de perikelen bij de RDW. Op de beurs vorige maand ook nog wat ideeën uitgewisseld.
Kees, bedankt voor het mee denken. Dat er in de achterste balk een bevestiging moest zitten wist ik niet. De originele wagen heeft het inderdaad ook. Mijn idee was om het simpel te houden en zoiets als de Engelse MG na te bouwen. Ik zie nu inderdaad dat de beugel bij deze wagen verschuift t.o.v. het doek. Ik ben er ook nog niet uit hoe ik de aansluiting op de carrosserie ga doen. Heb er aan gedacht om het zo te maken dat het helemaal los komt en de bevestigingen op de carrosserie weer te gebruiken om het afdek zeil vast te zetten wat er over heen komt als de kap gesloten is. Heb inmiddels ook een adres gevonden dat de kap gaat maken, ik zal het ook eens met hun bespreken.
MG kap
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Overigens is dat verschuiven van de achterste beugel t.o.v. het doek bij een MGB maar minimaal, dat stelt weinig of niets voor en is in de praktijk geen enkel probleem.
Ook wat betreft de aansluiting op de carrosserie lijken mij de zg. lift-the-dot-fasteners, die o.a. de MGB ook heeft, geen verkeerde optie. Die zijn dan tevens te gebruiken om het afdekzeil vast te zetten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Je gebruikt de kofferklep-scharnieren van een Morris Minor 1000.
Dat bracht me op een idee.
Ik heb nog een cabriokap-frame liggen van een Morris Minor (met een stuk half vergane en gescheurde kap er nog aan).
Misschien heb je er iets aan / kun je er iets mee.
Gratis af te halen in mijn loods in Eindhoven.
Ik hoor het wel.
Met groet,
Paul
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Heb een proefstuk klaar voor het deel dat boven de deuren zou moeten komen en aansluit op de voorruit. De originele cabrio heeft hier hout in verwerk zoals hier onder te zien is.
Die heb ik gemaakt en zou zomaar kunnen voldoen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.