- Berichten: 1423
Katterug project
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Renee schreef : En, rijdt ie al?
Je pakt het weer helemaal op z'n Rob's aan, super! Erg netjes. Ik zit stiekem alweer te wachten op de volgende update.
Bedankt voor je reactie Renee

De afgelopen week zijn er weer wat dingetjes van mijn " to do" lijstje af gegaan.
Zo zijn de deuren nu helemaal klaar, heb er geen foto van gemaakt maar aan de binnen kant zijn de deur gaten afgeplakt met plastiek zodat er geen vocht bij de panelen kan komen
En de koplampen en achterlichten zijn nu aangesloten. Ik blijf het een heel leuk detail onder de kap vinden, die originele kabel bediende licht schakelaar. K'ben dan ook heel blij dat ik die heb kunnen gebruiken. Samen met de originele draad kleuren en gele kripkous mag hij er toch echt zijn onder de kap.
In eerste instantie deed hij het niet maar gelukkig kun je deze schakelaar vrij gemakkelijk open maken. Een van de klinknagels op de contacten zat los en binnen in was het allemaal zo vuil dat normaal contact maken niet meer mogelijk was. Alles dus hersteld en schoon gemaakt en bingo

De kleine dim lichtjes
Het normale licht, grootlicht werkt ook via de voetschakelaar. Het signaal licht is volgende week aan de beurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 431
Ik ben nu ook met hetzelfde bezig.
De verlichting doet het nu ook bij mij weer.
Ga je ook LED gebruiken?
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
Maikel Groener schreef : Rob wat ziet hij er top uit.
Ik ben nu ook met hetzelfde bezig.
De verlichting doet het nu ook bij mij weer.
Ga je ook LED gebruiken?
Bedankt Maikel.
Ik heb inderdaad LED's gebruikt, is een enorme verbetering t.o.v. de gewone lampjes, heb ze wel via een paar dikke diodes geschakeld
Bij mijn Amazon had ik dit niet gedaan waardoor de duplex lampen het niet echt lekker deden, diodes lossen dit probleem op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1268
Mooi stukje ook in ons clubblad, de schrijver had er gerust een hele jaargang mee kunnen vullen.
Goed idee ook om geen deadline te noemen, moet wel hobby blijven hè

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
Jan van Bochove schreef : Adembenemend werk Rob!
Mooi stukje ook in ons clubblad, de schrijver had er gerust een hele jaargang mee kunnen vullen.
Goed idee ook om geen deadline te noemen, moet wel hobby blijven hè
Bedankt Jan



De laatste weken ben ik dus druk bezig geweest met het elektrisch systeem. Heb het niet na gemeten maar als ik zo ruw inschat dat zit er een kleine 80 meter draad in. Het hele systeem zit er nu in en alle groepen werken. Moet de bedrading onder het dashboard nog wel wat bundelen. Alles ligt in groepen en daar waar het systeem origineel is heb ik ook de originele kleuren gebruikt. Toch is er onder het dashboard wel heel wat samen gekomen door de extra relais en sub systemen. Ik ga dit allemaal in een aangepast schema verwerken met de contactpunten vermeld anders zie je straks door de bomen het bos niet meer. Heb wel achter de teller een metalen brug gezet die van de linker kant van de wagen naar het midden loopt. Hier heb ik alle bundels op vast gezet zodat het overzichtelijk blijft.
De originele zekeringen kast met kleuren en zekering posities zoals het schema aangeeft
Tweede extra kast voor de ruitenwissers, overdrive, remvloeistof niveau, oliedruk en groot licht signaal
In het midden console heb ik voorzieningen gemaakt voor de overdrive en groot licht signaal. Omdat dit niet in de originele wagen zat wou ik dit uit het directe zicht hebben. Het zit nu heel subtiel tussen de voorstoelen en is goed bereikbaar. De vorm heeft weer de nodige proefvormen gehad van kunststof tot een grote chromen fietsbel en uiteindelijk een deel uit een RVS drinkfles en die mocht blijven

Zoals ik al vertelde is het onder het dashboard toch een kleine draden jungle geworden. Omdat ik het zelf gebouwd heb zie ik de verschillende delen en heb ik overzicht. Het aangepaste schema met positie nummers gaat het straks weer helemaal duidelijk maken zodat ik het over een paar jaar nog steeds terug kan vinden.
De motor is inmiddels helemaal klaar. Deze week wil ik de teller in bouwen met alle aansluitingen en dan kan ik eindelijk de motor starten, weer zo'n spannend mijlpaaltje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thom Fransen
-
- Elite lid
-
- Berichten: 293
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 52
mogelijk dat je krimpkous in de gedachten hebt. Brother levert o.a. label printers die ook krimpkous kunnen bedrukken. Wil ik zelf n.l. ook gaan gebruiken als ik aan de elektriciteit van mijn eigen niet standaard projecten ga werken.
Groet Peter Overmars
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
@Peter, ja zo'n ding werkt heerlijk. Ik heb na enige research de Brother PT-E550WVP gekocht.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Ik doe nog steeds draadje volgen, maar ja de electricteit qua schema zit in mijn kop gebrand.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950

Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.