- Berichten: 831
Katterug project
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Perro
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 72
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Echt gaaf om te zien dat een "privépersoon" zoiets aan haalt, vaak zijn het bedrijfjes die zo iets oppakken.
Dit is echt iets waar je al je creativiteit en vakmanschap nodig hebt, echt een uitdaging!
Ken je Lazze? Dat is een heel sympathieke vent die cursussen / classes plaatwerken geeft, hij heeft een eigen website en ook veel video's online staan waar je het water bij uit de mond loopt
Ik heb er diverse bekeken en je handen gaan dan vanzelf jeuken om ook aan de gang te gaan;
deze bijvoorbeeld;
succes met je project, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Afgaande op je foto’s lijkt mij de voorruit van de PV444 niet van het kleine (eerste) type of vergis ik mij? Wordt de auto t.z.t. uitgerust met een B4B-motor of kies je voor iets anders?
Grappig om te lezen over die kofferklepscharnieren van een Morris Minor. Ik ben namelijk al 21 jaar in het bezit van een Morris Minor uit 1954, inderdaad met dezelfde scharnieren.
Toevallig heb ik vandaag bij een ander topic van iemand de een Katterug wil kopen de vraag gesteld of hij wel eens in een Katterug heeft gereden. Uit nieuwsgierigheid wil ik die vraag bij deze ook eens aan jou stellen. Ik mag toch aannemen dat je die vraag bevestigend zal beantwoorden, of gaat het bij jou meer om het restaureren (nou ja creëren is een beter woord in dit geval) dan om het rijden in het uiteindelijke resultaat?
Hoe dan ook, éen ding is zeker: als je dit project hebt weten te volbrengen, verdient het verslag absoluut een plaats in een vooraanstaand klassiekertijdschrift!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Arno
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Slijptol en lasapparaat maken wel overuren zo te zien.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
En: wat is dit een schitterende auto aan het worden!
Vaak is, naar mijn mening, een klassieke cabrio mooier met de kap open dan met de kap dicht; ben reuze benieuwd naar de "looks" van jouw wagen.
Succes! En plezier gewenst!
Paul
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Om op jouw vraag te antwoorden Gert, ik rij al sinds 1982 met heel veel plezier in een Amazon maar een Katterug of Duett heb ik helaas nog nooit kunnen proberen. Als dagelijks vervoer hebben wij een XC70 uit 2005, een prima wagen maar in mijn vrije tijd kies ik toch voor het lekker Spartaans rijden in een echte wagen . Voor geeft het rijden in deze wagens dus net zo veel voldoening als het bouwen of restaureren en onderhouden. Voor wat de motor betreft, die valt straks een beetje buiten de originele looks. Ik heb een B18D gereviseerd en die staat in een hoekje klaar om tot leven te komen.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.