Katterug project

Lees meer
06-07-2019 21:41 #184065 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Renee schreef : En, rijdt ie al? :-)
Je pakt het weer helemaal op z'n Rob's aan, super! Erg netjes. Ik zit stiekem alweer te wachten op de volgende update.


Bedankt voor je reactie Renee :-)
De afgelopen week zijn er weer wat dingetjes van mijn " to do" lijstje af gegaan.
Zo zijn de deuren nu helemaal klaar, heb er geen foto van gemaakt maar aan de binnen kant zijn de deur gaten afgeplakt met plastiek zodat er geen vocht bij de panelen kan komen





En de koplampen en achterlichten zijn nu aangesloten. Ik blijf het een heel leuk detail onder de kap vinden, die originele kabel bediende licht schakelaar. K'ben dan ook heel blij dat ik die heb kunnen gebruiken. Samen met de originele draad kleuren en gele kripkous mag hij er toch echt zijn onder de kap.



In eerste instantie deed hij het niet maar gelukkig kun je deze schakelaar vrij gemakkelijk open maken. Een van de klinknagels op de contacten zat los en binnen in was het allemaal zo vuil dat normaal contact maken niet meer mogelijk was. Alles dus hersteld en schoon gemaakt en bingo :-) het werkt


De kleine dim lichtjes


Het normale licht, grootlicht werkt ook via de voetschakelaar. Het signaal licht is volgende week aan de beurt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2019 21:33 #184148 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Rob wat ziet hij er top uit.
Ik ben nu ook met hetzelfde bezig.
De verlichting doet het nu ook bij mij weer.
Ga je ook LED gebruiken?

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2019 11:49 #184155 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Maikel Groener schreef : Rob wat ziet hij er top uit.
Ik ben nu ook met hetzelfde bezig.
De verlichting doet het nu ook bij mij weer.
Ga je ook LED gebruiken?


Bedankt Maikel.
Ik heb inderdaad LED's gebruikt, is een enorme verbetering t.o.v. de gewone lampjes, heb ze wel via een paar dikke diodes geschakeld



Bij mijn Amazon had ik dit niet gedaan waardoor de duplex lampen het niet echt lekker deden, diodes lossen dit probleem op.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
13-07-2019 16:33 #184162 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Adembenemend werk Rob!

Mooi stukje ook in ons clubblad, de schrijver had er gerust een hele jaargang mee kunnen vullen.

Goed idee ook om geen deadline te noemen, moet wel hobby blijven hè ;-)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2019 21:28 - 03-09-2019 21:35 #185051 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Jan van Bochove schreef : Adembenemend werk Rob!

Mooi stukje ook in ons clubblad, de schrijver had er gerust een hele jaargang mee kunnen vullen.

Goed idee ook om geen deadline te noemen, moet wel hobby blijven hè ;-)


Bedankt Jan :-) hobby is het zeker, moet ook wel anders was ik nooit zover gekomen. In september is het 12 jaar dat ik er aan bezig ben en zoals het er nu naar uitziet ga ik het 12.5 jarig jubileum net niet halen :-) Vrijdag 27 september om een uur heb ik namelijk een afspraak bij de RDW in Venlo. Als het goed is krijg ik dan het JA woord en kom ik met een Nederlandse wagen naar de beurs. Nog wel op een trailer maar dan is het wel de laatste keer dat hij op een kruiwagen mee gaat :-)

De laatste weken ben ik dus druk bezig geweest met het elektrisch systeem. Heb het niet na gemeten maar als ik zo ruw inschat dat zit er een kleine 80 meter draad in. Het hele systeem zit er nu in en alle groepen werken. Moet de bedrading onder het dashboard nog wel wat bundelen. Alles ligt in groepen en daar waar het systeem origineel is heb ik ook de originele kleuren gebruikt. Toch is er onder het dashboard wel heel wat samen gekomen door de extra relais en sub systemen. Ik ga dit allemaal in een aangepast schema verwerken met de contactpunten vermeld anders zie je straks door de bomen het bos niet meer. Heb wel achter de teller een metalen brug gezet die van de linker kant van de wagen naar het midden loopt. Hier heb ik alle bundels op vast gezet zodat het overzichtelijk blijft.



De originele zekeringen kast met kleuren en zekering posities zoals het schema aangeeft



Tweede extra kast voor de ruitenwissers, overdrive, remvloeistof niveau, oliedruk en groot licht signaal







In het midden console heb ik voorzieningen gemaakt voor de overdrive en groot licht signaal. Omdat dit niet in de originele wagen zat wou ik dit uit het directe zicht hebben. Het zit nu heel subtiel tussen de voorstoelen en is goed bereikbaar. De vorm heeft weer de nodige proefvormen gehad van kunststof tot een grote chromen fietsbel en uiteindelijk een deel uit een RVS drinkfles en die mocht blijven :-)



Zoals ik al vertelde is het onder het dashboard toch een kleine draden jungle geworden. Omdat ik het zelf gebouwd heb zie ik de verschillende delen en heb ik overzicht. Het aangepaste schema met positie nummers gaat het straks weer helemaal duidelijk maken zodat ik het over een paar jaar nog steeds terug kan vinden.

De motor is inmiddels helemaal klaar. Deze week wil ik de teller in bouwen met alle aansluitingen en dan kan ik eindelijk de motor starten, weer zo'n spannend mijlpaaltje :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2019 08:31 #185058 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Katterug project
Weer prachtig werk Rob! Ik heb ergens een soort stickertjes gezien om de draden te merken op de krimpkous (volgens mij bij Würth) ik zal nog eens zoeken.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2019 08:59 - 05-09-2019 09:14 #185075 door 14839-dummy
Beantwoord door 14839-dummy in topic Katterug project
Dag Thom en Rob,
mogelijk dat je krimpkous in de gedachten hebt. Brother levert o.a. label printers die ook krimpkous kunnen bedrukken. Wil ik zelf n.l. ook gaan gebruiken als ik aan de elektriciteit van mijn eigen niet standaard projecten ga werken.
Groet Peter Overmars

Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2019 09:37 #185076 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Prachtig Rob!
@Peter, ja zo'n ding werkt heerlijk. Ik heb na enige research de Brother PT-E550WVP gekocht.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2019 12:32 #185083 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Profesioneel hoor, werk van een hoog kaliber.
Ik doe nog steeds draadje volgen, maar ja de electricteit qua schema zit in mijn kop gebrand.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2019 15:49 #185093 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Katterug project
Erg mooi werk weer, Rob! En een spannend moment in het vooruitzicht: het starten van de motor. En wellicht spannender nog: de RDW-keuring! Gaat allebei vast goed komen gezien de kwaliteit van je werk ;-)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.