Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
06-11-2013 16:53 #133728 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
oplossing gevonden voor de pedalen.

speciaal voor een koppeling met kabel, alleen zal ik de beplating achter het rempedaal moeten aanpassen voor het enkele hydrolische systeem van de ama. maar dat moet ik nog even uitdenken qua ruimte die het vloeistofreservoir nodig heeft die erachter komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2013 17:25 #133729 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
hoi wessel . mooi dat je er weer mee bezig kan . de reden is minder . maar ja elk nadeel heeft een voordeel :D
ik zou eerst met de nr.s aan de gang gaan en de
rdw er op los laten . anders heb je straks misschien eenheleboel werk voor niets gedaan .

succes met je project

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2013 17:27 #133763 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
kan je of mag je je accu in de achterbak plaatsen?
Onder een van beide "vleugels"moet dat lukken...

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2013 19:37 #133770 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Daar staat-ie al, volgens mij in een houten kist.
Ik begrijp echter dat er een spanningsprobleem is, waarschijnlijk tgv te dunne kabels naar voor (?); in dat geval is de oplossing simpel: gebruik aders die dik genoeg zijn, ook icm de grotere afstand 8-)

Welkom terug trouwens Wessel! Ga door, en blijf ons informeren over je project; met wat doorzettingsvermogen gaat t vast goedkomen :mrgreen:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2013 19:59 #133773 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
keertje naar de sloop gaan een gemiddeld bmwtje heeft de accu ook in de achterbak staan. en anders zelf een paar meter kopen en overzetten maar vergis je niet de koperprijs per meter is niet zo heel goedkoop

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2013 00:50 #133783 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
inderdaad ik had hem in de kofferbak staan, maar dat gaf niet genoeg spanning. ik heb vanmiddag effe gekeken voor een eventueel dikkere kabel, maar de prijs is 16,50 per meter.. wat ik zelfs voor koper veel geld vind, vooral als ik er al gauw een meter of 3-4 voor nodig ben. dus ik ga eerst maar eens voor een andere oplossing kijken voordat ik dat ga kopen.

vandaag ook nog effe een kacheltje gekocht, daar binnenkort maar eens wat voor fabriceren om het aan te sluiten op de slangen die naar de vooruit lopen.
ook nog even de orginele wieltjes uit de schuur getrokken alvast voor de apk.
wel grappig om te zien hoe de orginele maat net fietsbandjes lijken vergeleken met de mijne :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2013 01:52 #133784 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Beste Wessel, je zou er aan kunnen denken om de accu onder de bestuurdersstoel te plaatsten, heb je maar een kort stukje kabel nodig naar de startmotor.
Wel even bekijken of dit mag van de RDW.
Ik kan me herinneren dat NSU TT de accu achter de achterbank had staan maar dat was 1970.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-11-2013 06:58 #133786 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
bij mijn 412 zit de accu ook onder de bestuurderstoel . dus het mag wel :D

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2013 11:34 #133791 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
daar heb je toch helemaal geen ruimte voor bij een Ama!?! of je komt wel heel hoog te zitten ;)

achterin hoeft geen probleem te zijn, bij een oude Mini staan ze daar ook, en zo zijn er vast wel meer voorbeelden.

als je weet welke doorsnede je nodig hebt, ga dan eens langs bij een bedrijf dat dit soort kabels verwerkt: b.v. een bedrijf (e-installateur) waar ze schakelpanelen bouwen. bij wat grotere inkoophoeveelheden zijn kortingen op kabel van 70% op de brutoprijs geen fabeltjes, dus wellicht dat die je een stuk willen verkopen voor een mooi prijsje!
laat ze er dan ook gelijk een paar passende ogen op persen.
mijn connecties met dit soort bedrijven staan momenteel helaas op een laag pitje anders had ik je graag geholpen...

PS: en zorg ook voor een goede massaverbinding naar je B30! via de carosserie kunnen verbazingwekkende verliezen optreden tgv overgangsweerstanden etc, dus gebruik daarvoor bij voorkeur een zelfde kabel als dat je voor je + gebruikt!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2013 13:12 #133793 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
klopt, in mijn ama past er sowieso geen accu onder de bestuurdersstoel. tenzij ik de vulling eruit ga halen, maar ik zit niet echt te wachten om met m'n reet op een plus en een min te gaan zitten :mrgreen:
maar ik heb contact gehad met een insider, en misschien dat hij mij aan wat dikkere kabels kan helpen om hem toch in de kofferbak te kunnen plaatsen :D
de min kabel heb ik gelukkig al, gekregen van een maatje van me. beetje overdreven dik (komt volgens mij van een vrachtwagen af ofzo), maar beter te dik dan te dun.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.