Katterug project

Lees meer
26-03-2019 22:36 #182589 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Katterug project
Rob, in één woord GEWELDIG !!
Wanneer ga je naar RDW ? Deze zomer rijden ... toch ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
27-03-2019 08:42 #182593 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic Katterug project
prachtig , je mag er fier op zijn

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2019 12:27 #182601 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Katterug project
De lijn is idd mooi maar ik blijf erbij dat als ik jou was toch gekozen had voor een extra zijraam. Dat breekt net even die zijkant. Maar ik denk dat de kap meer neer is dan dat hij dichtgeklapt is. Je achter passagiers hebben nu alleen maar zicht naar voren. Persoonlijk zou ik als achter passagier het fijn vinden als ik ook zicht had naar links en rechts. In mijn transit bus zitten ook geen ramen in de zijdeuren en er zat wel een achterbank in (hoort niet zo) en ik vond het maar een vreemde gewaarwording dat ik alleen zicht naar voren had. Achterbank heb ik dus verwijdert.

Maar nogmaals de lijn is mooi de auto maakt het lager in zijn geheel en dan vind ik ook mooi.

Veel mooie zomerse ritjes met de kap naar beneden wens ik je toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2019 11:14 - 06-04-2019 11:17 #182734 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt allemaal voor jullie reacties, dat maakt het nog leuker om verder te werken :-)

Heb de afgelopen dagen nog wel wat kunnen doen, de meeste tijd is echter gaan zitten in de voorbereiding voor een training van 4 weken in het buitenland voor mijn werk. Het wordt dus even stil maar in mei ben ik weer terug en dan gaan we weer verder,

Ik heb deze week ook mijn probleempje voor de ruitenwissers kunnen oplossen. Na een tip van Twan kwam ik bij de Mini cooper classic terecht. Deze hebben de zelfde chromen bussen alleen is de hoek even wat anders. De lange zijde is bij de mini 20 mm, voor de Katterug moet deze 15 mm zijn

Eerst even een tooltje gemaakt van een M8 slotbout zodat ik de bus kon inklemmen en de warmte snel afgevoerd werd om zo het chroom te beschermen.





Ingeklemd en met de slijptol op lange kant op 15 mm ingekort en daarna met de vlakschuur machine de hoek aangepast.





Passen en klaar voor 9 Euries :-)
Op de foto zitten de rubber sluitringen er nog niet tussen, die zitten er nu wel op.



Verder nog wat aan het elektrische systeem kunnen doen, de nieuwe bedrading voor de dynamo en accu aansluiting zijn klaar. De radiator zit erin met de koel vloeistof, de choke kabels zijn aangesloten en de aansluiting voor de mechanische oliedruk meter met druk schakelaar is klaar.







De wagen gaat nu voor een aantal weken onder een doek :-( .... tot half mei daarna komen er weer updates.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
06-04-2019 13:36 #182735 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Wat een details zeg, zo ongelooflijk vakkundig, smaakvol en creatief uitgevoerd.
Gewoon een genot als er weer eens een update langs komt.
Goed bezig Rob!

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2019 19:09 #182739 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Wow! Prachtig Rob.
Mooi gemaak weer!
En die kap ook, strakke voorbeiding qua frame en mooie finishing touch met het doek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2019 16:50 #183636 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Zo ik ben weer terug, 4 weken training gehad en nu weer verder. Vorige week eerst de wagen maar eens onder het doek vandaag getrokken en dan kriebelt het echt, nu heb ik echt zin om meters te maken. Voordat ik weg ging had ik al een klein begin gemaakt met het elektrisch systeem. De afgelopen dagen lekker wat kunnen doen.

In de kofferbak zijn alle aansluitingen klaar met de kabelboom die naar voor loopt





Ook onder de motorkap is alles klaar.

De kabelboom links van de verlichting, claxon, fan en remvloeistof niveau waarschuwing is klaar en de claxon doet het als eerste onderdeel van het systeem. Gelijk een grijze reserve draad erin gelegt voor het geval er dat er ooit nog een keer een paar klassieke lampjes bij komen.



Het relay is de oude behuizing, hier heb ik aan de onderkant met een dremel een vierkantje uit geslepen en er een nieuwe 5 polig relay in gelijmd. Zo is het toch nieuw met de oude looks :-)



De kleine boom vanaf de spanningsregelaar is klaar met een gele draad reserve/ongebruikte draad.



Dan is de kabelboom van de remschakelaar langs de startmotor klaar en komen er drie kabelbomen samen die als een geheel door het schutbord gaan





Nu heb ik dus alle bedrading van voor en achter onder het dashbord en kan ik alles aan sluiten met de nodige relays.

Volgende week weer verder :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2019 17:37 #183637 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Katterug project
Errug mooi weer, Rob! Ziet er allemaal keurig en verzorgd uit! Hou je hierbij het originele schema en draadkleuren aan of heb je zelf een verbeterde versie bedacht?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2019 23:33 #183642 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Beste Rob ziet er allemaal heel goed uit.
Heb je nog een orginele gelijkstroom dynamo? Of een wisselstroom dynamo in een gelijkstroom jasje www.limora.com/nl/wisselstroom-dynamo-1-71597.html

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2019 18:53 #183681 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Hoi Johan, ik heb nog de originele gelijk stroom dynamo. De wisselstroom dynamo die jij laat zien is wel erg mooi, beetje erg veel geld ook, maar erg mooi. Ik wist niet dat dit bestond, bedankt voor de info

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.