Katterug project

Lees meer
30-09-2019 16:20 #185413 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Heel erg bedankt voor al de reacties, niet alleen op dit forum maar ook tijdens het weekend. Zowel op zaterdag als zondag zijn er veel mensen komen kijken. Er zijn net zoveel foto's gemaakt en zelfs de grote handelaren in Nederland die de wagen wilde kopen voor hun prive collectie. Heel veel aandacht waar ik met tijden toch wel een beetje stil van werd. Mooi dat we via een hobby, een passie, zoveel mensen kunnen verbinden.
Deze week ga ik BPM aangifte doen, is kostenloos maar moet wel gebeuren, en dan kan de RDW het kenteken afgeven. In het weekend gemerkt dat de uitlaat wat laag hangt, daar moet nog wat aan gebeuren. Tijdens de terugreis op zondag erg veel regen gehad. Ik was bang dat er toch wat regenwaten naar binnen zou komen maar dat viel 100% mee. Alleen wat water via de voorruit rubbers, daar kan eenvoudig wat aan gedaan worden.

Nogmaals heel erg bedankt allemaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 16:58 #185415 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Gaaf om hem in het echt te zien, Rob!
Inclusief het live openen van het dak.
Diepe buiging!
Plaatje van “the man and his machine”

Mooi dat het dak etc de regen goed heeft weerstaan.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2019 00:19 #185435 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Rob gefeliciteerd met het resultaat echt mooi, ik zal hem wel nooit live zien want ik woon op de Filippijnen maar toch.
Ik zou hem zo maar niet weg doen heeft wel twaalf jaar van je leven gekost en dat is niet in geld uit te drukken.



succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2019 21:57 #185684 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Even een kleine update, misschien handig voor andere om dit even in de gate te houden.
Ik wacht nu al sinds 28 september op mijn kenteken. Nu is mijn laatste ervaring met dit invoer/kenteken onderwerp meer dan 6 weken dus dan valt twee weken nog heel erg binnen de bestaande gevoels normen. Afgelopen vrijdag toch maar eens voorzichtig gebeld en ja hoor er was inderdaad een probleempje. Alles lag al klaar sinds 1 oktober maar er was geen " aspirant aansprakelijke " bekend bij de RDW en nee hier wordt door de RDW niet over gecommuniceerd. Het bleek dat de naam, adres en e-mail gegevens die ik in 2016 aan de RDW heb door gegeven niet meer geldig waren door de wettelijke verval/verloop datum. Vandaag alles recht gezet bij de RDW in Elsloo en nu weer voor de brievenbus gaan liggen in afwachting van het rechthoekige plastic kaartje :-).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2019 07:54 #185687 door 14839-dummy
Beantwoord door 14839-dummy in topic Katterug project
Ja Rob, er zit een R in RDW en laat dat nu dezelfde R zijn dan in CBR....de r van rustig aan.

Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2019 16:46 #185730 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Katterug project
Hi Rob, ik bewonder je werk en het volhouden, toch misschien een teleurstelling.
ik ben in 2010 op een volvo happening van de franse VOVO club (VIKING) een soortgelijk project tegen gekomen, ik weet alleen niet zeker of het een originele was of ook een selfmade.
Zie bijgaand plaatje:
mvg Fred Kok
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2019 20:01 #185734 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Katterug project
Hmmmm vind die van Rob een mooiere lijn hebben vanaf het deel waar de kap in ligt. Bij deze gaat hij erg horizontaal en bij Rob zit de bolling van de katterug er meer in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2019 20:30 #185735 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Die kofferdeksel lijkt verlengd, Rob jij hebt er toch ook een moeten aanpassen ?.
Ook de voorruit lijkt meer rechtop te staan, eens met vorige schrijver dat de lijn van Rob veel mooier is.
RDW Realiteit dus Wachten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2019 11:39 #185770 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Fred, René en Ed, bedankt voor jullie reacties :-)

Wat leuk Fred dat je deze wagen tegen bent gekomen. Ik had hem zelf al eens op internet gevonden en gebruikt op mijn foto bord om zo te gebruiken voor ideeën voor mijn eigen ontwerp. Voor zover ik het kan beoordelen is het ook een zelfbouw op basis van een 544 met grote voorruit en de benzine tank op de originele 444/544 plaats. Je kunt zien dat deze bouwer er ook heel veel tijd en denkwerk in heeft gestoken.





Het klopt inderdaad Ed dat ik mijn klep heb aangepast, deze is ongeveer 15 cm langer geworden en de scharnierlijn is een kleine 20 cm gezakt om zo de de deur/PV444 achterruit lijn door te laten lopen










Maar nu even het echte leuke nieuws :-)

De wagen heeft een naam DZ-87-92, weegt 1070kg en net heb ik de mooiste platen van de hele wereld opgehaald.



Woendag APK en dan het eerste echte ritje op de openbare weg
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2019 11:44 #185771 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
O ja, mochten er mensen zijn die wat meer van nummers en getallen weten dan hoor ik het graag. Het is namelijk iets dat me steeds weer gebeurt.
Als ik nu weer naar dit kenteken kijk DZ-87-92
Getrouwd in 1987
Oudste zoon geboren in 1992
Jongste zoon geboren in 1997, dus de 7 en de 2 komen weer terug
Ons huisnummer is 27

:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.