- Berichten: 210
Volvo 144 TURBO INTERCOOLER!
- Steven Bleeker
- Offline
- Elite-lid
"René Minnebo" schreef:
Waarom niet een 940 turbo motorblok met injectie en comp compleet kopen, dan weet je in ieder geval zeker dat het met de olie en waterkoeling goed zit. Je hebt dan echt een mooie motor, kan gemakkelijk naar de 165 PK gebracht middels een MBC.
Dan moet je ook een beetje gaan snijden in het vlees van de auto. En met de net gerestaureerde 140 van Lars gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren. Lijkt mij opzich wel praktischer dan hoef je niet te klooien met motor techniek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
En net als wat Steven zegt: dat gaat niet gebeuren in mijn net gerestaureerde auto, het verpest ook de originaliteit.
Daarom heb ik er ook een blok bij gekocht.zodat het altijd terug te bouwen is naar origineel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Heb ook al informatie via de mail gekregen, dus gaat goed komen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Volgens de maten moet hij perfect passen, maar de aansluitingen steken we erg ver uit. Morgen even testen.
Ik ga toch aan Injectie beginnen. Waarschijnlijk eerst alleen gas injectie.
Of ik een origineel spruitstuk pak of nog de carburateurs pak voor benzine ben ik nog niet over uit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Waarschijnlijk komt dit er later op.
Blok ligt uit elkaar, wat me opviel is dat bij alle cilinders de bovenste zuigerveer gebroken is. Toeval of een Volvo kwaal?
Lagers, krukas en zuigers zijn nog prima.
Ook een olieleiding gevonden op Ebay plus nog wat injectie delen.
Cilinderkop ook gelijk schoon gemaakt en getuned.
Gr,
Lars
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 78
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Spuiten was natuurlijk al het plan, het oog wil ook wat
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 178
Bijna geheel compleet, mis nog een paar dingen maar die ga ik deze week bestellen.
Injectie is binnen, eerst had ik een slechte versie, deze is terug gestuurd waarna er een nieuwe is gekomen. Die heb ik bij mijn vader op het werk laten solderen!
Ook de injectoren binnen, deze zijn van een VW/Audi en leveren 390CC/min, zou voldoende moeten zijn
Het uitlaatspruitstuk is ook gelast, ik mis alleen nog de flenzen. Ik had een metalen plaat gekocht en wilde deze laten uitsnijden, toch maar niet gedaan want dat ging mij 285 euro kosten . Ga nu flenzen kopen die al gelaserd zijn.
Blok gaat binnenkort terug in elkaar, eerst moeten de nokkenaslagers er terug in. Injector gaten zijn vandaag geboord dus hij kan bijna gespoten worden.
Laatst een hoop onderdelen gekocht waaronder een gloednieuwe(gereviseerde) M400 bak, deze is sterker en komt er dus achter te hangen!
ECU:
Revisie set:
Injectoren:
Injector gaten maken:
Volgende stap wordt het afronden van het spruitstuk, injector houders/rail en de motor in elkaar zetten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.