Katterug project

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2014 14:19 #145462 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Katterug project
Mooi projekt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2014 16:26 #145465 door Perro
Beantwoord door Perro in topic Katterug project
Allereerst petje af voor jou doorzettingsvermogen en creativiteit. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Houdt ons op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2014 19:01 #145470 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt voor jullie reacties. Het zal geen snel topic worden maar ik hou jullie zeker op de hoogte. Heb net nog 17 mm dikwandige pijp gekocht, misschien dat ik in het weekend nog wat kan doen aan de kap :) .

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-11-2014 19:35 #145471 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Zo zo dat is een hele onderneming Rob!

Echt gaaf om te zien dat een "privépersoon" zoiets aan haalt, vaak zijn het bedrijfjes die zo iets oppakken.
Dit is echt iets waar je al je creativiteit en vakmanschap nodig hebt, echt een uitdaging!
Ken je Lazze? Dat is een heel sympathieke vent die cursussen / classes plaatwerken geeft, hij heeft een eigen website en ook veel video's online staan waar je het water bij uit de mond loopt :D

Ik heb er diverse bekeken en je handen gaan dan vanzelf jeuken om ook aan de gang te gaan;

deze bijvoorbeeld;


succes met je project, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2014 19:59 #145473 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Jan, het is inderdaad een uitdaging, eentje waar ik m'n ei helemaal in kwijt kan. Die Lazza kende ik niet is inderdaad iets om van te leren, geweldig wat die man maakt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2014 00:04 #145476 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Katterug project
Respect! In de eerste plaats voor je durf om aan zoiets te beginnen, maar ook voor je capaciteiten, je vertrouwen in eigen kunnen en zeker niet in de laatste plaats voor het zovele jaren volharden in het af en toe bezig blijven met een dergelijk immens project. Want de voortgang is immers traag en de tegenslagen zijn niet gering.
Afgaande op je foto’s lijkt mij de voorruit van de PV444 niet van het kleine (eerste) type of vergis ik mij? Wordt de auto t.z.t. uitgerust met een B4B-motor of kies je voor iets anders?
Grappig om te lezen over die kofferklepscharnieren van een Morris Minor. Ik ben namelijk al 21 jaar in het bezit van een Morris Minor uit 1954, inderdaad met dezelfde scharnieren.
Toevallig heb ik vandaag bij een ander topic van iemand de een Katterug wil kopen de vraag gesteld of hij wel eens in een Katterug heeft gereden. Uit nieuwsgierigheid wil ik die vraag bij deze ook eens aan jou stellen. Ik mag toch aannemen dat je die vraag bevestigend zal beantwoorden, of gaat het bij jou meer om het restaureren (nou ja creëren is een beter woord in dit geval) dan om het rijden in het uiteindelijke resultaat?
Hoe dan ook, éen ding is zeker: als je dit project hebt weten te volbrengen, verdient het verslag absoluut een plaats in een vooraanstaand klassiekertijdschrift!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2014 07:43 #145477 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Katterug project
Vakmanschap is hier een understatement...Respect dat en hoe je dit doet!

Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2014 13:32 #145495 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Knap staaltje werk.
Slijptol en lasapparaat maken wel overuren zo te zien.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2014 15:09 #145500 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Katterug project
Ik sluit me helemaal aan bij deze complimenten voor jou en je prachtige project.
En: wat is dit een schitterende auto aan het worden!
Vaak is, naar mijn mening, een klassieke cabrio mooier met de kap open dan met de kap dicht; ben reuze benieuwd naar de "looks" van jouw wagen.
Succes! En plezier gewenst!
Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2014 18:44 #145509 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt voor jullie reacties, ik word er een beetje stil van.
Om op jouw vraag te antwoorden Gert, ik rij al sinds 1982 met heel veel plezier in een Amazon maar een Katterug of Duett heb ik helaas nog nooit kunnen proberen. Als dagelijks vervoer hebben wij een XC70 uit 2005, een prima wagen maar in mijn vrije tijd kies ik toch voor het lekker Spartaans rijden in een echte wagen :) . Voor geeft het rijden in deze wagens dus net zo veel voldoening als het bouwen of restaureren en onderhouden. Voor wat de motor betreft, die valt straks een beetje buiten de originele looks. Ik heb een B18D gereviseerd en die staat in een hoekje klaar om tot leven te komen.





Nogmaals bedankt voor jullie reactie.
Groeten, Rob



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.