Katterug project

Lees meer
06-09-2019 01:29 - 06-09-2019 01:45 #185108 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Lars Rengersen schreef : @Peter, ja zo'n ding werkt heerlijk. Ik heb na enige research de Brother PT-E550WVP gekocht.


Bedankt allemaal voor jullie reacties, die Brother printer is inderdaad een heel mooi ding. Ik ben bang dat ik misschien al een stap te ver ben om dit nog te gaan doen :-(. Ik hou het in gedachte voor een volgend project. Nu is mijn systeem gelukkig relatief eenvoudig en kan ik mogelijk nog weg komen met eenvoudige aanduidingen.

Ik heb in elk geval vast een begin gemaakt met wat schema's nu alles nog vers in mijn hoofd zit. K'ben begonnen met het benoemen van de grote onderdelen waarin ik dan later eenvoudig een onder verdeling kan maken.











Door de nummer aanduiding kan ik straks eenvouding contact punten terug vinden. Zo zal de aanduiding S02-02/01 verwijzer naar de module links onder het dashboard
S02 - module
02 - Terminal blok 02
/01 - Contact punt 01 op terminal 02

En zo zal FB02/03 verwijzen naar de derde zekering in de nieuwe extra zekeringen doos



In het schema ziet dit er dan zo uit.
Omdat je nooit alles netjes en overzichtelijk op een A3 of A4 vel krijgt ga ik alle systemen die niet op het originele schema staan op afzonderlijke schema's zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2019 07:42 #185109 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Beste Rob, is proficad niet iets om voor je schema's te gebruiken proficad.nl.softonic.com/#tab-review
Lijkt mij iets makkelijker dan papier en het heeft een gratis versie.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2019 21:35 #185173 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Heel erg bedankt Johan, ik heb het programma net opgehaald en ga het eens bekijken. Als ik het zo bekijk is het inderdaad veel mooier dan het tekeningetje dat ik heb gemaakt. De afgelopen weken heb ik vaker aan je opmerking over de relais moeten denken en het feit of die wel zouden houden als ik de motor zou starten. Had al wat mogelijke oplossingen in gedachte en mogelijkheden bekeken.

MAAAARRRRR het is niet nodig, vandaag weer een feestje in de garage en een mijlpaal YES YES de motor loopt en de relais doen wat ze doen moeten :-) Heb nog wel even de hulptroepen in geschakeld want hoe moeilijk is het als je eenmaal op een denkpad zit om dan ook even naar links en naar rechts te kijken. Ik had alles waarmee de motor eigenlijk gewoon moest starten, benzine, lucht een vonk en een mooie compressie. Maar het enige wat ik had was een zucht uit de carburateur als cilinder 1 ontstak. Van Lars kreeg ik een heel mooi bruikbare uitleg over de ontsteking waarmee ik mijn roestige geheugen kon opfrissen. Uiteindelijke had Twan de oplossing :-) het verdeler asje zat 180 grade verkeerd :-). Het resultaat was een smile vans oor tot oor en een klein dansje rond de wagen :-) :-)



En de mechanische oliedruk meter doet het ook, vind ik een heel mooi detail dat echt bij de wagen hoort



En dan nog een klein ideetje waar ik al een tijd mee rond liep. Ik heb al eerder de schakeling laten zien met de afstandbediening om de spanning op de wagen te krijgen. Het idee van een losse afstandbediening stond me niet zo aan. Daarom gezocht naar iets wat de sleutel integreert. Die heb ik gevonden. De originele sleutel aangepast en nu heb ik alles in een :-)



Morgen verder met het interieur en dan gaan we steeds dichter naar de finish lijn
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2019 02:35 #185174 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Kijk en dat motortje loopt nu goed zo hoort een Volvo motor te lopen, ik hoor geen rammallende kleppen etc.

Goed voor elkaar.

by the way zo loopt die motor van mij ook en warm net een naaimachientje.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2019 08:41 #185175 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Geweldig Rob, die loopt erg mooi …. einde van het project in zicht ??.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2019 08:41 #185176 door Daniel Jacobs
Beantwoord door Daniel Jacobs in topic Katterug project
Geweldig Rob .... !!
Proficiat ....

Gr. Daniel

Always remember the world is full of nice people ... if you can't find one, be one .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2019 09:25 #185177 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Katterug project
Wat een mijlpaal! Gefeliciteerd! Klinkt echt fantastisch.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
11-09-2019 10:07 #185179 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Fantastisch Rob, wat een kwaliteit man!!

Er valt wel wat van je af hé als de motor eindelijk loopt, dan is het in eens een auto!!

Schitterende kabelboom met die labels, echt smullen.

Succes met laatste loodjes.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2019 14:22 #185218 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Katterug project
Waaaaauw, Rob, wat moet dit een machtig gevoel zijn!! Hier doe je het voor!
En zoals mijn voorganger zegt, wat heb je het allemaal keurig met beleid afgewerkt. Super!
Welke zaken moeten er nog aan het interieur afgerond worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2019 19:12 #185282 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb het al eerder gezegd, al die reacties, het meedenken en mee kijken zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft en blijft het leuk om steeds weer het gereedschap op te pakken.

Vandaag was weer zo een mijlpaal momentje, het "Super Turtle Wax" momentje. meestal komt de wax uit de kast als je de laatste hand legt aan de restauratie



Op 30 September 2007 stond ik hier



Vandaag sta ik hier en heb de laatste dingen aan de wagen gedaan voordat ik volgende week vrijdag naar de RDW











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.